کد خبر: ۱۴۷۹۶
زمان انتشار: ۱۶:۳۶     ۰۵ تير ۱۳۹۰
تناقضات حاصل از سیاسی‌کاری‌ها، آنچنان وضعی را برای حل معضل بدپوششی پدید آورده است که حتی برخورد قانونی نیروی انتظامی نیز سبب ایجاد هزینه‌های فراوانی برای این نهاد‌ شده است.
به گزارش «شبکه خبر دانشجو»؛ این روزها اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ای متعددی پیرامون مسئله حجاب و عفاف مطرح شده است.
آنچه مسلم است، هر سال در آستانه فصل گرما و همزمان با رواج پوشش‌های نامناسب،‌انتشار چنین اخبار و تحلیل‌هایی به اوج خود رسیده و مسئولیت مبارزه با آن به عهده نیروی انتظامی گذاشته می‌شود.
این در حالی‌است که ماهیت فرهنگی مشکل بدپوششی، کمبود پرسنل، ناکارآمدی بعضی قوانین،‌ تبلیغات منفی علیه مأموران و مأموریت‌های پرشمار نیروی انتظامی سبب می‌شود تا بخش عمده فشارها بر دوش کسانی بیفتد که تنها موظف به مقابله با ‌جرایم بوده و در سیاست‌گذاری فرهنگی، نه بر اساس قانون و نه بر اساس عرف، مسئولیتی ندارند.

سیاستمداران خارج از گود

کافی است از مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های رسمی کشور باشید تا از کیفیت پوشش و حجاب در آنها آگاه شوید.
اگرچه بعضی از سازمان‌ها تا حد زیادی به مهار چنین معضلی اقدام ورزیده‌اند، اما تا رفع کامل این معضل راه درازی در پیش است.
بدیهی است مسئولان محترم در همه سازمان‌ها می توانند با عنایت به موضوع حجاب و عفاف،‌ دست‌کم در محدوه کارکنان و مراجعه‌کنندگان به سازمان تحت مدیریت خویش، نسبت به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور اقدام کنند.
متأسفانه افراد شاخص در مسائل سیاسی و آنها که به عنوان سیاسیون این کشور شناخته می‌شوند، ‌در غالب موارد از اظهارنظر رسمی درباره معضلات این حیطه طفره رفته و یا به اظهارنظرهای مسئله‌دار اقدام کرده‌اند.
لازم به ذکر است که دلسوزترین این اشخاص تنها در مواردی اندک با اشاره به وجود چنین معضلی، اقدام به حمایت‌های نصفه و نیمه از تلاش‌های نیروی انتظامی کرده‌اند و بدون مدنظر قرار دادن مشکلات پیش رو، خواستار مبارزه با این پدیده شده‌اند.

مجلس،‌ دولت، شهرداری‌ها و بار مسئولیت

نه مجلس و نه دولت و نه حتی نهاد‌های نیمه‌دولتی همچون شهرداری‌ها هرگز نمی‌توانند مدعی تلاش جدی برای حل معضلات فرهنگی موجود در جامعه، خصوصاً مسئله حجاب و عفاف باشند.
متأسفانه در حیطه ادارات و سازمان‌های مورد اشاره، علاوه بر آنکه گاه بحث حجاب کارکنان در حاشیه قرار می‌گیرد، کمتر محدودیتی برای مراجعه‌کنندگان به این اماکن در نظر گرفته شده و گاه اجازه داده می‌شود افراد با پوشش‌های زننده به عنوان مراجعه کننده حضور یابند.

تناقض‌های خطرساز، حاصل عمل سیاسی

متأسفانه سیاست‌بازی بعضی افراد در رده‌های گوناگون مدیریتی و تلاش برای کسب درجات بالاتر، دلیلی برای هر چه عمیق و پیچیده‌تر شدن مشکل حجاب و عفاف در سطح جامعه ما شده است.
آنگاه که یک مسئول وجود معضلات فرهنگی در این زمینه را منکر می‌شود، ‌دیگری حل موضع را تنها از راه فرهنگی و در حد حرف دنبال می‌کند، عده‌ای چنین معضلی را بایکوت کرده و از اظهارنظر در خصوص آن طفره می‌روند و عده‌ای نیز تنها با فشار بر نیروی انتظامی خواستار برخورد با بدحجاب‌ها شده و برنامه‌ای برای ابعاد دیگر مسئله نمی‌کنند، بنابراین نمی تو‌ان به چیزی بیش از حل موضعی و کوتاه‌مدت این مشکل، ‌آن هم در مقیاسی محدود امیدوار بود.
تناقضات حاصل از سیاسی‌کاری‌ها که در اغلب موارد ناشی از رقابت‌های سیاسی است،‌ آنچنان وضعی را برای حل معضل بدپوششی پدید آورده است که حتی برخورد قانونی نیروی انتظامی برای این نهاد،‌ باعث ایجاد هزینه‌های فراوان می‌شود.
آنچه مسلم است، حل ریشه‌ای موضوع مورد بحث، تنها در سایه تعامل سازنده میان همه مسئولان مملکتی، ‌برنامه‌ریزی‌های کلان، اقدامات مدون کوتاه‌مدت،‌ میان‌مدت و بلندمدت، دخالت ندادن رقابت‌های سیاسی در موضوعات فرهنگی و حمایت کافی از نیروی انتظامی میسر خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها