کد خبر: ۱۴۷۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۰۴ تير ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، در پی تشدید جنایت های آل خلیفه و آل سعود در هفته های گذشته بود که موجی از اعتراض ها و اعلام انزجارها از سوی مردم در کشورمان شکل گرفت. اوج این اعتراض ها در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا روی داد که شماری از جوانان و دانشجویان عدالتخواه در ورزشگاه آزادی تهران حضور یافتند و علیه نمایندگان عربستان شعار دادند. اتفاقی که با بازتاب گسترده جهانی و منطقه ای همراه شد.
در این بین، انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب خوشحالی مردم شد، "شکایت فراکسیون ورزش از دولت بحرین، در قالب شکوائیه حقوقی تنظیم خواهد شد". امیدوار رضایی، رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از بررسی شکایت فراکسیون ورزش از دولت بحرین به دلیل اعمال فشار بر ورزشکاران این کشور خبر داد و گفت: "متن این شکایت قرار است به صورت یک شکوائیه حقوقی تنظیم و برای نهادهایی بین المللی ارسال شود."
وی در حالی از تنظیم این شکوائیه سخن گفته بود که اکنون بیش از یک ماه از تاریخ اعلام این خبر (دوم خرداد سال جاری) می گذرد؛ اما خبر دیگری درباره این اقدام مجلسی ها منتشر نشده است. در آن روزها، قرار بود این نامه حقوقی به نهادی بین المللی مانند سازمان ملل متحد، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، کمیته بین المللی المپیک و ... ارسال شود.
این در حالی است که نهادهایی مانند فیفا، درباره دخالت سیاسیون در فوتبال و مواردی مشابه آنچه در بحرین اتفاق افتاده، دارای قوانین مشخص و صریحی است. همین نیز باعث شد تا در اطلاعیه ای که به تازگی منتشر ساخته، علیه بازداشت ورزشکاران، مربیان و داوران بازداشت شده در ماه های  اخیر که عمدتا در بدترین شرایط و در وضعیت نامطلوبی قرار دارند، موضع گیری تندی داشته و عملا، این دولت جنایتکار را به تعلیق تهید کند.
جا دارد دستگاه های ورزشی کشور مانند فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و وزارت تازه تاسیس ورزش و نهادهای متولی سیاست خارجی کشور در این باره اقدامات جدی تر و کاربردی تری داشته باشند و در سکوت خفقان آور به سر نبرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها