کد خبر: ۱۴۶۶۳۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۱۶ تير ۱۳۹۲
رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال مي‌گويد برخي باشگاه‌ها که اين روزها ميليوني به بازيکن جديدشان پول نقد مي‌دهند، از پرداخت بدهي‌هايشان فراري‌اند.
اسماعيل حسن‌زاده در حاشيه نشست دانش‌افزايي مديران، سرپرستان و سرمربيان باشگاه‌ها درباره بدهي‌ باشگاه‌ها بيان کرد: برخي افراد ترجمه حکم‌هاي ما را به فيفا داده‌اند. الان فيفا مي‌داند که برخي آرا در ايران اجرا نشده است. اگر اين نامه واقعا به دست فيفا برسد، براي خود باشگاه‌ها هم مشکل ايجاد خواهد کرد. الان حتي برخي طلبکاران حاضرند 30 درصد از طلب‌شان را ببخشند اما بقيه‌اش را نقدي دريافت کنند. اين ظرفيت را ايجاد کرده‌ايم تا از يک تا 30 درصد طلب‌ها بخشيده شود. حتي اگر باشگاهي نصف پيش‌پرداختش به يک بازيکن را براي پرداخت طلب کنار بگذارد، مي‌تواند 18 طلبکار را آرام کند.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه با تاکيد بر اينکه قراردادهاي مربوط به باشگاه‌هاي بدهکار ثبت نخواهد شد، افزود: برخي باشگاه‌ها اعتراض مي‌کنند و مي‌گويند سازمان ليگ به تعهداتش عمل نکرده و ما هم بدهي‌هايمان را صاف نمي‌کنيم اما جلوه خوب مديريت اين است که هر کاري را از مسير خودش پيگيري کنند. اگر سازمان ليگ به تيمي بدهکار باشد، بايد از کانال خودش پيگيري کنند و ربطي به کميته انضباطي ندارد که يک باشگاه در پاسخ به راي کميته انضباطي بگويد، آقاي حسن‌زاده پول تبليغات محيطي من چه شد. فرقي هم نمي‌کند، پرسپوليس يا استقلال باشد. آن‌ها مي‌توانند به سازمان ليگ رفته و مشکلات خود را حل کنند. ما مجري آراي خودمان هستيم و سفت و سخت پايش ايستاده‌ايم. هيچ فعاليتي براي باشگاه‌هاي بدهکار ثبت نخواهد شد.

رييس کميته انضباطي ادامه داد: از لحاظ شرعي هم توصيه شده که آدم‌ها بايد بدهي‌هاي خودشان را پرداخت کنند. راه‌آهن و سايپا اين کار را کردند و صباي قم هم قدم بزرگي برداشت. به هر حال در قرارداد متقابل بازيکن وظيفه‌اش را در قبال باشگاه انجام مي‌دهد و باشگاه هم بايد به موقع حقوق بازيکن را پرداخت کند. در حال حاضر 9 باشگاه زير 800 ميليون تومان بدهي دارند. ما هم در جرايد مي‌بينيم که آنها با چه مبلغي بازيکن به خدمت مي‌گيرند. حتي مي‌توانيم ثابت کنيم که همين 9 باشگاه در اين روزها به صورت نقدي مبالغي را به بازيکنان جديدشان مي‌دهند.

حسن‌زاده در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا اين جديت براي همه باشگاه‌ها خواهد بود، تاکيد کرد: استقلال و پرسپوليس بزرگ هستند اما از روز اول دوست نداشتيم باشگاه‌ها را جدا کنيم. براي 13 باشگاه راه نشان داديم که سه تا از آنها مشکل‌شان را حل کردند. 10 باشگاه مانده و هيچ فرقي هم بين آبي و قرمز نمي‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها