به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، 480 ميليون
تا يك ميليارد تومان! پورشه كاين، مرسدس بنز CLS، بي ام دبليو سري Z و
مازراتي خودروهايي هستند كه در اين بازه قيمتي قرار دارند و با فاصله اي
طولاني نسبت به بقيه در صدر جدول بهترين ها ايستاده اند.همه آنها يك نقطه
ضعف دارند: چند نفر از ما پول خريد چنين هيولاهايي را در حساب هاي بانكي
مان داريم؟
تمامی اتفاقات چند وقت اخیر بازار خودرو را فراموش کنید.
اینکه وضعیت ارز به کجا خواهد کشید و جلسات مختلف در نهایت تا چه حد از
قیمت محصولات کم خواهد کرد؛ حتی به گرد و خاک دلالان و شیب صعودی قیمتها
هم توجه نکنید. چرا؟ چون اینبار خودروهایی را برای شما لیست کردهایم که
نمیتوانید بخرید! خودروهایی که آنقدر از دسترس دورند که بدترین اتفاقات
این حوزه هم آنچنان ما را در مورد وضعیتشان نگران نخواهد کرد.
در
روزهایی كه اکثر خریداران از ۱۷ میلیونی شدن پراید هفت میلیون تومانی
مینالند و قشر متوسط با حسرت به مگان و ماكسیمای ۴۰ میلیونی كه الان به
۱۰۰ میلیون رسیده فكر میكنند، گروهی هم هستند كه در خرید خودروی زیر
پایشان به كمتر از ۵۰۰ میلیون تومان راضی نیستند!
چهارچرخهایی خاص
و اشرافی كه البته این روزها تعدادشان كم هم نیست؛ علاوه بر بنز و BMW كه
از دیرباز در ایران جای پا و آبرویی داشته تقریبا هیچ برند گرانقیمتی را
نمیتوان یافت كه خیابانهای تهران و برخی شهرها را متر نكرده باشد. این
شما و این لیستی از حسرتبرانگیزترین خودروهای شهرمان که سهم اکثر ما از
آن تنها شنیدن صدای اگزوز و دیدن شکل و شمایلشان است.
BMW x6 xDrive50i
خودرویی
که همانقدر برای ما آرزوست برای آنور آبیها تجربه است. البته X6 بیشتر
خاصیت یک خودروی اسپورت را دارد تا یک SUV چرا که شتاب بالا و هندلینگی
مناسب را مثل یک سدان ارتفاع پایین به دارندگانش هدیه میکند. ولی متاسفانه
اگر این آلمانی را به عنوان یک شاسیبلند بخرید، تمایلش به نشان دادن
ویژگیهای اسپورت شما را شگفتزده میکند و اگر به آن به عنوان یک محصول
خیابانی و اسپورت نگاه کنید، قید و بندهای یک SUV جلوی پایتان سبز خواهد
شد!
با این حال X6 یکی از دستپختهای موفق مهندسین BMW بوده که به
راحتی نمیتوان چشم روی کیفیت ساخت عالی و امکانات بینظیر آن بست. هرچقدر
هم جلوی پای این غول آلمانی سنگ بیندازیم هربار که از جلویمان رد شود
ابهتش زمینگیرمان میکند. این خودرو با موتوری ۴ لیتری به بازار عرضه شده
که تویین توربو بوده و ۴۰۷ اسببخار ناقابل را در اختیار راننده خود قرار
میدهد. نیرویی که میتواند این آلمانی سنگینوزن را تنها در مدت زمان ۵.۴
ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند! البته یادتان
نرود بیشتر مناسب کسانی است که میخواهند رانندگی دونفره را با آن تجربه
کنند.
ارزش خرید:
امکانات زیاد، دربرداشتن ویژگیهای سدان و SUV، کیفیت ساخت بینظیر
قیمت بالا، فضای کم سرنشینان عقب
قیمت: ۶۹۰ تا ۷۱۰ میلیون تومان
Mercedes CLS500
اگر
پولتان از پارو بالا میرود و همواره کت و شلوار برند میپوشید، این محصول
آلمانی کاملا برازنده شماست. روح کلاسیک ساختههای مرسدس در DNA این سدان
کاملا به چشم میخورد و وسواسی که طراحان خوشذوق این شرکت در تولید آن به
کار گرفتهاند واقعا تحسینبرانگیز است.
بدنه CLS500 آنقدر
چشمنواز ساخته شده که شکست نور در بخشهای مختلف آن در واقع یک اثر
هنریست. البته برای قاب کردن این اثر شما نیاز به یک پارکینگ بزرگ و
صدالبته دستفرمان بینظیر دارید چرا كه رانندگی با آن در هر خیابانی نیاز
به دقت و وسواس زیادی دارد. این آلمانی باوقار جدیدترین نسل از سری خود
بوده که به موتوری هشت سیلندر ۴.۶ لیتری با قدرت ۴۰۲ اسببخار مجهز شده
است. ضمن اینکه پشت رل این خودرو میتوان تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه
کرد و همزمان از امکانات بسیار بالای کابین آن بهرهمند شد. در کل اگر از
طرفداران این سری از مرسدس بنز با فرم خمیده و خاص آن هستید، CLS500 جدید
تمام ویژگیهای برادران قبلی خود را یکجا جمع کرده و به شما هدیه میکند.
ارزش خرید:
هتل چهارچرخ، طراحی کلاسیک، کیفیت ساخت عالی
قیمت بالا، به پارکینگ بزرگی نیاز دارید
قیمت: ۶۰۰ تا ۶۲۰ میلیون تومان
Porsche Cayenne Turbo S
وقتی
کمپانی معظم پورشه پس از سالها تولید کوپهها و رودسترهای سایز متوسط
یکباره تصمیم میگیرد شانس خود را روی یک مدل شاسیبلند امتحان کند، شما در
موردش چه فکری میکنید؟ مسلما مهندسین این شرکت تمام تجربیات و داشتههای
خود را جمع کرده تا محصول نهایی بتواند همچنان برند پورشه را خاص و
دستنیافتنی نشان دهد. در نهایت کاین به عنوان نماینده قدبلند این پسران
آلمانی معرفی شد که اگر بگوییم باکیفیتترین خودروی حال بازار هم محسوب
میشود آنچنان بزرگنمایی نیست. البته این خودروی پرقدرت در چند تیپ مختلف
به دست خریداران و طرفدارانش میرسد ولی وقتی صحبت از نمونه توربوی آن به
میان میآید خیلی از رقبا باید سرشان را پایین بیندازند.
این مدل
که از لحاظ سرعت دست کمی از مدلهای مسابقهای و سدان ندارد از موتوری ۴.۸
لیتری با توان تولیدی ۵۰۰ اسببخار نیرو میگیرد که تقریبا نصف داشتههای
یک لامبورگینی گالاردوست. کاین درواقع بیشتر به درد پیست مسابقه میخورد تا
بیابان، اما با این حال در مسیرهای ناهموار هم حرفهای زیادی برای گفتن
دارد. ضمن اين كه نمیتوان مصرف سوخت بسیار بالای آن را هم نادیده گرفت که
البته به این اشتهای زیاد باید قیمت نجومیاش را هم اضافه کرد.
ارزش خرید:
باکیفیتترین خودروی حال حاضر، بخش فنی به شدت پرقدرت، امکانات زیاد
قیمت نجومی، باید به یک پورشه شاسیبلند عادت کنید
قیمت: حدود ۹۹۰ میلیون تومان
BMW z4 sDrive35i
بدون
شک در هر لیستی که بر اساس قیمت یا علاقه تنظیم شده باشد یکی از مدلهای
Z4 برند BMW جا خوش کرده است. خودرویی با فرم شبیه کوسه که اگر وقت بگذارید
تا دلیلی بر زشت بودن آن پیدا کنید در نهایت سرخورده خواهید شد چرا که
سازندگان این رودستر معتقدند محصولشان دریچهای باشکوه به سوی آینده است
(برگرفته از نام Zukunft که به معنای آینده است) اما تمام داشتههای این
جذاب آلمانی به شکل ظاهری آن خلاصه نشده و زیر کاپوت بلند آن یکی از
مجهزترین پیشرانههای BMW انجام وظیفه میکند.
موتور ۳ لیتری ۶
سیلندر که میتواند ۳۰۶ اسببخار قدرت را به رگهای این خودرو تزریق کند که
نتیجه آن ثبت سرعت ۲۵۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۶.۵ ثانیه است. بد
نیست بدانید یکی از برترین تکنولوژی هایی که Z4 به عنوان نخستین رودستر این
برند به آن مجهز است، سیستم iDrive است. این سیستم به عنوان بخشی آپشنال
از سیستم ناوبری محسوب میشود که در کل اطلاعات مختلف تفریحی، ارتباطی و
ناوبری را از طریق نمایشگر به صورت اختصاصی در اختیار راننده قرار میدهد.
ارزش خرید:
طراحی جذاب، ابعاد جمع و جور، بهترین Z4 تاکنون
قیمت بالا، تنها جای دو نفر را دارد
قیمت: ۴۸۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان
Porsche Panamera Turbo S
نام
پورشه را در ایران مدل پانامرا سر زبانها انداخت. خودرویی که مانند برادر
شاسیبلندش در چند تیپ مختلف عرضه میشود که نمونه توربوی آن گلسرسبد
طراحان اشتوتگارت است. پانامرا در بین مدلهای مختلفی که از خط تولید این
کمپانی خارج شده عضلانیتر و بزرگتر به نظر میرسد که از این لحاظ شاید به
اندازه BMW سری ۷ به جای پارک نیاز داشته باشد. صندوق بزرگ در کنار
گلگیرهای باد کرده و فرم اصیل چراغها باعث شده تا این خودرو در کنار حفظ
اصالت از المانهای روز آنچنان هم به دور نباشد هرچند که شاید به مذاق
دوستداران واقعی پورشه خوش نیاید.
این
مدل پانامرا با تکیه بر توربو شارژر اختصاصی خود قادر است با موتور ۴.۸
لیتری، حدود ۵۰۰ اسببخار ناقابل را زیر پدال گاز آمادهباش نگه دارد که
این یعنی تنها چهار ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز
است! این عدد را بگذارید کنار وزن دو تنی آن تا بیشتر متوجه تناسب هنر
طراحی و ویژگیهای فنی آن شوید. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که اگر مدل 4S
پانامرا را تاکنون لوکسترین این سری میدانستید، نمونه توربو یک سر و گردن
بالاتر از آن قرار داشته و جدا ازآدرنالینی که با رانندگی پرقدرت در
رگهای شما ترشح میکند، شما را نمکگیر امکانات مدرن و البته زیاد خود هم
خواهد کرد.
ارزش خرید:
بهترین خودرو از نظر فنی، کیفیت ساخت عالی
قیمت نجومی، کمی از اصالت طراحی برادرانش به دور است
قیمت: حدود ۹۵۰ میلیون تومان
Maserati Grancabrio Sport
از
هر پنج نفری که در مورد خودروی رویاهایشان سوال کنید، شاید سه نفرشان تنها
یک نام به ذهنشان خطور کند؛ برند سه شاخ مازراتی! این ایتالیایی با سه مدل
خودروی وارداتی خود آنچنان سر و صدایی به پا کرد که تا چند وقت حتی
محصولات اشرافی BMW و مرسدس بنز هم حرفی برای گفتن نداشتند.
از بین
این سوپرمدلها هم نمونه گرنکابریو S یک سر و گردن بالاتر از برادران
خود قرار میگیرد که هم از لحاظ قیمت و هم ویژگیهای امکاناتی و فنی وضعیت
بسیار بهتری را نشان میدهد. این گرن کابریو با شمایل مارگونه خود با
خودروهایی که تاکنون دیدهایم کمترین شباهت را دارد و در کنار این تفاوت
مهم از لحاظ فنی هم تا دندان مسلح است. قلب تپنده آن موتوری ۸ سیلندر ۴.۶
لیتری است که درنهایت میتواند ۴۶۰ اسببخار قدرت تولید کند. این خودرو
برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم تنها به پنج ثانیه زمان نیاز
دارد و برعکس برای توقف کامل در این سرعت ۳۵ متر مسافت لازم است تا این غول
۱.۸ تنی آرام بگیرد. به هرحال آنچه که مازراتی دارد ویژگی خاص بودن آن است
که متاسفانه بهای این خاص بودن هم به شدت بالاست.
ارزش خرید:
طراحی اسپورت و خاص، بخش فنی پرقدرت، کیفیت ساخت مثالزدنی
قیمت نجومی، رانندگی با آن جرات میخواهد
قیمت: حدود ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان!
منبع:برترین