کد خبر: ۱۴۹۰۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۵ تير ۱۳۹۲
پژوهشگر امور استراتژیک سوری با اشاره به اینکه نبرد آینده ارتش سوریه در شهر و استان حلب نبرد بسیار سخت و سرنوشت سازی است، تاکید کرد که نبرد حلب بحران سوریه را به پایان و راه بی‌بازگشت خود خواهد رساند.

«معد محمد» پژوهشگر امور استراتژیک سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که نبرد آینده ارتش سوریه در حلب بسیار سخت‌تر و شدیدتر خواهد بود و باید آن را نبرد قرن نامید، چراکه از نبرد القصیر چندین برابر بزر‌گ‌تر و شدیدتر و سخت‌تر خواهد بود، چون پایان بحران سوریه و راه بی‌بازگشت آن را رقم خواهد زد.

محمد در ادامه گفت: آنچه هم اکنون در استان حلب شاهد آن هستیم، آماده کردن مقدمات این عملیات بزرگ برای پاکسازی آن از گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح است و ارتش قهرمان و شجاع سوریه هرآنچه در توان دارد، در این عملیات به اجرا خواهد گذاشت.

این پژوهشگر امور استراتژیک سوری درباره اوضاع امنیتی حاکم بر استان حلب نیز گفت که اوضاع امنیتی در استان حلب هم اکنون در وضعیت بسیار بهتری نسبت به قبل قرار دارد و راه‌های منتهی به این استان در امنیت کامل است و کمک‌های اقتصادی و معیشتی مورد نیاز اهالی آن به خصوص به شهر حلب به طور مستمر به آن می‌رسد.

محمد در ادامه افزود: از آنجا شهر و استان حلب از جمله شهرها و استان‌های بزرگ سوریه است که به همه طرف‌ها راه دارد، به همین دلیل انجام عملیات نظامی بزرگ در آن امر ساده‌ای نیست و نیازمند برنامه‌ ریزی دقیق و توان و قدرت لجستیکی بسیار بالا و فضای مناسب بین المللی برای فهم و درک اوضاع چه از جانب دوستان و چه از طرف دشمنان سوریه است. 

وی ادامه داد: همه ما باید این سخن فابیوس را به یاد بیاوریم که گفته بود، ارتش سوریه نباید در نبرد حلب پیروز شود. این سخن فابیوش در واقع چکیده و خلاصه دیدگاه مجموعه کشورهای توطئه کننده علیه سوریه و دشمنان آن است، این درحالی است که عربستان سعودی نیز بار دیگر قدرت و توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و بر میزان کمک‌های مالی و نظامی خود به گروه‌های مسلح و معارض در سوریه افزوده تا به هر طریق ممکن مانع تحقق پیروزی ارتش سوریه در حلب شود.

محمد گفت: با این حال ارتش سوریه دربرابر این اقدامات دست بسته عمل نکرده، بلکه اقدام به ریختن نقشه‌ها و برنامه‌های دقیق و بسیار هوشمندی کرده که به آن اجازه داده تا مناطق مختلف جغرافیایی چه کوچک و چه وسیع و گسترده را آزاد و آنها را از کنترل گروه‌های مسلح خارج کند.

وی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه نبرد آینده ارتش سوریه در حلب بسیار شدید و سخت است و پایان بحران سوریه را به دنبال خواهد داشت، گفت: این نبرد، نبرد بسیار سخت و شدیدی خواهد بود، موجب اتخاذ موضع قاطع بین المللی درباره بحران سوریه را درپی خواهد داشت.

براین اساس محمد معتقد است که حلب ریه تنفسی گروه‌های مسلح و معارض در بحران سوریه است که با قطع این راه تنفس کار گروه‌های مسلح و سرانجام بحران سوریه نیز در آن یکسره خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها