کد خبر: ۱۴۸۲۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۳ تير ۱۳۹۲
سلیمی نمین:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با تاکید بر اینکه شعار اعتدال نیاز به کار و تدوین بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: احتمالا این کار باعث می‌شود که خیلی‌ها از آقای روحانی دل‌ آزرده شوند.

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص لزوم شفافیت شعار اعتدال که از سوی حسن روحانی مطرح شده است، اظهار داشت: این شعار کارکرد انتخاباتی داشت و برای اینکه انتخابات از این شرایط خارج شده و جنبه واقعی بگیرد نیاز به آمادگی برای پذیرش برخی فشارها و سختی‌ها بود.

سلیمی نمین ادامه داد: در هر انتخاباتی افراد تلاش می‌کنند با شعارهای جذاب و کلی، آراء مردم را به سمت خود جلب کرده و در عین حال کمترین مخالفت را برانگیزند تا از این طریق بتوانند آراء همه طیف‌ها را متوجه خود کنند از این رو باید توجه داشت آقای روحانی با علم به اینکه نمی‌خواست آراء بخشی از جامعه را از دست بدهد شعار کلی «اعتدال» را مطرح کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خود روحانی قطعا باید بحث اعتدال را تدوین کند،‌ افزود: البته وی گام‌هایی نیز در این زمینه برداشته است که می‌توان به سخنرانی اخیرش در همایش افق رسانه صدا و سیما اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شعار اعتدال نیاز به کار و تدوین بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: احتمالا این کار باعث می‌شود که خیلی‌ها از آقای روحانی دل‌ آزرده شوند.

سلیمی نمین با اشاره به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر فراجناحی بودن تصریح کرد: آقای روحانی با این اظهار نظر جناح چپ و راست را نقد کرد اما باید دقیق‌تر بگوید چه رفتارهایی را ناپسند می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی در عین حال افزود: در دوران تبلیغات انتخاباتی یک فرد سیاستمدار چنین کاری را انجام نمی‌دهد و صرفا یک حرف کلی می‌زند تا به این ترتیب یک ذهنیتی از خود در جامعه ایجاد کند و عین حال ضدیتی نیز علیه او در جامعه شکل نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها