کد خبر: ۱۴۵۹۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۱۳ تير ۱۳۹۲
:: نسخه چاپی خبر
يك مقام بلند پايه در سازمان اخوان المسلمين مصرصبح پنجشنبه اعلام كرد: محمد مرسي رييس جمهوري بركنار شده مصر، به تنهايي به ساختمان وزارت دفاع اين كشور منتقل شد.
ایرنا: به گزارش خبرگزاري فرانسه، جهاد الحداد سخنگوي اخوان المسلمين كه پيش از اين گفته بود مرسي و تيم رياست جمهوري در باشگاه گارد رياست جمهروي در حصر به سر مي برند، افزود: مرسي را از تيمش جدا كرده و وي به وزارت دفاع برده اند.
خبرگزاري فرانسه افزود: پايگاه اطلاع رساني المصري اليوم پيش از اين به نقل از الحداد نوشته بود كه مرسي و عصام الحداد معاون امور روابط خارجي و اعضاي تيم رياست جمهوري در باشگاه گارد رياست جمهوري در حصر به سر مي برند.
الحداد افزود: فهرستي در برگيرنده نام رهبران ائتلاف ملي دفاع از مشروعيت تهيه شده و آنها از سفر منع شده اند.
سخنگوي اخوان المسلمين مصر با اشاره به اينكه افسران پليس به راهپيمايي هاي طرفدار مرسي حمله مي كنند، حوادث جاري را انتقام گيري نظام حسني مبارك از اخواني ها دانست.
منابع امنيتي مصري صبح امروز اعلام كردند: ۳۰۰ نفر از رهبران گروه اخوان المسلمين بازداشت شدند.
سعد الكتاتني رييس حزب عدالت و آزادي و رشاد بيومي معاون اول رهبر اخوان المسلمين نيز پيش از اين دستگير شده بودند.
پايگاه اطلاع رساني بوابه الاهرام نيز به نقل از يك مقام امنيتي در اداره امنيت استان الجيزه گفت: حكم بازداشت و احضار ۳۰۰ نفر از رهبران اخوان المسلمين صادر شده است.
اين مقام امنيتي افزود: نيروهاي امنيتي جيزه با مشاركت نيروهاي عمليات ويژه و امنيت ملي، خود را آماده مي كنند تا طرفداران مرسي را از ميدان نهضت مصر واقع در مقابل دانشگاه قاهره بيرون كنند.
پايگاه اطلاع رساني المصري اليوم پيش از اين به نقل از يك مقام امنيتي نوشته بود: دستگاه هاي امنيتي در جيزه، چهارشنبه شب سعد الكتاكني رييس سابق مجلس و رييس حزب آزادي و عدالت و رشاد بيومي معاون اول رهبر اخوان المسلمين را دستگير كرده اند.
نيروهاي امنيتي علاوه بر اين اقدامات، به شبكه هاي تلويزيوني و ماهواره اي ديني نزديك به اخوان المسلمين حمله كرده و شماري از كاركنان اين شبكه ها را دستگير كرده اند.
نيروهاي مسلح مصر چهارشنبه شب عمل به قانون اساسي مصر را به صورت موقت تعطيل و اعلام كرد: به زودي انتخابات رياست جمهوري زود هنگام برگزار مي شود و رييس دادگاه عالي قانون اساسي نيز به صورت موقتي اداره امور را به عهده گرفت.
ارتش اين اقدامات را پاسخ به خواسته و اراده مردم دانست، اما محمد مرسي اين اقدام نيروهاي مسلح مصر را كودتا عليه دولت دانست و از مردم خواست با اين اعلاميه مخالفت كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها