کد خبر: ۱۴۷۶۴۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۱۹ تير ۱۳۹۲
یکی از انقلابی های سرشناس بحرینی و نماینده جدا شده از جمعیت الوفاق در پارلمان این کشور گفت که جنگ و اختلاف جهان عرب، اسرائیل را خوشحال می کند.

محمد مجید یکی از انقلابی های سرشناس بحرینی و نماینده جدا شده از جمعیت  الوفاق در پارلمان این کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بحرین مسئولان این کشور را به کنترل رسانه ها و جلوگیری از انتشار مطالب تحریک آمیز و نیز آزادی زندانیان سیاسی فراخواند.

وی تاکید کرد: کنترل روند فعالیت رسانه های رسمی و جلوگیری از انتشار مطالب تحریک آمیز، فرصت خوبی برای اطمینان سازی و راهی برای حل و فصل همیشگی بحران جاری است.

مجید اظهار داشت: ادامه نظامی کردن بحرین از سوی نظام حاکم، امنیت و ثبات کشور را در معرض خطر قرار می دهد در حالیکه راه حل بحران موجود، ابتکار سیاسی برای عبور از اوضاع دشوار کنونی است.

وی اصلاحات واقعی مبتنی بر اصل مشارکت مردمی در اداره امور کشور و آزاد گذاشتن مردم در تعیین سرنوشت خود را تنها تضمین برای تحقق ثبات کشور و سازندگی آن دانسته و تصریح کرد: نظامی کردن شرایط کنونی و رویارویی های پی در پی در نقاط مختلف کشور به ضرر امنیت و ثبات کشور است.

این فعال انقلابی بحرینی اجرای شفاف توصیه های بسیونی و شورای حقوق بشر و آغاز گفت وگوی واقعی وجدی را کوتاه ترین راه برای پشت سرگذاشتن اوضاع دشوار کنونی دانسته و اظهار داشت: با وجود تلاش برای حل سیاسی بحران موجود در بحرین، نظام حاکم هنوز متکی به راه حل امنیتی است.

مجید سپس این سوال را مطرح کرد که تا کی باید نظام حاکم راه حل نظامی و امنیتی را برای مقابله با بحران موجود در پیش بگیرد؟

وی گفت: تصاویر منتشر شده در پایگاههای اینترنتی در خصوص حمله نیروهای امنیتی به خانه ها و بالارفتن از دیوار منازل مسکونی بیانگر شدت بحران موجود در بحرین است.

جنگ و اختلاف جهان عرب، اسرائیل را خوشحال می کند

مجید در ادامه افزود: جهان عرب در نوعی دوگانگی متضاد به سر می برد که شامل جنگ و اختلافات مذهبی و طایفه ای است و این وضعیت اسرائیل را خوشحال می کند.

وی در پایان گفت: در حالی که جهان عرب با حوادث خونین به استقبال ماه رمضان رفته است باید پرسید آیا این وضعیت مطابق با دستور دین اسلام و توصیه پیامبر (ص) است؟

محمود شریف بسیونی، رئیس کمیته حقیقت‌یاب در بحرین، که از سوی پادشاه این کشور تشکیل شد، سال گذشته گزارش خود را درباره تحولات بحرین ارائه کرده و از نظام  حاکم این کشور خواست برای آغاز گفت‌ وگوها، باید زندانیان سیاسی را آزاد و سرکوب تظاهرکنندگان و معترضان را متوقف کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها