کد خبر: ۱۴۷۰۰۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۵     ۱۷ تير ۱۳۹۲
سخنگوی هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما گفت: مجمع عمومی براساس اساسنامه سال 87 قرار است برگزار شود، این اساسنامه منجر به تعطیلی خانه سینما شد و برگزاری مجمع عمومی براساس این اساسنامه غیرقانونی است.

«حبیب‌الله کاسه‌ساز» سخنگوی هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره روند بازگشایی خانه سینما و مجمع عمومی گفت: اعلام مجمع عمومی خانه سینما برای ما  تعجب آور بود زیرا مجمع عمومی را براساس اساسنامه‌ سال 87 که شماره ثبت آن را نیز اعلام کردند، قرار است در تاریخ 6 مردادماه برگزار کنند. این اساسنامه  منجر به تعطیلی خانه سینما شد.

وی در ادامه گفت: به عقیده ما این مجمع عمومی غیرقانونی است مگر آن‌که مجمع عمومی براساس  اساسنامه سال 72 یا  اساسنامه اصلاح شده توسط هیئت هفت نفره  که در شورایعالی سینما تایید شده است، برگزار شود.

عضو هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما در ادامه توضیح داد : مجمع عمومی نمی‌تواند براساس اساسنامه سال 87  برگزار شود زیرا آن اساسنامه غیرقانونی به ثبت رسیده است و در دوره آقای جعفری جلوه نامه‌ای نوشته شد و  به ثبت موسسه خانه سینما اعتراض شد. فردی که خانه سینما را  به ثبت رسانید نیز توبیخ شده است زیرا روند ثبت موسسه درست نبوده است. 

وی در ادامه توضیح داد: نامه تصویب اساسنامه از طرف وزارت ارشاد باید به اداره ثبت موسسات ارایه می شد که این نامه ارایه نشده است و خانه سینما مستقیما توسط واسطه‌ای به ثبت رسید که  آن فرد هم توبیخ شده است. اساسنامه سال 87 غیرقانونی است و باعث تعطیلی  خانه سینما شده است.

منتظر تصمیم رئیس جمهور باشیم

کاسه ساز درباره پاسخ نامه‌ای که به ریاست سازمان سینمایی درباره مجمع عمومی صنوف قانونی نوشتند، گفت: ریاست سازمان سینمایی نامه‌ای را تنظیم کردند و  به همراه نامه دو صنف و نامه هیئت نظارت  به دفتر رئیس جمهور ارایه کرده است. باید منتظر بمانیم تا ببینم رئیس جمهور شخصا چه تصمیمی درباره مجمع عمومی با حضور صنوف قانونی خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها