کد خبر: ۱۴۸۳۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۳ تير ۱۳۹۲
گزینه پیشنهادی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در نهاد شورای نگهبان بر تعامل این شورا با قوای سه‌گانه در چارچوب قانون اساسی تاکید کرد.
به‌ گزارش 598 به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی که به عنوان حقوقدان پیشنهادی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس سخن می‌گفت، از آیت‌الله آملی لاریجانی به دلیل آنکه دوباره به وی برای عضویت در شورای نگهبان اعتماد کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین از آیت‌الله جنتی به عنوان شخصیتی دلسوز در شورای نگهبان یاد کرده و با تشکر از وی گفت: برخی نمایندگان محترم مجلس را سال‌های سال است که می‌شناسم و افتخار همکاری با آنان را داشته‌ام و با برخی دیگر نیز در طول خدمت نمایندگی آشنا شده‌ام.

کدخدایی با بیان اینکه ۱۲ سال سابقه عضویت در شورای نگهبان را دارم درباره این شورا گفت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقدس در جمهوری اسلامی ایران اهمیتش برای دوست و دشمن مشخص است.  وی با اشاره به تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری درباره جایگاه شورای نگهبان گفت که شورای نگهبان نماد دین و ملت است.

گزینه پیشنهادی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان گفت: افتخار داشته‌ام با لطف و عنایت رئیس قوه قضائیه و در دو دوره اخیر با نظر حضرت آیت‌الله آملی‌ لاریجانی به عنوان حقوقدان در شورای نگهبان فعالیت کنم و با توجه به جایگاهی که قانون اساسی برای این شورا در نظر گرفته، باید جایگاه و شأن آن حفظ‌ شود.

کدخدایی با بیان اینکه نظارت تقنینی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی سه وظیفه اصلی شورای نگهبان است، افزود: در شورای نگهبان هر کسی عضو شود چه بنده باشم و یا اینکه فرد دیگری انتخاب شود، باید در چارچوب قانون اساسی فعالیت شود.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان محترم عنایت فرموده و به بنده رأی دهند، در چارچوب قانون و تعامل با مجلس، قوه قضائیه و مجریه برای حراست از این نهاد و انجام وظیفه قانونی خود تلاش خواهم کرد و اگر هم نظر مبارک نمایندگان فرد دیگری باشد که همه آنها از بنده شایسته‌ترند، خداوند را بابت این امر که این بار از دوشم برداشته شده، شکر خواهم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها