کد خبر: ۱۴۶۶۶۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۱۶ تير ۱۳۹۲
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، وزیر دفاع این کشور در جریان سه گفت‌وگو با فرمانده ارتش مصر بر ضرورت "انتقال صلح‌آمیز قدرت به غیرنظامیان" در این کشور تاکید کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت، این گفت‌وگوی دو ساعته میان چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر نشان‌دهنده تاکید واشنگتن بر برقراری ارتباط با قاهره پس از برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر است.

جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفت: چاک هاگل در این گفت‌وگو بر ضرورت انتقال صلح‌آمیز قدرت به غیرنظامیان در مصر تاکید کرد. وی همچنین بر اهمیت برقراری امنیت مردم مصر، همسایگان و منطقه تاکید کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز خشونت‌های مصر را محکوم کرد و گفت که واشنگتن با هیچ حزب یا گروه سیاسی خاصی در مصر متحد نیست.

وی که ‌آخر هفته را در حومه واشنگتن به سر می‌برد، خواستار برگزاری کنفرانسی با حضور تیم امنیت ملی آمریکا به منظور بررسی مساله مصر شد.

دولت اوباما در مورد توانایی مرسی در رهبری مصر دچار تردید بود. در حالی که ایالات متحده نگرانی خود را از به دست گرفتن قدرت در مصر توسط نظامیان ابراز داشته، نه اقدام نظامیان را محکوم کرده و نه آن را کودتا نامیده است؛ اقدامی که گمانه‌زنی‌ها را در مورد حمایت آمریکا از اقدام نظامیان مصر به وجود آورده است.

یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، پیشتر اعلام کرده بود که چاک هاگل در جریان گفت‌وگو با السیسی یک روز پیش از برکناری محمد مرسی، نسبت به وقوع کودتا هشدار داده بود.

مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز از زمان برکناری مرسی با همتای مصری خود گفت‌وگو کرده است.

البته هنوز جزئیات این گفت‌وگو که با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر صورت گرفته، منتشر نشده است. با این حال، ژنرال دمپسی علنا هشدار داد که اگر برکناری مرسی یک کودتا باشد، عواقب ناخوشایندی در پی خواهد داشت.

دولت آمریکا همچنین خواستار بازبینی این مساله شده که ‌آیا کمک مالی 5 / 1 میلیارد دلاری به ارتش مصر باید کاهش یابد یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها