کد خبر: ۱۴۶۶۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۱۶ تير ۱۳۹۲
عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال گفت که در همه جاي دنيا مدارک مربي‌گري در صورت عدم شرکت مربيان در کلاس‌هاي بازآموزي لغو مي‌شود و فوتبال ايران نيز بايد اين مسئله را اجرايي کند.
غلامرضا بهروان پس از خروج از جلسه دانش‌افزايي مديران، مربيان و سرپرستان تيم‌هاي ليگ برتر فوتبال درباره اين جلسه گفت: اين جلسه يک الزام از سوي AFC بود که به شرکت کنندگان در آن گواهي شرکت داده مي‌شد. AFC برگزاري اين دوره را الزامي اعلام کرده و برگزاري‌اش در ايران بر عهده کميته آموزش فدراسيون بود اما در حالي که تمام بار اين کار روي دوش ما بود، هيچ يک از دوستان کميته آموزش را در اين جا نمي‌بينيم!

به نقل از فارس، وي ادامه داد: اشکال ما اين است که وقتي مطلبي را 10 يا 20 سال پيش ياد گرفته‌ايم فکر مي‌کنيم که ديگر همه چيز را بلديم. در حالي که خيلي چيزها تغيير کرده است و همه به بازآموزي نياز داريم. متاسفانه دوستان ما خود را از آموزش بي‌نياز مي‌دانند در حالي که بايد در چنين دوره‌هايي شرکت کنند و با استراتژي جديد AFC و اهداف آن بويژه در حوزه باشگاه‌داري حرفه‌اي آشنا شوند.

وي درباره غيبت بسياري از مربيان و مديران ليگ برتري در جلسه اشاره کرد و گفت: آن‌هايي که شرکت نکردند گواهي شرکت در جلسه را نخواهند گرفت. البته آقاي تاج گفت که برخي از مديران گفته‌اند که در جلسه فردا شرکت مي‌کنند. در دنيا به اين گونه است که وقتي يک مربي مدرک A دارد، تنها دو سال مي‌تواند با آن مدرک کار کند مگر اينکه در دوره‌هاي دانش‌افزايي يا بازآموزي شرکت کند. ما بايد اين شيوه را در ليگ خود اجرا کنيم. نمي‌خواهم به مربيان توهين کنم اما خيلي از مربيان ما به کلاسي که 30 سال پيش رفته‌اند بسنده مي‌کنند.

عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال همچنين درباره قانوني که باشگاه‌ها را الزام مي‌کند تا 20 درصد از بودجه خود را صرف فوتبال پايه کنند اظهار کرد: يکي از الزاماتي که در جلسه اخير AFC يعني 48 ساعت پيش به تصويب رسيد، اين بود که باشگاه‌ها بايد 20 درصد از بودجه خود را صرف آکادمي، استعداديابي،‌فوتبال پايه و از اين قبيل موارد کنند. در فوتبال دنيا اين قانون رعايت مي‌شود. باشگاه‌ها بايد يک ماه پس از آغاز مسابقه‌ها بودجه خود را به همراه نحوه هزينه‌کرد آن به ما ارائه دهند و اگر ما ببينيم که طبق آيين‌نامه عمل نشده است متوجه تخلف آن‌ها مي‌شويم و تراز مالي‌شان را تاييد نمي‌کنيم. فعلا بازرسان خود را به دو باشگاه راه آهن و صبا فرستاده‌ايم و سراغ ساير باشگاه‌ها نيز مي‌رويم.

بهروان که خود از خانواده داوري فوتبال محسوب مي‌شود، درباره اختلافات کميته و دپارتمان داوري و بحث و جدل رسانه‌اي اصفهانيان و عسگري گفت: بايد بدانيم که فوتبال از افراد برتر است و ما هرچقدر هم که پيشکسوت و مدير باشيم، باز هم فوتبال از ما بالاتر است. در مديريت پسنديده نيست که چنين صحبت‌هايي مطرح شود و کسي بگويد که در صورت وجود ديگري کار نمي‌کند. مسئله اصلي اين است که ببينيم چه کساني مي‌توانند به فوتبال به طور عام و داوري به طور خاص خدمت کنند.

وي ادامه داد: اين اتفاقاتي که در چند وقت اخير رخ داده، شان داوري فوتبال را پايين آورده و به داوران لطمه زده است. اگر اين اختلافات ادامه پيدا کند، ديگر نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم که سايرين به داورها احترام بگذارند. هر کس حرفي دارد جداي از اختلاف‌ها، بايد آن را مطرح کند در حالي که متاسفانه آقايان مسائل را رسانه‌اي کردند.

بهروان در پايان گفت: وقتي اتفاقي داخل يک خانواده رخ مي‌دهد، بايد در همان جا حل شود. من از مقامات بلند پايه فدراسيون توقع دارم که به اين مسئله ورود کنند و هرچه سريع‌تر مشکل را برطرف کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها