کد خبر: ۱۴۸۳۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۳ تير ۱۳۹۲
عباس سلیمی نمین رئیس موسسه تدوین ومطالعه تاریخ معاصر ایران در گفتگو با خبرنگار هم اندیشی گفت: در فاصله دو انتخابات درسال ۸۸ تا ۹۲عمده رسانه های غربی تلاش داشتند که اعتماد مردم به نظام را کاهش بدهند و آنها را از درمشارکت امور خودشان باز بدارند اما مردم با خلق حماسه سیاسی نقشه های دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: رسانه های غربی  اعلام می کردند کسی جز نامزد رسمی نظام رأی نخواهد آورد و همه سازوکارها در این مسیر فعالند که فرد مشخصی انتخاب شود اما وقتی که نتیجه انتخابات چیزی غیر از پیشبینی آنها بود مشخص شدکه تمامی اظهارات آنها مغایر با واقعیت است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تاکید کرد: این انتخابات هم تبلیغات غرب را علیه ایران بی محتوا ساخت و هم این واقعیت را روشن کرد که اگر در سال ۸۸ آن جریانی که بداخلاقی سیاسی کرد و فرصت را برای دشمن برای تهمت زدن به نظام محیا کرد تحمل می داشت و مجدداً در انتخابات شرکت می کرد میتوانست  نتیجه  را به نفع  خود رقم بزند.

وی بابیان اینکه اقدامات عوامل فتنه ۸۸فرصت چهارساله ای را به دشمن برای هجمه به انقلاب اسلامی داد افزود: ولی خوشبختانه مردم با حضور خودشان در این انتخابات توانستند اعتبار را به کشور برگردانند و این دستاورد بسیاربزرگی است .

رئیس موسسه تدوین ومطالعه تاریخ معاصر ایران افزود :این دستاورد بزرگ را صرفاً با یک انتخابات پرشور مثل سال 88 می توانستیم  بدست بیاوریم و مدتها طول می کشید تا غرب و خصوصاصهیونیست ها از ادعای انتخابات ناسالم در ایران دست بردارندکه با این انتخابات غرب و صهیونیسم جهانی در تناقض بزرگی قرارگرفت وشکست بزرگی را تحمل کرد.

سلیمی نمین انتخاب حسن روحانی را دارای پیام هایی به اصولگرایان دانست و خاطرنشان کرد: اولین پیام انتخاب آقای روحانی این است که اگر قواعد رقابت را رعایت نکنیم هرچند دارای موقعیت و فرصت باشیم موقعیت را از دست میدهیم.

وی ابراز داشت: رقابت دارای قواعدی است که جریانات سیاسی باید آنرا درک کنند تا بتوانند توفیقی را بدست بیاورند.

سلیمی نمین با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: انتخابات شوراها نشان داد که موقعیت اصولگرایان خوب است اما درانتخابات ریاست جمهوری به دلیل اختلاف درونی  و تصورات غلطی در ذهنشان شکل گرفته بود که گویا رقیب هیچ قدرتی ندارد؛توفیقی کسب نکردند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه همین دست کم گرفتن حریف موجب غرور دربین اصولگرایان شده بود ادامه داد: اصولگرایان رقیب را هیچ فرض کردند لذا رقابت را به درون خودشان آورده بودند در حالیکه اگر ارزبابی دقیقی از رقیب داشتند تلاش نمی کردند رقابت را با تکثر بین خودشان منتقل کنند.

سلیمی نمین دومین پیام این انتخابات برای اصولگرایان را این نکته دانست که اصول گرایان همواره باید برای حل مشکلات جامعه نوآوری داشته باشند و تاکید کرد: گفتمان اصول گرایی باید مرتباً
باید تعریف مشخصی از بحث اعتدال انجام بشود تا بتوان تفاوت آقای روحانی و آقایان هاشمی و خاتمی را درزمینه های مختلف مشخص کرد.
در جامعه جاذبه اش را حفظ کند و در رأس جهت گیریهای خود حفظ شئونات ملت و توجه به ارتقا منزلت ملت را  بیش از جریانات سیاسی دیگر کشور مورد توجه قرار دهد.


وی بابیان اینکه اصول گرایی هیچ وقت نباید توجه به عدالت را در جهت گیریهای سیاسی خودش نادیده بگیردتصریح کرد: وقتی از عدالت سخن گفته می شود یعنی به توده های ملت توجه می شود و مانع از این می شود که توده ها در ذیل خواص و نخبگان قرار بگیرند و شأن و منزلت آنها تنزل پیدا کند .

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: اصولگرایی بیشترین توجه به توده ها در چارچوب عدالت را دارد و متأسفانه بعضی از اصولگرایان تصویر غلطی را از اصولگرایی ارائه دادند و همین امرهم باعث ضربه زدن به اصولگرایی شد


وی با بیان اینکه آقای روحانی تاکنون در صحبت هایش نشان داده اند می خواهند از تند روی دولت های سازندگی و اصلاحات پرهیز کنند افزود: امیدواریم تعریف مشخصی از بحث اعتدال انجام بشود تا بتوان تفاوت آقای روحانی و آقایان هاشمی و خاتمی را درزمینه های مختلف مشخص کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با هشدار به عدم خروج از مسیر اعتدال در دولت یازدهم گفت: البته در شرایط کنونی افرادی که دور ایشان را گرفته اند افراد معتدلی نیستند و امیدواریم در مقابل عناصر تندرو اصلاح طلب از مسیر اعتدال خارج نشوند

وی در پایان با بیان اینکه آقای روحانی تلاش دارد با اصولگرایان ارتباط منطقی داشته باشد و از آنها استفاده کند افزود:  ایشان با اصلاح طلبان تندرو که درفتنه  ۸۸نقش داشتند میانه ای ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها