کد خبر: ۱۴۶۹۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۱۷ تير ۱۳۹۲
ملي‌پوش فوتسال مي‌گويد اين رشته به خاطر قهرماني‌هاي زياد، از چشم مسئولان افتاده است اما رييس‌جمهور منتخب و وزير ورزش و جوانان مثل فوتبال و واليبال بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.
محمد طاهري يکي از بازيکنان تاثير گذار تيم ملي فوتسال بود که نقش بسزايي در قهرماني ايران در مسابقات داخل سالن آسيا ايفا کرد. او بعد از اين مسابقات به همراه حسين طيبي و رافائل هنمي (از ژاپن) در جمع سه بازيکن برتر قرار گرفت و بيشترين امتياز را به خود اختصاص داد. طاهري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، دراين‌باره اظهار کرد: خدا را شکر مي‌کنم که با نتايج خوب همه تيم‌ها را شکست داده و بااقتدار قهرمان شديم. فوتسال ايران نياز شديدي به اين عنوان داشت و به خاطر ناکامي که از جام ملت‌هاي آسيا شروع شده و به جام‌جهاني ختم شده بود، بايد نتيجه‌ مناسبي مي‌گرفتيم.

وي افزود: تنها به خاطر جبران ناکامي‌هاي گذشته با تمام قوا به مسابقات رفتيم و تيم اميد اعزام نشد. نمي‌توان گفت اگر تيم اميد مي‌رفت، قهرمان نمي‌شد اما همه تيم‌ها در اين دوره با قدرت ظاهر شدند. ازبکستان و تايلند 100 درصد کامل بودند و فقط ژاپن چند بازيکن جوان داشت. در کل شرايط سختي بود. در دو دوره قبل هم بازي کردم ولي سطح مسابقات در دوره آخر واقعا بالا رفته بود. به دليل برگزار نشدن جام ملت‌هاي آسيا بازي‌هاي داخل سالن اهميت پيدا کرده بود.

طاهري همچنين با اشاره به اين که ملي‌پوشان در دو ماه اخير سختي‌هاي زيادي را متحمل شدند، به ايسنا گفت: سفر مارکوپولويي از ايران به کشورها داشتيم. ابتدا به چين رفتيم و بعد از حضور در تورنمنت چهار جانبه جهت برگزاري اردو نقل مکان کرديم و به هتل ديگري رفتيم. بعد از دو هفته‌ به کره‌جنوبي اعزام شديم و در شرايط نامناسب آنجا اسکان پيدا کرديم. اتاق‌ها دانشجويي بود و بيشتر تيم‌ها آنجا نماندند. حتي تيم فوتسال لبنان به هتل بهتري نقل مکان کرد. خودم براي اولين بار در چنين شرايطي زندگي کردم! بعد از پايان مسابقات هم به قطر آمديم و بعد از هفت، هشت ساعت معطلي در فرودگاه اين کشور به ايران رسيديم!

ملي‌پوش فوتسال همچنين با انتقاد از مسئولان بلندپايه ورزشي به دليل اهميت ندادن به فوتسال تصريح کرد: ما هم از افتخارآفريني‌هاي فوتبال و واليبال شاد مي‌شويم و از اين که مي‌بينيم، وزير ورزش و جوانان و رييس‌جمهور دعوت‌شان مي‌کنند، خوشحاليم ولي رشته فوتسال در مملکت ما خيلي مظلوم واقع مي‌شود. از رييس‌جمهور منتخب و آقاي عباسي مي‌خواهم نگاه ويژه‌اي به فوتسال داشته باشند. الان ديگر بعد از واليبال و فوتبال نوبت فوتسال است و کار کوچکي هم نکرده‌ايم اما به آن پرداخته نمي‌شود. نمي‌دانم دليلش هم چيست. شايد به خاطر قهرماني‌هاي متعدد، اين رشته از چشم مسئولان افتاده است ولي فوتسال در دنيا پيشرفت کرده و تکرار قهرماني ديگر آسان نيست. با کمترين امکانات قهرماني آسيا را کسب کرديم و از مسئولان انتظار داريم گوش چشمي هم به فوتبال داشته باشند.

بازيکن فصل قبل منصوري که در پايان فصل با نارضايتي از اين تيم جدا شده مذاکراتي را با گيتي‌پسند داشته و به توافقاتي هم رسيده است. البته او از روسيه هم پيشنهاد دارد ولي به گفته خودش به احتمال فراوان فصل آينده در اصفهان خواهد بود. طاهري در اين باره توضيح بيشتري داد و به ايسنا گفت: رضا لک اسمم را در بين ليست 25 نفره گيتي‌پسند رد کرده و من هم بدم نمي‌آيد با آقاي طاهري که قبلا هم در ماهان کار ‌کرده‌ايم و خاطره داريم، همکاري کنم. از طرفي هم مصطفي نظري که به روسيه رفته با من صحبت کرد تا با هم در اين کشور بازي کنيم ولي دوست دارم در کشورم به فوتسال ادامه دهم و به احتمال زياد رفتنم به روسيه منتفي شود. با اين حال در روزهاي آينده به اصفهان مي‌روم و مذاکرات نهايي‌ام را با گيتي‌پسند انجام خواهم داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها