به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی،
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه مهمترین معضل در عرصه
تبلیغ و اعزام مبلغ را کمبود اعتبارات و بودجه مورد نیاز دانست.
وی
با اشاره به ارزش و جایگاه تبلیغ روحانیت اظهار داشت: با توجه به تاکید
مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه و تقویت تبلیغ روحانیت یا تبلیغ مشافههای
از سوی حوزهی علمیه، بی شک این امر نیازمند کمکها و مساعدتهای خاص است.
حجتالاسلام
نبوی بیان داشت: متاسفانه من به عنوان یکی از کسانی که وظیفهام
خدمترسانی به مبلغان دینی است بودجههای بسیار ناچیزی در اختیار دارم.
وی
با تاکید بر برخی هزینههای غیرضروری در کشور گفت: اگر بودجه و هزینه یک
مربی فوتبال را به ما بدهند، میتوانیم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم
اعزام کنیم.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه اظهار
داشت: هنوز جایگاه حمایت جدی از مبلغان برای اعزام به مناطق محروم احیا
نشده است.
حجتالاسلام نبوی بیان داشت: متاسفانه گاهی به دلیل اینکه
مهندسی درستی در هزینههای فرهنگی نمیشود، برای تامین هزینههای ضروری از
جمله در عرصه تبلیغ با مشکل مواجه هستیم.
وی نامگذاری اول تیرماه و
سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی
را ارزشمند دانست و گفت: بسیار شایسته است که حداقل در سال یک روز ذهنها
متوجه بحث تبلیغ دینی شود.
حجتالاسلام نبوی اظهار داشت: تبلیغات در
بین انسانها به دلیل ویژگیهای خاص انسان و استعدادهای ویژهی او از
جایگاه والایی برخوردار است.
وی با اشاره به مختار بودن انسان در
رسیدن به سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی گفت: تمامی ارزشهای وجودی انسان در
قالب اختیار رشد و بروز پیدا میکند.
معاون تبلیغ و آموزشهای
کاربردی حوزههای علمیه بیان داشت: همه طرفداران پاکی و گمراهی به خاطر
وجود ویژگی مختار بودن انسان در انتخاب راه، کار تبلیغی دارند.
این
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با توصیف ارزش و
جایگاه تبلیغ دین تاکید کرد: بر اساس ظرفیت انسان در رسیدن به سعادت و
شقاوت، خداوند اولین و مهمترین وظیفه انبیای الهی را تبلیغ دین تعیین کرده
است.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه با استفاده از
آیات قرآن کریم اظهار داشت: بی شک اگر ما در عرصه تبلیغ دین خوب عمل کنیم
میتوانیم انسان را به جایگاهی بالاتر از ملایک ببریم.
این استاد
حوزه و دانشگاه گفت: اگرچه تبلیغ دین در قالبهای مختلف علمی و هنری صورت
میگیرد اما بحمدالله امروزه روحانیان نابترین و صریحترین شیوهی تبلیغ
دینی را در دنیا ارائه میکنند.
وی در ادامه بیان داشت: شناخت نیازهای فکری مخاطبان و آسیبهای اعتقادی و اجتماعی موجود در جامعه از ضرورتهای یک تبلیغ موفق است.
وی
فرصت تبلیغ تابستان را یک فرصت استثنایی و مناسب دانست و اظهار داشت:
مبلغانی که از ارگانهای مختلف برای تبلیغ تابستان اعزام میشوند بیشترین
برنامهریزی را برای ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با جوانان و نوجوانان داشته
باشند.
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزههای علمیه گفت: مبلغان
باید تلاش کنند با اجرای برنامههای شاد و با نشاط، حضور در مکانهای
ورزشی و استفاده از فضاهای اردویی و با جذب بیش از پیشِ جوانان، تبلیغ
موفقی داشته باشند.