کد خبر: ۱۴۶۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۳ تير ۱۳۹۰
نخستین سالگرد شهادت حاج علی هاشمی و یادواره بزرگداشت شهدای مبارزه با نفاق و ترور صبح امروز با حضور مسؤولان کشوری، لشکری، ائمه جمعه و خانواده شهدا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین سالگرد شهادت حاج علی هاشمی و بزرگداشت شهدای مبارزه با نفاق و ترور، صبح امروز با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، علی اصغر گرجی، فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور، حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، مسؤولان محلی و خانواده شهدا در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی(رهگ) اهواز برگزار شد.


حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجدسلیمان در این مراسم بیان داشت: منطق مبین و متین اسلام همان منطقی است که از بچه های کم سن و سال ایران اسلامی سردارانی را می سازد که زمانی که نام آنها به گوش دشمن می رسید لرزه بر اندام دشمنان می‌افتاد.

امام جمعه مسجدسلیمان تأکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید‌«هیچکس نمی‌تواند بدون معنویت و عقلانیت ندای عدالت سر دهد و این مصونیت و عدالت از درون خود فرد آغاز می‌شود.»

وی جریان‌های انحرافی را در برابر منطق اسلام و تشیع پوچ و توخالی خواند و گفت: در برهه کنونی زمان آن فرارسیده است که منطق اسلام را به جامعه جهانی آموزش دهیم؛ چون اگر منطق اسلام را متوجه شویم دیگر فریب عرفان های دروغین ما و انحرافی را نخواهیم خورد.

استاد حوزه علمیه‌ با تأکید بر این که عرفانی واقعی است که میل به شهادت را در انسان زنده کند، تصریح کرد: این همان عرفانی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در بین بچه های رزمنده وجود داشت و این عشق به شهادت آنان که مانند چشمه ای جوشان بود سبب پایداری نظام اسلام ایران در برابر دشمنان ایران اسلامی در سی و سه سال گذشته شده است.

علی اصغر گرجی، فرمانده سپاه حفاظت فرودگاه‌های کشور در بخش دیگری از این مراسم خاطرنشان کرد: مسؤولیت‌شناسی از ویژگی‌های شهید علی هاشمی بود و همین خصوصیت سبب شد تا این شهید تا آخرین دقایق در هور باقی بماند و به درجه رفیع شهادت نائل شود.

گرجی‌، با بیان این که جزایر مجنون همواره خار چشم صدام بود، تصریح کرد: شهید علی هاشمی با کمک عشایر عرب منطقه این جزایر را تصرف کرد و این موضوع همواره باعث کینه صدام از عشایر عرب خوزستان بود.

وی، بیان داشت: شاید حکمت پیداشدن جسد شهید هاشمی پس از 22 سال این بود که این شهید گرانقدر باید به عنوان آخرین رزمنده از منطقه جزایر مجنون خارج می‌شد تا میزان مسؤولیت‌پذیری وی برای ملت ایران مشخص شود.

همچنین در بخش پایانی این مراسم، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان تصریح کرد: مقام والای شهدای 7 تیر به ویژه شهید بهشتی و تمامی شهدایی که به دلیل دلدادگی به انقلاب اسلامی در کوچه و بازار مورد هجوم منافقان قرار گرفتند را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: دشمن در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی احساس کرد با حذف مسؤولان و امت حزب‌الله می‌تواند نظام اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما رزمندگان اسلام در حالی که مشغول نبرد با دشمن بعثی بودند این توطئه‌ها را نیز خنثی کرده و راه شهدای هفتم تیر را تداوم بخشیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها