کد خبر: ۱۴۸۲۵۴
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۲۳ تير ۱۳۹۲
پهن‌کردن فرش قرمز پیش پای رییس‌جمهور منتخب توسط سعودی‌ها می‌تواند یکی از افتخارات عربستان باشد. چرا که نه‌تنها ایران کشور بزرگی است بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان به‌ویژه در منطقه خلیج‌ همیشه فارس است.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، بهار در ادامه نوشت: اگر در هشت سال گذشته، ایران و عربستان از هم دور شدند دلایل متعدد و متفاوتی داشت که در جای خود قابل بحث است. اما اکنون مسلم است که قرار نیست با انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدایی دو کشور ادامه یابد.

باید یخ‌ها آب شود، باید با حفظ منافع کشورمان سیاست خارجی دولت منتخب در جهت نزدیکی با سایر ملت‌ها به‌ویژه کشورهای اسلامی پیش برویم. گذشته هر چه بود گذشت اکنون باید دنبال رشد و تعالی و عظمت جمهوری اسلامی در جهان باشیم. قرار نیست درجا بزنیم و تحقق این امر نیازمند برخورداری از سیاست خارجی هوشمندانه و ایجاد روابط دوستانه با کشورهای جهان است. چراکه ملت ما در دوستی با ملت‌های دیگر هرگز دست رد بر سینه کسی نمی‌زنند مگر با کشورهایی که حاکمانشان قصد مداخله در امور داخلی ایران را داشته باشند.

بنابراین نزدیکی دو کشور ایران و عربستان قطعا باعث خواهد شد کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه خلیج‌فارس که عربستان را یکی از حامیان مهم خود در منطقه می‌دانند به توسعه و بهبود مناسبات موثر است. از این‌که رابطه دو کشور با حفظ عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر گسترش یابد پایه‌های ثبات و آ‌رامش منطقه مستحکم خواهد شد.

دنیا ملت ایران را یک ملت مسلمان، آزاد و وطن‌پرست می‌شناسند که در بزنگاه‌های حساس قادر به خلق حماسه‌های ماندگار نظیر انتخابات ریاست‌جمهوری 24‌خرداد است. مردم ایران با این حماسه بار دیگر به دنیا پیام دادند که قادرند خود با عزم و اراده جدی و بی‌نیاز از مداخله بیگانگان سرنوشت و مسیر کشور را تعیین کنند.

با این تفاصیل امیدواریم روابط خارجی ایران در آینده به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی نه‌تنها با عربستان سعودی بلکه با همه کشورهای جهان با حفظ منافع ملی گسترش یابد چراکه تحقق این مهم تاثیری شگرف بر حل مشکلات اقتصادی کشور نیز خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها