کد خبر: ۱۴۸۴۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۲۳ تير ۱۳۹۲
وزارت کشوربحرین در واکنش به فراخوان جنبش «تمرد» در کشور که درصدد برگزاری تظاهرات در ۱۴ اوت هستند، به اتباع بحرینی هشدار داد، با شرکت‌کنندگان در این تظاهرات برخورد می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «صدی البلد»، وزارت کشور بحرین نسبت به پذیرش «فراخوان‌های تحریک‌آمیز» جنبش تمرد که به دنبال برپایی تظاهرات در 14 اوت آتی با هدف سرنگونی نظام هستند، هشدار داد.

وزارت کشور بحرین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، گفت:« شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهراتی که جنبش تمرد خواهان برگزاری آن شده است، اقدامی غیرقانونی است و تدابیر قانونی علیه شرکت‌کنندگان اتخاذ خواهد شد.»

گروهی از فعالان سیاسی در بحرین با الگوبرداری از جنبش تمرد در مصر که به سقوط «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری این کشور منجر شد، برای برگزاری تظاهرات در روز 14 اوت فراخوان داده‌اند. فعالان می‌کوشند از این روش برای سرنگونی نظام سیاسی بحرین استفاده کنند.

صدها جوان بحرینی از طریق پایگاه‌های ارتباطی اجتماعی از مردم خواسته‌اند تا در 14 اوت به خیابان‌ها بیایند. این فعالان تظاهرات 14 اوت را یادآور اعتراض‌های مردمی در 14 فوریه 2011 دانستند.

وزارت کشور بحرین در ادامه تأکید کرد:« افرادی تلاش می‌کنند تا با سوء‌استفاده از فضای آزادی و دموکراسی در بحرین، دست به اقدامات غیرقانونی بزنند.»

وزارت کشور همچنین هشدار داد:« این تظاهرات تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی در کشور است و می‌تواند منافع شهروندان را به خطر بیندازد.»

در بیانیه وزارت کشور بحرین تصریح شد:« این فراخوان‌ها در زمانی صادر می شود که کشور در حال برون رفت از بحران و حفظ صلح اجتماعی از طریق گفت‌وگوی فراگیر ملی است که همه شهروندان می‌توانند به آن افتخار کنند.»

این بیانیه افزود:« نیروهای امنیتی کشور نیز برای حفاظت از امنیت و ثبات کشور و شهروندان و نیز اموال دولتی و خصوصی، تدابیر بازدارنده و پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. از این‌رو با مخلان امنیت و نظم عمومی مطابق با قانون برخورد خواهد شد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها