کد خبر: ۱۴۶۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۳ تير ۱۳۹۰
دو روز گذشته (روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه) ثابت كرد كه بانك‌داري الكترونيك و به‌ويژه نظام پرداخت سيستم بانكي كشور هنوز نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، اعلام واريز يارانه‌ها در بعدازظهر چهارشنبه باعث شد كه طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه حجم مراجعه به خودپردازها براي دريافت يارانه نقدي افزايش چشمگيري يابد و صف‌هاي طولاني در مقابل خودپردازها ايجاد شود.

در اين ميان برخي از بانك‌ها به خصوص بانك‌هاي خصوصي سيستم خودپردازهاي خود را به روي شبكه شتاب بستند و به همين دليل پاسخگوي كارتهايي غير از كارت‌هاي بانك خود نبودند و نقل و انتقال وجوه از طريق شبكه شتاب تقريبا غير ممكن شد.

از صبح چهارشنبه عده‌ي زيادي از مردم كه فكر مي كردند كه مطابق معمول از اول ماه مي‌توانند يارانه‌ها را برداشت كنند، مقابل خودپردازهاي بانك‌ها تجمع كردند، اما اعلام شد كه يارانه‌هاي نقدي از بعدازظهر در حساب‌ها قرار مي‌گيرد كه اين اتفاق صرفا براي چند بانك افتاد و بقيه بانك‌ها قرار دادن وجوه در حساب‌ها را به روز پنجشنبه موكول كردند.

پيگيري‌هاي خبرنگار ايسنا در نقاط مختلف شهر نشان مي‌دهد كه عمده‌ بانك‌هاي خصوصي شبكه خود را به روي شبكه شتاب بستند و تنها پاسخگوي كارت‌هاي بانك خود شدند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه بيش از تمام بانك‌ها بانك‌هايي مثل شهر،‌ كارآفرين، پارسيان، سينا و دي بيشترين اختلال در شبكه را داشتند و تقريبا تمامي خودپردازهاي خود را به روي شبكه شتاب قطع كرده بودند و اين در حالي است كه بسياري از اين بانك‌ها مدعي ارائه خدمات بسيار مدرن در زمينه بانك‌داري الكترونيك هستند.

در ميان بانك‌هاي تازه خصوصي‌شده هم بانك ملت و بانك تجارت در بيشتر نقاط شهر شبكه خود را به روي شبكه شتاب بسته بودند و اوضاع خودپردازهاي بانك صادرات كمي بهتر بود.

مطابق معمول گذشته عمده بار جوابگويي به ديگر كارت‌ها بر عهده خودپردازهاي بانك ملي بود كه معمولا در هنگام افزايش تراكنش‌ها سيستم خود را به روي شتاب نمي‌بندد و با وجود دارا بودن 25 درصد از حساب‌هاي معرفي شده براي واريز وجوه يارانه نقدي، پاسخگوي ديگر كارت‌ها هم هست و نقل و انتقال وجوه از طريق خودپردازهاي اين بانك ممكن بود.

به نظر مي‌رسد كه موضوع واريز يارانه‌ها هر ماه دو تا سه روز اختلال شديد در شبكه شتاب و سامانه خودپردازهاي بانك‌ها به وجود مي‌آورد و اين روند تكراري طي چند ماه گذشته تكرار شده و هيچ تصميم عاجلي براي آن گرفته نشده است. مسوولان بانك مركزي هم مانند گذشته در مورد قطع كردن شتاب از سوي برخي بانك‌ها ابراز بي اطلاعي و آن را انكار مي‌كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها