کد خبر: ۱۴۷۱۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۱۸ تير ۱۳۹۲
حجت الاسلام طائب:
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاکید کرد: هر چه که در مصر رخ دهد باید یقین داشته باشیم مردم مصر بازگشت و قبول شرایطی مثل دوران مبارک را نمی خواهند، با اینکه اشتباهات اخوان را دیدند ولی خوبی های فرایند حرکت های مردمی را نیز دیدند. مصر برای خروج از این وضعیت راهی جز برگزاری انتخاب سالم مجدد ندارد تا مردم آرای خود را برای انتخاب فرد مورد نظرخود را بدهند، اگر البرادعی و امثال او بخواهد با زور ارتش بر مسند قدرت قرار بگیرد مردم از او تبعیت نخواهد کرد.
بی باک: از مسائل مهمی که این روزها مورد بحث و بررسی اصحاب رسانه و کارشناسان سیاسی و بین المللی است مسائل مربوط به مصر و کودتای صورت گرفته در آن کشور است.
 
حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در گفتگو با بی باک شکست مرسی را از دو جهت قابل بررسی دانست و اظهار داشت: اولین عامل، اشتباهات جریان اخوان المسلیمن است که موج موفقیت مصر را عهده دار شدند، اعتماد جامعه را جلب کردند و مردم به کاندیدای آن ها رای دادند و حکومت مصر را به آن ها سپردند.
 
وی در ادامه افزود: اخوانی ها اعتماد مردم را جلب کردند اما اشتباهاتی که در طول این مدت در اجرا انجام دادند موجب رویگردانی بسیاری از افرادی شد که به آن ها رای داده بودند.
 
کارشناس ارشد تاریخ اسلام در بیان عامل دوم این شکست گفت: عامل دوم را می توان طراحی و برنامه ریزی دشمنان در راس آن آمریکا واسرلائیل برای شکست حرکت اسلام خواهان در مصر که در واقع پیروزی توده های مسلمان در مصر بود، دانست؛ طراحی آن ها برای ناکام ساختن حرکت مردمی بود که در نهایت برنامه ریزی آن ها در کنار اشتباهات جریان اخوان باعث شد این اختلال بزرگ رخ دهد.
 
طائب در خصوص آینده مصر با توجه به این آشفتگی ها تصریح کرد: هر چه که در مصر رخ دهد باید یقین داشته باشیم مردم مصر بازگشت و قبول شرایطی مثل دوران مبارک را نمی خواهند، با اینکه اشتباهات اخوان را دیدند ولی خوبی های فرایند حرکت های مردمی را نیز دیدند.
 
وی در پاسخ به این سوال که پس از برکناری مرسی آیا البرادعی مورد قبول مردم است، گفت: مصر برای خروج از این وضعیت راهی جز برگزاری انتخاب سالم مجدد ندارد تا مردم با آرای خود فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند، اگر البرادعی و امثال او بخواهد با زور ارتش بر مسند قدرت قرار بگیرد مردم از او تبعیت نخواهد کرد.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاکید کرد: ملتی که در راه هدف، خون داد دیگر کوتاه نخواهد آمد.
 
طائب راه حل برای مصر را بازگشت به برگزاری انتخابات سالم و بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: مردم تعیین می کنند که ادامه دهنده راه چه جریانی خواهد بود، آیا البرادعی را می پسندند یا نه؟
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مصر با آرای مردم بازی شده است اگر انتخابات بگذارند هر کسی سر کار بیاید و ذر راستای سوگند خود به قانون اساسی عمل کرد که فبها المراد اما اگر خلاف آن عمل کند مثل این جریان مجددا او را کنار خواهند زد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی با مصر در این شرایط تصریح کرد: تاکید جمهوری اسلامی بر پایه احترام به آرای مردم است، هر چه تصمیم مردم باشد جمهوری اسلامی در کنار آن ها می ایستد.
 
وی در پایان گفت: در جمهوری اسلامی ایران کودتا در هر کشوری محکوم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها