کد خبر: ۱۴۵۴۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۱ تير ۱۳۹۲
نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال صبح امروز به رياست علي کفاشيان در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد.
به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، نشست اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال امروز برگزار شد. در اين نشست که با حضور علي کفاشيان، مهدي محمد نبي، سيد محمد هادي آيت اللهي، مهدي تاج، غلامرضا بهروان، عليرضا رحيمي، فريدون اصفهانيان، شهاب الدين عزيزي خادم، حيدر بهاروند و امير حسين حسيني برگزار شد، رئيس فدراسيون فوتبال ابتدا گزارشي از عملکرد اين فدراسيون و برنامه هاي صورت گرفته طي ماه‌هاي اخير ارائه کرد.

علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال ضمن خير مقدم به اعضاي هيئت رئيسه گفت: به شما به خاطر موفقيت هاي کسب شده توسط تيم ملي فوتبال که با لطف و نظر خداوند متعال همراه بود، خسته نباشيد مي گويم. تيم ملي فوتبال ايران پس از شکست حريفان خود و بازي سختي که در کره جنوبي داشت، توانست به عنوان تيم اول گروه خود به رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل راه يابد که معتقدم اين امر بر عملکرد موفق فدراسيون فوتبال در چند سال گذشته صحه گذاشت. طي چند سال گذشته دو بار به عنوان بهترين فدراسيون آسيا و دو بار به عنوان کانديداي بهترين فدراسيون انتخاب شديم که اين انتخاب نقد و صحبت‌هاي حاشيه اي زيادي را به همراه داشت و حتي در برخي از برنامه هاي تلويزيوني با ايجاد مسابقه پيامکي، موفقيت و عنوان برتر فدراسيون را با عنوان کردن مطالبي چون لابي و رفاقت زير سوال بردند اما بار ديگر صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني به برتر بودن فدراسيون فوتبال ايران در آسيا صحه گذاشت.

رئيس فدراسيون در ادامه بيان کرد: اگر در فدراسيون هاي عضو فيفا فقط بخواهيم به رشته هاي ورزشي و زير مجموعه آنها نگاهي گذرا داشته باشيم، متوجه مي شويم که فوتبال ساحلي، فوتسال، بانوان، تيم هاي پايه به عنوان زير مجموعه هاي اين فدراسيون ها هستند که خوشبختانه در تمامي رده ها به جز رده سني جوانان، فدراسيون فوتبال ايران موفق بوده و نتايج درخشاني را کسب کرده است. به عنوان مثال در رشته فوتبال ساحلي پس از کسب عنوان قهرماني المپيک آسيايي چين، قهرماني غرب آسيا و کسب عنوان نخست رقابت‌هاي قهرماني آسيا به ميزباني قطر، جواز حضور در جام جهاني تاهيتي را کسب کرديم. در رده سني نوجوانان نيز به رقابت‌هاي جام جهاني 2013 امارات صعود کرديم. در فوتسال نيز هميشه قهرمان يا نايب قهرمان بوده ايم. در تيم هاي ملي بانوان نيز نسبت به سال‌هاي گذشته رشد چشمگيري داشته و به مراحل بالاتر مسابقات قهرماني آسيا راه يافتيم.

وي افزود: اگر نگاهي گذرا به تيم هاي کره و ژاپن داشته باشيم متوجه مي شويم که تيم ژاپن در رده جوانان و کره جنوبي در رده نوجوانان در مسابقات جام جهاني حضور ندارند و با يک مقايسه کوتاه مي توان فهميد که ايران در تمامي رده ها موفق بوده که تمامي اين اتفاقات به انسجام و همدلي اعضاي فدراسيون، هيئت رئيسه، هيئت‌هاي فوتبال استان‌ها و باشگاه‌ها مربوط مي شود. خوشحالم که فضايي ايجاد شد تا با رفتن به جام جهاني موج شادي در بين مردم ايجاد شود و حمايت مسئولان نظام و مهمتر از آن پيام رهبر معظم انقلاب بود که باعث دلگرمي‌مان شد. وجود اين فضاي خوب در فوتبال بي شک باعث رشد هر چه بيشتر فوتبال ايران خواهد بود که همه اين اتفاقات را مديون لطف خداوند هستيم و اميدوارم با صبر، مقاومت و ممارست در مدت باقي مانده، عملکرد بهتري داشته باشيم.

کفاشيان در خصوص اخذ ميزباني هاي ايران براي مسابقات آسيايي گفت: ايران ميزباني مسابقات قهرماني آسيا در رده هاي سني نوجوانان و 15 سال را در تهران و مشهد بر عهده داشته و به بهترين شکل ممکن مسابقات را برگزار کرديم که اين امر رضايت، تقدير و تشکر کنفدراسيون فوتبال آسيا را به همراه داشت. ضمن اينکه مهرماه ميزبان مسابقات زير 19 سال به ميزباني کرمان هستيم و درخواست‌هاي ميزباني ديگري را به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کرده ايم.

وي با اشاره به نقش مهم اعضاي مجمع فدراسيون، گفت: نبايد مغرور شويم و با اتحاد و همدلي با يکديگر به فوتبال کمک کنيم و همه بايد بدانيم که همه چيز در فوتبال توسط اعضاي مجمع مشخص خواهد شد و از مهدي محمد نبي و مهدي تاج ميخواهم تا هر چه زودتر برنامه ريزي هاي خود را براي برگزاري مجمع سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال انجام دهند. بر همين اساس ابتدا و پس از اتمام سال مالي، سازمان ليگ برتر مجمع را برگزار و سپس مجمع فدراسيون فوتبال بايد برگزار شود. ما در مديريت فوتبال با هيچ فردي عهد اخوت نبسته ايم و معتقدم اين اعضاي مجمع هستند که تصميم نهايي را مي گيرند. البته از سازمان ليگ، مسئولان و کارکنان فدراسيون فوتبال، کميته هاي انضباطي، استيناف و کميته اخلاق تشکر مي کنم. اين کميته ها با تصميم هاي جدي که در رابطه با اتفاقاتي که بين برخي از تيم هاي ليگ دسته اول رخ داده بود، برخورد قاطعي داشته و بهترين تصميم را گرفتند که اين امر نشان از اقتدار براي ايجاد فضاي فوتبال پاک را دارد.

رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه به نشست‌هاي خود با سب بلاتر و شيخ سلمان اشاره کرد و گفت: در نشستي که به همراه محمد نبي با بلاتر داشتيم، علاوه بر گزارشي از روند فعاليت‌هاي فدراسيون فوتبال ايران، از وي خواستيم تا در 5 و 6 نوامبر (14 و 15 آبان ماه) در تهران حضور داشته باشد تا شاهد برگزاري همايش بين المللي علم و فوتبال باشد. همچنين در نشستي که طي چند روز گذشته با شيخ سلمان-رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا داشتم قرار شد تا شهريور ماه سفري به تهران داشته باشد و آمادگي خود را براي حضور در همايش بين المللي علم و فوتبال اعلام کرد. همچنين در جلسه اي که با رئيس AFC برگزار کردم پيشنهاد تشکيل کارگروه کشورهاي منطقه آسيايي ميانه که شامل 6 کشور هستند را به ايران دادند تا با برگزاري جلسه هاي متعدد با محوريت ايران بتوانيم با قدرت هر چه بيشتر براي رشد اين رشته ورزشي گام برداريم و اقدامات لازم را انجام دهيم. معتقدم اين امر فرصت مناسبي است تا با انسجام به اهداف خود که همانا رشد و گسترش فوتبال است، برسيم.

کفاشيان در ادامه با اشاره به نشست خود با رئيس جمهور گفت: در نشستي که با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشور داشتيم او از ما خواست تا برنامه هاي فدراسيون و تيم ملي را آماده و برايش ارسال کنيم تا آن‌ها را تصويب و براي رسيدن به اهدافمان ما را کمک کنند.

رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه از عملکرد تيم ملي فوتسال بانوان و آقايان در مسابقات آسيايي کره جنوبي ابراز رضايت کرد و گفت: خوشبختانه پس از برگزاري اردوها و مسابقات برون مرزي که براي دو تيم ملي فوتسال آقايان و بانوان در نظر گرفته بوديم، اکنون اين دو تيم نتيجه ماه‌ها تلاش خود را گرفته و تا به امروز پيروز ميدان بوده اند. تيم ملي فوتسال بانوان با شکست تيم هاي قدرتمندي چون ويتنام، تايلند، مالزي و هنک گنک، قرار است به مصاف تيم اندونزي برود تا وضعيتش براي حضور در رده بندي يا فينال مشخص شود و تيم ملي فوتسال آقايان نيز با برد پرگل برابر تيم هاي امارات و عراق با چين مسابقه دارد تا پس از پيروزي در اين ديدار به مصاف برنده تايلند و لبنان در مرحله نيمه نهايي برود. تيم ملي فوتبال ساحلي نيز طي يکي دو روز آينده به بلاروس سفر خواهد کرد تا در يک تورنمنت 6 جانبه حضور داشته باشد و آمادگي هاي لازم را براي حضور در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني تاهيتي کسب کند.

علي کفاشيان در پايان از مهدي تاج به خاطر هماهنگي با برنامه هاي کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي و همچنين برنامه ريزي هاي دقيق سازمان ليگ برتر براي انجام مسابقات ليگ در فصل آتي تقدير و تشکر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها