کد خبر: ۱۴۶۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۰۲ تير ۱۳۹۰
واشنگتن با ايجاد اصلاحاتي در طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج‌فارس تلاش دارد، تا معاون ديكتاتور را تا به جاي دو ماه، دو سال ديگر در راس قدرت نگه دارد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيرة "، يمن ديروز شاهد تحولات جديدي در دو عرصه سياسي و ميداني بود كه مهمترين آن دخالت مستقيم آمريكا در امور يمن بود. واشنگتن ادعا مي‌كند كه در حال تلاش براي ترميم شكاف ايجاد شده ميان جوانان انقلابي و احزاب معارض از يك‌سو و رفع مشكلات موجود ميان احزاب معارض با رژيم حاكم از سوي ديگر است.

* رايزني‌ فلتمن با احزاب معارض و حزب حاكم يمن

منابع آگاه اعلام كردند با ورود "جفري فلتمن " معاون وزير خارجه آمريكا در امور خاور نزديك به يمن مناقشات آمريكايي - يمني درباره بحران جاري در اين كشور آغاز شد و فلتمن با "عبدربه منصور هادي " معاون ديكتاتور يمن و جانشين او ديدار و گفت‌وگو كرد و سپس با نمايندگاني از احزاب معارض و حزب حاكم يمن درباره امكان تعديل و اصلاح برخي بندهاي طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج‌فارس درباره بحران يمن رايزني كرد.

*هادي تا 2013 در راس قدرت باقي مي‌ماند

بر اساس اصلاحات ايجاد شده در طرح ابتكاري شوراي همكاري، هادي اداره كشور يمن در دوره انتقالي تا سال 2013 را طبق قانون اساسي يمن برعهده خواهد گرفت، اين درحالي است كه طبق طرح اوليه، قرار بود او تنها دو ماه در اين پست باقي بماند و پس از آن انتخاباتي آزاد و شفاف برگزار شود و مردم يمن خود، رئيس‌جمهور خود را انتخاب كنند.
طبق قانون اساسي يمني، هادي در غياب رئيس‌جمهور مسئوليت او را برعهده مي‌گيرد.

* اعمال فشار واشنگتن براي اجراي طرح ابتكاري شوراي همكاري

يك منبع آگاه دولت يمن اعلام كرد كه طرف آمريكايي بر اجراي طرح ابتكاري خليج‌فارس و از بين بردن نشانه‌هاي بحران در يمن پافشاري مي‌كند.

* بازگشت صالح به يمن شايعه است

يك منبع آگاه يمني تاكيد كرد كه صالح به يمن بازنخواهد گشت و اخبار موجود مبني بر اين‌كه ديكتاتور فردا به كشورش باز خواهد گشت، شايعه‌اي بيش نيست.

* ديدار فلتمن با پسر ديكتاتور

فلتمن همچنين با "احمد علي عبدالله صالح " فرزند ديكتاتور يمن ديدار و گفت‌وگو كرد. تاكنون جزئيات گفت‌وگوهاي او مشخص نشده است اما در حزب حاكم يمن مناقشاتي درباره تمايل پسر صالح براي بدست‌گرفتن گرفتن پس از پدرش وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها