کد خبر: ۱۴۵۸۹۸
زمان انتشار: ۲۳:۱۹     ۱۲ تير ۱۳۹۲
رییس‌جمهور یادآور شد: ما به بالاترین حد از آزادی احترام گذاشتیم که بعضا به سمت توهین و افترا منحرف شد و آن را هم تحمل کردیم. برای اینکه آن آزادی محفوظ باشد و اگر آزادی نباشد انسان بی‌معناست.
رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم، با اشاره به گزارشی که ارائه کرده بود گفت: اینها خدماتی است که در همین دولت و در سخت‌ترین شرایط ارائه شده است. ما واقعا با فشارهای بیرونی مواجه بودیم و فشارهای داخلی هم کمتر از فشارهای بیرونی نبود اما من اهل گله نیستم که آنها را مطرح کنم.
 احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دولت وی از مدیران برای ترجمه عملی مهرورزی چه توقعی داشته است؟، گفت: مهرورزی باور اعتقادی و دینی ماست و پشت آن فلسفه‌ای قرار دارد. ما معتقدیم روابط انسان‌ها با هم باید بر اساس محبت شکل بگیرد نه کینه، زیرا خودخواهی، زیاده‌طلبی،‌ استکبار و غرور منشاء کینه است و کینه ریشه تمام بدبختی‌های بشر است.
 وی افزود: اگر کسی، کسی را دوست داشته باشد به او ظلم نمی‌کند بلکه از خودش به خاطر آن فرد می‌گذرد. شما در خانواده فداکاری می‌کنید و سختی می‌کشید تا خانواده سختی نکشد. ما معتقدیم کامل‌ترین و سعادتمندترین جامعه، جامعه‌ای است که روابط بر اساس محبت استوار شود و این بالاتر از عدالت است.
 رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم جامعه الگوی اسلامی،‌ دینی، ارزش‌مدار و ایرانی باشیم و غیر از مهرورزی چطور چنین جامعه‌ای تنظیم می‌شود؟ من فکر کردم که این موضوع کم‌رنگ شده و با اینکه در جامعه افراد فقیر و مشکل‌دار هستند اما عده‌ای فقط به فکر خودشان هستند.
 احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی می‌شنیدم عده‌ای می‌گویند در برنامه توسعه به ناچار باید عده‌ای له شوند تعجب می‌کردم که چطور می‌توانیم این را بپذیریم؟
 وی یادآور شد: روابط دولت با مردم چطور باید باشد؟ اگر مهر و عشق نباشد انگیزه خدمتگزاری هم نیست. دولت باید رابطه‌اش را با مردم بر اساس محبت شکل بدهد؛ البته من نمی‌گویم من اینطور شده‌ام بلکه باید بشوم، باید همه را دوست داشته باشیم، مثل پیامبر (ص) که حتی دشمنش را هم دوست داشت و اگر جلوی او را می‌گرفت به این دلیل بود که او را دوست داشت.
 رییس‌جمهور با بیان اینکه "کینه متفاوت از خشم است"، اظهار کرد: برای اجرای عدالت ممکن است کسی ناراحت و هیجانی شود، این کینه نیست، کینه، بدلی و سیاه‌دلی است.
 احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مهرورزی، یکی از معیارهایش برای انتخاب همکارانش در دولت بوده است، گفت: کسانی که مردم را به حساب نمی‌آورند و مردم را ریز می‌بینند به درد نمی‌خورند، یعنی به درد ما و این دولت نمی‌خورند؛ من به بقیه جسارت نمی‌کنم.
 رییس‌جمهور تاکید کرد: هیچ‌کس به خاطر مخالفت با این دولت از هیچ حق خود محروم نشده است. برخی می‌گویند به خاطر انتقاد به دولت یا اعضای دولت اخراج شده‌ایم اما این واقعیت ندارد. من هیچ وقت این را جواب نداده‌ام و هیچ وقت علت کنار گذاشتن افراد را نگفته‌ایم. همه آنها محترم هستند ولی به هر حال ما برنامه‌ای برای اجرا داریم و فرد مورد نظر باید توانایی‌اش برای این کار لحاظ شود، اگر چنین توانایی نداشته باشد کنار خواهد رفت و اگر احترامش محفوظ است. یکی از این عوامل همین محبت است که ببینم همکارانم نسبت به مردم گرایش ندارند، ما این را اعلام کرده‌ایم و تعارفی هم نداریم.
 وی با اشاره به سفرهای استانی دولت، خاطرنشان کرد: ما در دل مردم رفتیم. ما به یک شهر می‌رویم و مردم به استقبال می‌آیند و بزرگواری می‌کنند. در انبوه جمعیت همه حرف می‌زنند و ما جوابشان را می‌دهیم. یکی از نشانه‌های مهرورزی همین پاسخ به 38 میلیون پیام و نامه است، ولو پاسخ منفی.
 احمدی‌نژاد، رسیدگی به ایثارگران، محرومان و حتی زندانیان را ناشی از محبت دانست و افزود: ما در هر سفر استانی تعداد زیادی از زندانیان معسر را به کمک دولت آزاد کردیم و تا الان بیش از 20 هزار زندانی معسر آزاد شده‌اند.
 رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم مهرورزی، یعنی دولت مال مردم و مردم مال دولت هستند و نباید فاصله‌ای باشد.
 وی تاکید کرد: ‌من یادم نمی‌آید تا الان بد کسی را خواسته باشم حتی بد دشمنانم را. جلوه دیگر این احترام به انسان‌ها و آزادی آنهاست که وقتی کسی را دوست داری به او احترام می‌گذاری. بالاترین حد احترام به آزادی در این دولت بوده است. من این را اعلام می‌کنم و نیازی نیست آن را اثبات کنیم.
 احمدی‌نژاد اضافه کرد: ‌هیچ‌کس پیدا نمی‌شود که برای انتقاد به این دولت کوچک‌ترین نگرانی در دلش باشد؛ البته فقط دولت و من با جای دیگر کاری ندارم. کسی نیست که به خاطر انتقاد به دولت مورد تعقیب و تنبیه قرار گرفته باشد. چنین چیزی وجود ندارد و کسی نمی‌تواند آن را اثبات کند.
 رییس‌جمهور همچنین یادآور شد: ما به بالاترین حد از آزادی احترام گذاشتیم که بعضا به سمت توهین و افترا منحرف شد و آن را هم تحمل کردیم. برای اینکه آن آزادی محفوظ باشد و اگر آزادی نباشد انسان بی‌معناست.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها