کد خبر: ۱۴۵۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش فارس پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص اتفاقات پيرامون اين تيم آغاز تمرينات در بازيكنان و سقف قراردادها صحبت‌هايي را انجام داده كه در زير مي‌خوانيم:

* با وجود آغاز تمرينات، بازيكنان در تمرينات استقلال شركت نمي‌كنند، چرا؟
- پيش از اين هم اعلام كرديم تمرينات اين هفته بيشتر حالت تفريحي خواهد داشت و چون عده‌اي از بازيكنان ما خارج از كشور هستند سخت مي‌توانند خود را به تهران برسانند. آنها از قبل براي اين سفرها برنامه ريزي كردند و حالا در سفر هستند. اعلام كرديم نفراتي كه با ما قرارداد دارند اگر از روز دوشنبه در تمرينات شركت نكنند حتما جريمه خواهند شد. يكسري هم بازيكنان هستند كه با باشگاه توافق كردند و با وجودي كه با استقلال قرارداد امضا نكرده‌اند اما از آنها توقع داريم در تمرينات شركت كنند. تمرينات ما تا آخر هفته تق و لق خواهد بود و به صورت رسمي تمرينات را از روز شنبه آغاز خواهيم كرد.

* تكليف كادر فني چه شد؟
- به دنبال استخدام مربي بدنساز هستيم و با چند نفر مذاكره كرده‌ايم. اميدوارم در اين چند روز مذاكراتمان به نتيجه برسد و او تيم را براي فصل جديد آماده كند.

* جذب بازيكناني مثل رحمتي و تيموريان به كجا انجاميد؟
- هواداران استقلال نگران نباشند. ما در فصل نقل و انتقالات جلو هستيم. هيچ عجله‌اي نداريم و هنوز مي‌توانيم سه بازيكن ديگر بگيريم. رحمتي و تيموريان جزو گزينه‌هاي ما هستند و تلاش مي‌كنيم آنها را به خدمت بگيريم. نقل و انتقالات مسائل خاص خودش را دارد. بازيكنان خوبي مدنظر ما هستند و مذاكرات خوبي نيز صورت گرفته و انشاءالله تا آخر هفته تكليف آنها مشخص خواهد شد.

*ظاهرا قرار است به برزيل سفر كنيد.
- در صورتي كه بدنساز به تيم اضافه شود خودم راهي برزيل مي‌شوم تا چند بازيكن خارجي را با ديد خودم انتخاب كنم و ديگر از روي سي دي بازيكن نگيريم. سال گذشته اين كار را انجام داديم چون زمان نداشتيم ولي امسال فرصت هست و بازيكنان خارجي مدنظر خودمان را با ديد خودم به خدمت بگيريم.

* فكر نمي كنيد با توجه به اينكه استقلال در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد بايد يك دروازه‌بان مطمئن انتخاب كنيد.
- ما گزينه‌هايي داريم كه در حال بحث با آنها هستيم. امسال مي‌خواهيم سه دروازه‌بان داشته باشيم. يكي از آنها زير 23 سال است و مي‌خواهيم يك گلر دوم داشته باشيم مثل چيزي كه در تمام دنيا وجود دارد. متأسفانه دروازه‌بانان ما همه خود را گلر اول مي‌دانند. اين مسئله باعث حاشيه‌هاي هميشگي شده است. منظور من از گلر دوم اين نيست كه اين دروازه‌بان ضعيف باشد ولي او بايد بپذيرد كه به عنوان گلر دوم به استقلال آمده است. بايد از لحاظ فني هم طوري باشد كه اگر درون دروازه قرار گرفت مشكلي پيش نيايد. من به دنبال اين ايده هستم و دو دروازه‌باني كه سال گذشته داشتيم مي‌خواهند گلر اول باشند به همين دليل تصميم گرفتيم وحيد طالب‌لو را آزاد كنيم و محمد محمدي را نگه داريم و با دروازه‌بانان ديگري كه مدنظرمان هستند پاي ميز مذاكره بنشينيم.

* تكليف مجيد نامجومطلق و حضور او در استقلال چه شد؟
- يورگن گده از جمع ما در حالي جدا شد كه هنوز من نمي‌دانم چرا اين كار را كرد. او يك مربي خارجي است و حرفه‌اي فكر مي‌كند. به او نمي‌توانيم زياد خرده بگيريم. محمود فكري نيز اعلام كرد كه از ما جدا شده و ديگر در كنار ما نيست. بايد اعلام كنم ما هيچ مشكل با هم نداشتيم و ايشان با من صحبت و اعلام كرد كه قصد پيشرفت دارد. نوشادي نيز از جمع ما جدا شد. ما مي‌خواستيم امسال قوي‌تر كار كنيم و به همين خاطر به دنبال به خدمت گرفتن مربي جديد بدنساز هستيم. البته چند بدنساز خارجي نيز مدنظر ما هستند و دوست داريم يك تمرين دهنده در كنار تيم ما حضور داشته باشد كه در اين چند روزه تكليف آنها مشخص خواهد شد. براي بستن تيم اولويت داريم و براي به خدمت گرفتن مربيان هم هنوز زمان است.

* شنيده‌ايد كه كوشكي و روانخواه در خصوص فصل گذشته چه صحبت‌هايي كرده‌اند؟
اين دو نفر در ليست من حضور ندارند و من صحبتي در اين زمينه ندارم. دستشان درد نكند ولي اگر اينجا مي‌ماندند فرصت بازي پيدا نمي‌كردند. بازي آنها در افكار من نمي‌گنجيد. روانخواه بازيكني بود كه زحمت كشيد اما مصدوم بود و ما به پاي او ايستاديم. زماني كه روانخواه خوب شد در اولين بازي مقابل پرسپوليس به او ميدان دادم. اعتقاد دارم او نياز دارد كه به تيم ديگري برود و خود را شكل دهد.

* يك بازيكن ايراني الاصل كه در فرانسه زندگي مي‌كند در تمرين ديروز شركت كرد. نظرتان چيست؟
- اطلاعات دقيقي از اين بازيكن ندارم و فقط مي‌دانم يك بازيكن ايراني است مثل فريدون زندي. حالا او آمده و تمرين مي‌كند تا ببينيم تكليف او چه مي‌شود.

* در ليگ يازدهم چه شانسي براي استقلال قائل هستيد؟
- امسال بايد تيم را قوي‌تر از سال قبل ببنديم چون اين نيت باشگاه است و شخص فتح الله زاده تمام و كمال در حال تلاش است. ايشان به من قول داده سه بازيكن ديگر را جذب كند و دو بازيكن خارجي را به خدمت بگيرد. تيم ما هميشه براي قهرماني بازي مي‌كند و سال گذشته هم با همان شرايط براي قهرماني مي‌جنگيديم و تا آخرين لحظه اين هدف را داشتيم. امسال هم همين هدف را داريم و مسلم بدانيد كه براي قهرماني بايد نيرو را به بازيكنانم تزريق كنم و براي قهرماني استارت خواهيم زد. هوادار استقلال كاري ندارد كه فصل را با چند نفر آغاز كرديم. ما مشكلاتي داريم كه شايد باشگاه‌هاي ديگر نداشته باشند و بسياري از اين مشكلات، مالي است. با همه اين مشكلات آنها كه به اين تيم مي‌آيند به خاطر ارزش پيراهن است. ما با اين نفرات مي‌توانيم خودمان را مدعي قهرماني بدانيم.

* موافق سقف قرارداد هستيد يا نه؟
- قبلا هم گفته‌ام كه موافق نيستم چون باعث رشد قيمت‌ها شده است و الان پايه قيمت يك بازيكن را 350 ميليون تومان گذاشته است. بازيكني كه مي‌توانستيم با 200 ميليون او را راضي كنيم با ما از سقف قرارداد صحبت مي‌كند و مي‌گويد قيمت پايه‌ام را قيمت سقف مي‌خواهم. بعضي از بازيكنان حقشان است كه بيشتر بگيرند چون ملي پوش هستند. دو سه بازيكن ما در همين چند روز گذشته به قطر و امارات رفته‌اند. شما قرارداد آنها را ببينيد يك ميليارد و 800 ميليون تومان پول مي‌گيرند. ارزش بازيكنان ما همين رقم‌ها است. بياييد اينقدر بر سر بازيكنانمان نكوبيم. يكسري از بازيكنان هستند كه شايد 30 ميليون هم قرارداد ببندند اما با همه احترامي كه براي دوستان خود قائل هستيم با گذاشتن اين سقف قرارداد كنترل از دست رفت و قيمت يك بازيكن معمولي به 350 ميليون تومان ارتقا پيدا كرد.

* با اين وضعيت مي‌توانيم خصوصي سازي كنيم؟
- امكان ندارد بتوانيم اين كار را انجام دهيم چون شرايط ما شرايط حرفه‌اي نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها