کد خبر: ۱۴۵۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۱ تير ۱۳۹۲
ستاره واقعي براي روزهاي دشوار ساخته شده است. وقتي که به چهار دوره رقابتهاي مقدماتي جام جهاني براي ايران نگاه مي کنيد به نظر مي‌رسد که هر بار اميدهاي تيم ملي ايران به مويي بند بوده اما در آنجا قهرماني پيدا شده که تيم را در اين رقابتها نجات داده است.

سايت فدراسيون بين المللي فوتبال در گزارشي از صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام‌جهاني نوشت: ستاره واقعي براي روزهاي دشوار ساخته شده است. وقتي که به چهار دوره رقابتهاي مقدماتي جام جهاني براي ايران نگاه مي کنيد به نظر مي‌رسد که هر بار اميدهاي تيم ملي ايران به مويي بند بوده اما در آنجا قهرماني پيدا شده که تيم را در اين رقابتها نجات داده است.

 

تيم ملي فوتبال ايران براي رسيدن به جام جهاني 1978 و آن هم براي نخستين بار مديون بازيکني افسانه‌اي به نام حسن روشن است که با گل‌هاي خود به ايران کمک کرد تا از رقابتهاي مقدماتي جام جهاني سربلند بيرون بيايد. سپس براي جام جهاني 1998 فرانسه ايران موفق شد ميزبان خود استراليا را در عرض 15 دقيقه در بازي پلي آف آسيا - اقيانوسيه با درخشش خداداد عزيزي شکست دهد. وحيد هاشميان ديگر ناجي فوتبال ايران است؛ کسي که تيم ملي ايران را با ضربات سنگين سر و شوت به جام جهاني 2006 آلمان رهنمون ساخت.

همه اين بازيکنان قبل از اينکه به عنوان قهرمانان رقابتهاي مقدماتي جام جهاني شناخته شوند بازيکنان برجسته‌اي بودند. وقتي که نوبت به بازي‌هاي جام جهاني 2014 برزيل رسيد يک مهاجم جديد شنل ناجي بر تن کرد. رضا قوچاني نژاد که يک مهاجم نسبتا ناشناس در ليگ فوتبال بلژيک بود و با اولين گل خود در بازي با قطر که در ماه ژوئن به ثمر رساند اميد ايران را براي حضور در چهارمين جام جهاني افزايش داد.

وي يک هفته بعد در ديداري که به پيروزي 4 بر صفر ايران مقابل لبنان همراه بود گل ديگري به ثمر رساند. مهاجم 25 ساله استاندارد لي‌يژ هفت روز بعد و در ديدار با کره تک گل ايران را به ثمر رساند که منجر به صعود ايران به رقابتهاي جام جهاني به عنوان سرگروه شد.

قوچاني نژاد در گفتگوي اختصاصي با فيفا اظهار داشت: بازي براي ايران براي من افتخار است، هر وقت و هرجا. من آدم خوشبختي هستم که چنين موقعيتي نصيبم شده به خصوص الان که مي‌توانيم با کشورم در جام جهاني برزيل حضور پيدا کنيم.

قدرداني از کي‌‎روش‎
سايت فيفا در ادامه گزارشش از فوتبال ايران نوشت: وي که در ايران متولد شده و در هلند بزرگ شده و ملقب به گوچي است، بسيار در نزد هواداران ايراني عزيز شده است. وي چهره جديدي در فوتبال آسياست که در اکتبر گذشته از سوي کارلوس کي‌روش به تيم ملي ايران دعوت شد.

سرمربي پيشين تيم‌هاي ملي پرتغال و رئال مادريد که را اروپا به سر مي‌برد تا بازيکنان ايراني حاضر در اروپا به تيم ملي ايران دعوت کند، فصل گذشته عملکرد قوچان نژاد را در ليگ بلژيک و در بازي مقابل لي‌يرس مشاهده کرد و با او تماس گرفت.

گوچي ادامه داد: اينکه کي روش مرا به تيم ملي دعوت کرد يک غافلگيري بود. اين مربي به من گفت که "بازي براي کشورت يک افتخار خواهد بود به شرط اينکه عاشق ايران باشي و من فکر مي‌کنم که تو بتواني به ما کمک کني." آنچه او به من گفت خيلي ساده بود و من بلافاصله پس از اين که گوشي را گذاشتم با خانواده‌ام تماس گرفتم و اين خبر خوب را به آنان دادم.

او در اولين بازي ملي خود که بازي بسيار مهمي مقابل کره جنوبي بود و به پيروزي يک بر صفر ايران انجاميد براي تيم ملي به ميدان رفت. پس از عملکرد نااميد کننده ايران مقابل ازبکستان که به شکست خانگي ايران انجاميد و موقعيت ايران را در اين رقابتها به خطر انداخت، کي‌روش همچنان اعتمادش را به قوچان نژاد حفظ کرد و اين بازيکن با سه گلي که در طول دو هفته براي ايران به ثمر رساند که دو تاي آنها منجر به پيروزي ايران شد و ايران را در حالتي غيرمنتظره به جام جهاني رساند سرانجام ثابت کرد که گزينه صحيحي بوده است.

مهاجم تيم ملي ايران افزود: رقابتهاي مقدماتي جام جهاني براي تيم ما فراز و نشيب بسياري داشت. ما دو بازي مهم را مقابل لبنان و ازبکستان شکست خورديم اما بر همه ترديدها غلبه کرديم و به جام جهاني رسيديم. ما تيم خوبي داريم و بازيکنان به يکديگر احترام مي‌گذارند. مطمئناً براي من غيرممکن بود که بدون حمايت هم تيمي هايم بتوانم گل بزنم.

قوچان نژاد گفت: همانند همه ايرانيان ما بايد سپاسگزار کي‌روش باشيم، او دليل اصلي موفقيت است، او هميشه در لحظات خوب و بد با ما بود و هيچگاه از زير بار مسئوليتش شانه خالي نکرد.



پسر طلايي
قوچان نژاد با گل‌هاي سرنوشت ساز خود و عملکردي که او را به عنوان بهترين بازيکن مسابقات معرفي کرد اکنون پسر طلايي ايران است، او به جمع بازيکنان افسانه‌اي مي‌پيوندد که پيش از اين ذکر شد. به ويژه گلي که مقابل کره جنوبي به ثمر رساند که يادآور گل خداداد عزيزي بود که 16 سال قبل در ملبورن به ثمر رساند.

در حقيقت گلي که او مقابل کره اي‌ها به ثمر رساند تجسم استعداد فرصت‌طلب اين بازيکن است. گوچي توپ را از کيم يونگوون، مدافع کره ربود و در آستانه محوطه جريمه با پاي چپ دروازه کره را باز کرد.

اين مهاجم خونسرد گفت: من عاشق گل زدن هستم و اين کار من است، هرجا بازي کردم گلزني کردم اما همچنان بايد کار کنم تا بتوانم مهارت‌هاي خود را افزايش دهم. قوچاني نژاد در ليگ‌هاي هلند و بلژيک تا به حال 50 گل به ثمر رسانده است.

وي با اشاره به رقابتهاي جام جهاني 2014 برزيل گفت به ادامه تاريخ سازي در اين رقابت‌ها خوشبين است.

قوچاني نژاد گفت: من واقعاً به تيممان ايمان دارم، در حال حاضر توازن بسيار خوبي بين بازيکنان جوان و با تجربه در تيم به چشم مي‌خورد، ما مي‌توانيم موفقيت‌هاي بيشتري به دست بياوريم منوط به اينکه همچنان همبستگي خود را حفظ کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها