کد خبر: ۱۴۸۸۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۲۴ تير ۱۳۹۲
نماینده فریدن با بیان اینکه معرفی افراد حاشیه‌ساز در کابینه را دور از شأن آقای روحانی می‌دانیم، گفت: با توجه به شواهد، قطعا آقای روحانی دولتی مقتدر و توانمند را ایجاد خواهد کرد.

محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه با پیروزی آقای روحانی در انتخابات برخی از حامیان فتنه در تلاش هستند تا به قدرت بازگردند، اظهار داشت: حامیان فتنه و اصلاح‌طلبان تندرو در انتخابات ریاست‌جمهوری دور گذشته مرتکب اشتباه شدند و منافع ملی را نادیده گرفتند، بنابراین نباید به قدرت بازگردند.

* حضور افراد حاشیه‌ساز در کابینه خلاف شعار تدبیر و امید است

وی با بیان اینکه شعار امید و تدبیر سبب موفقیت روحانی در انتخابات شد، افزود: حضور افراد حاشیه‌ساز در کابینه، خلاف شعار تدبیر و امید در اذهان تداعی می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که آقای روحانی از مهره‌هایی که دارای زاویه با نظام هستند و سوابق آنها نیز حاکی از آن است که مصلحت نظام برای آنها اهمیت نداشته و تنها مقاصد سیاسی، حزبی، جناحی و یا فردی برای آنها دارای اهمیت است، در کابینه خود استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه تلاش حامیان فتنه و اصولگرایان تندرو برای به قدرت رسیدن را تکذیب نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: تلاش حامیان فتنه و اصولگرایان تندرو برای ورود به کابینه دولت امری طبیعی است، چراکه افرادی که در بدو موفقیت رئیس‌ جمهور منتخب، حول او می‌گردند را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

اسفنانی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از آنها سهم‌خواهانی هستند که مدعی نقش‌آفرینی مبرز و مشخص در موفقیت رئیس جمهور منتخب هستند، بنابراین سهم خود را طلب می‌کنند و می‌خواهند که بخشی از دولت متعلق به آنها باشد.

نماینده فریدن اضافه کرد: عده‌ای دیگر نیز حقیقتاً بنای بر خدمت دارند و احساس تکلیف می‌کنند و معتقدند که از توانایی‌های خاصی برخوردارند و مدعی هستند که می‌توانند به دولت کمک کنند، حال اینکه بالاخره دولت به عنوان منتخب مردم به کدام یک از این دو گروه متمایل می‌شود، بسیار مهم است.

* سهم‌خواهان حاشیه‌ساز کمکی به دولت نخواهند کرد

وی ادامه داد: طبیعی است فردی که سهم‌‌خواهی می‌کند، هدفش از حضور در دولت، احقاق حقی است که مدعی به آن است و طبیعتا این افراد، کسانی هستند که نه تنها دولت را به پیش نخواهند برد، بلکه به لحاظ حواشی متعددی که در اطراف خود ایجاد خواهند کرد، ذهن و انرژی دولت را به خودشان معطوف می‌کنند و به دولت کمکی نخواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به دیدگاه مجلس نسبت به انتخاب وزرا بیان داشت: اگرچه در دوران انتخابات تعدادی از نمایندگان مجلس از کاندیدایی خاص حمایت کردند، اما این بدان معنا نیست که اگر کاندیدای مورد نظرشان رأی آورد، اجازه بدهند که وی هر روشی را که صلاح دید به کار ببرد و مصحلت‌های نظام و ضرورت‌های جامعه را در نظر نگیرد.

وی افزود: بالاخره وی تکلیفی را بر عهده دارد و قطعاً باید با تمام تلاش زمینه تعامل و همکاری دستگاه‌ها با دولت را فراهم کرده و از مطالبات به حق مردم نیز نگذرد.

* مجلس در مقابل افراد ناکارآمد مقاومت خواهد کرد

اسفنانی تصریح کرد: در این راستا چنانچه منتخب ملت در معرفی وزرا، افرادی را معرفی کند که صرفاً از حیث جناحی، منطبق با یک گروه هستند و هیچ توانایی در کارها ندارند، قطعاً مجلس مقاومت خواهد کرد و رأی اعتماد به وی نخواهد داد، چراکه مجلس طی یک سال گذشته ثابت کرده است که دلسوز نظام و مردم است و تلاش آن همواره در برآورده کردن خواسته‌های مردم و نظام بوده است.

نماینده فریدن یادآور شد: بر عکس این مسئله چنانچه رئیس جمهور منتخب افرادی را از هر طیف، جناح و با هر طرز تفکر به مجلس معرفی کند که معتقد به اصول، قواعد، نظام جمهوری اسلامی ایران و شاخصه‌های مورد نظر مقام معظم رهبری باشد، به آنها رأی اعتماد خواهد داد و مورد حمایت نیز قرار خواهد گرفت.

* روحانی دولتی مقتدر و توانمند را ایجاد خواهد کرد 

اسفنانی در پایان با بیان اینکه معرفی افراد حاشیه‌ساز در کابینه را دور از شأن آقای روحانی می‌دانیم، گفت: با توجه به شواهد، قطعا آقای روحانی دولتی مقتدر و توانمند را ایجاد خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها