کد خبر: ۱۴۸۳۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۳ تير ۱۳۹۲
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح يكشنبه با حضور در بيمارستان شهداي تجريش از «علي معلم دامغاني» رييس فرهنگستان هنر عيادت كرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، «سيدمحمد حسيني» در اين عيادت ضمن آگاهي از آخرين وضعيت جسمي و نيز روند درمان و بهبود اين شاعر پيشكسوت انقلابي، گفت: حامل سلام گرم رييس جمهوري و اعضاي دولت هستم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين با پزشك معالج و خانواده علي معلم دامغاني گفت وگو كرد.
حسيني ضمن آرزوي شفاي عاجل براي اين شاعر نام‌ آشناي حوزه ادبيات انقلاب اسلامي، گفت: وزارت ارشاد از طريق صندوق هنرمندان، حمايت هاي لازم را در خصوص درمان اين استاد فرهيخته شعر و ادبيات به عمل خواهد آورد.
رييس بخش اورژانس بيمارستان شهداي تجريش نيز در اين عيادت به تشريح وضعيت معلم دامغاني پرداخت و گفت: عارضه مغزي بيماري سختي است و بيمار در اين شرايط نياز به مراقبت هاي ويژه پزشكي دارد.
دكتر «بهروز هاشمي» افزود: اقدامان لازم در خصوص استاد معلم دامغاني انجام شده اما عارضه مغزي، دوران بحراني حدود پنج روزه دارد كه پس از سپري شدن آن و نيز با انجام چند جلسه فيزيوتراپي اين عارضه كاهش خواهد يافت.
علي معلم دامغاني روز گذشته(شنبه) به علت عارضه مغزي در بيمارستان شهداي تجريش بستري شد.
وي متولد ???? در دامغان و چهره ماندگار عرصه شعر و ادب فارسي كشور است.
معلم دامغاني در دي سال ???? از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان رييس فرهنگستان هنر انتخاب و مشغول به كار شد.
از سروده هاي وي مي توان به «اين فصل را با من بخوان، باقي فسانه‌ است / اين فصل را بسيار خواندم، عاشقانه‌ است...»، «شرحه شرحه است صدا در باد» و كتاب «مجلس حر بن يزيد رياحي» و مجموعه «رجعت سرخ ستاره» اشاره كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها