کد خبر: ۱۴۶۳۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۱۵ تير ۱۳۹۲
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری 14 تن در پی کشف پرونده گروگانگیری پسربچه 12 ساله خبر داد.

سردار میرفیضی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات خبر گروگانگیری 20 روزه کودکی 12 ساله در گنبد استاد گلستان گفت: در ساعت 12:30 روز 27 خردادماه وقوع یک فقره آدم‌ربایی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که کودکی 12 ساله با زور توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در یکی از خیابان‌های منتهی به منزل مسکونی این کودک ربوده شده، گفت: تحقیقات تکمیلی برای یافتن سرنخی از هویت سرنشینان خودرویی که اقدام به ربودن کودک 12 ساله کرده بودند، آغاز شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات ادامه داشت تا اینکه پس از مدتی سارقان طی تماس تلفنی ضمن تهدید به قتل این پسربچه از خانواده وی که وضعیت مالی مناسبی داشتند درخواست مبالغ میلیاردی کردند، گفت: سرانجام پس از انجام اقدامات اطلاعاتی پس از 20 روز کارآگاهان طی چهار عملیات مشترک در زابل سیستان و بلوچستان، گلستان، گنبد و گرگان توانستند پرده از راز این آدم‌ربایی 20 روزه بردارند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در تشریح جزئیات دستگیری این آدم‌ربایان گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان دریافتند که کودک ربوده شده در یکی از منازل مسکونی در گرگان پنهان شده که ماموران نسبت به محاصره این منزل اقدام کردند.

میرفیضی با بیان اینکه کارآگاهان پس از مدتی و طی محاصره منزل دریافتند که آدم‌ربایان اقدام به جابجایی کودک ربوده شده به یکی از منازل دیگر کرده‌اند گفت: بلافاصله منزلی که کودک ربوده شده در آن مخفی شده بود شناسایی و عملیات رهایی گروگان به یکی دیگر از خیابان‌های شهر گرگان کشیده شد که ماموران پس از محاصره منزل توانستند ضمن دستگیری تعدادی از آدم‌ربایان کودک ربوده شده 12 ساله را پس از 20 روز نجات دهند.

وی با بیان اینکه ماموران در عملیات مشترک 14 عضو این باند آدم‌ربایی را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از مخفی گاه این افراد دو قبضه سلاح، دو خودرو و البسه نیروی انتظامی کشف و ضبط شد که در بررسی‌ها مشخص شد آدم‌ربایان برای جابجایی این طفل از لباس نیروی انتظامی استفاده می‌کردند.

میرفیضی با بیان اینکه اعضای این باند آدم‌ربایی کلکسیونی از جرایم را در پرونده‌های خود داشتند گفت: سرقت به عنف و ضرب و شتم در پرونده این افراد به چشم می‌خورد.

به گفته وی پدر این پسر 12 ساله که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بود، طلافروش بوده و سارقان مبالغی میلیارد تومانی از این خانواده طلب کرده بودند که خوشبختانه با عملیات 20 روزه این کودک در سلامت کامل تحویل خانواده‌اش شد.

گروگانگیری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها