کد خبر: ۱۴۴۹۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۰ تير ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه داماش و رييس جلسه امروز (دوشنبه) اتحاديه فوتبال گفت: اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس نبايد از سرمربي‌شان جوانتر باشند!
امير عابديني در حاشيه مجمع ساليانه اتحاديه فوتبال در واکنش به اين که شايعه شده مهدي مهدوي‌کيا و افشين پيرواني به عنوان اعضاي جديد هيات مديره پرسپوليس انتخاب مي‌شوند، گفت؟ گفت: بنده معتقدم اعضاي هيات مديره باشگاه‌ها از جمله باشگاه پرسپوليس نبايد از سرمربيشان جوانتر باشند!

 

 وي در پاسخ به اين سوال که شايعاتي درباره حضور شما به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس مطرح است و آيا قبول نداريد که مدير اين باشگاه بايد ورزشي باشد؟ گفت: اين‌ها فقط شايعه است و دوستاني که به من علاقمند بودند اين را مطرح کرده‌اند، اما از اين خبرها نيست. البته اگر روزي اين مسئوليت را به من بدهند مي‌پذيرم، اما اين بدان معنا نيست که رويانيان بد کار کرده است. او براي پرسپوليس زحمت مي کشد و مي‌تواند فوق‌العاده‌ براي فوتبال و پرسپوليس فعال باشد.

 مديرعامل باشگاه داماش، درباره تصميمي که در خصوص رويانيان گرفته شده بود نيز، اظهار کرد: اين اشتباه وزير ورزش و جوانان بود. او دو اشتباه پيش از اين داشته و اين اشتباه سومش بود. الان وقت آن است که بايد به وزير ورزش و جوانان بگويم که زحماتي کشيده‌اي و خدا قوت. خدا پشت پناهت باشد!

 وي افزود: او نبايد اين اشتباه سوم را انجام مي‌داد که اين اشتباهش خاطره‌انگيز شود. وزير بعدي بايد نسبت به اين دو باشگاه بازنگري جديدي داشته باشد و شايد بخواهد بلافاصله اين دو باشگاه را از دولت خارج کند.

 عابديني درباره بحث‌هايي مبني بر اين که بعضي باشگاه‌هاي بزرگ از جمله سپاهان، بازيکنان ميلياردي جذب مي‌کنند، گفت: حالا که اسم آورده‌ايد بگذاريد از استقلال و پرسپوليس اسم بياورم. اين باشگاه‌ها باشگاه‌هاي جذاب و هويتداري هستند که بار فشار تماشاگر روي آنها زياد است. حتما بازيکنان دوست دارند در آنجا بازي کنند. اما فيفا مي‌گويد در جذب بازيکن زير 23 سال بايد به باشگاهي که به او آموزش داده و او را تحت تربيت خودش قرار داده است، حقي داده شود. مبالغي همچون 40 – 90 هزار دلار عنوان مي‌شود. به طور مثال اگر بازيکني پنج سال پيش من آموزش ديد و به باشگاه ديگر رفت آن باشگاه بايد 450 هزار دلار به من بدهد. اما متاسفانه اين قانون در ايران زير پا گذاشته مي‌شود.

 وي افزود: باشگاه‌هاي بزرگ براي بازيکناني که به ثمر رسيده اند و جوان هستند تور پهن مي‌کنند. رقابت براي جذب بازيکن در باشگاه‌هاي بزرگ تنه تنه است، اما نسبت به باشگاه‌هاي کوچک پا روي باشگاه‌هاي کوچک مي‌گذارند.

 مديرعامل باشگاه داماش، درباره بحث باشگاه‌هاي بدهکار در فوتبال که در جلسه مجمع هم مطرح شد نيز به خبرنگاران ، گفت: فوتبال ما از مجامع اقتصادي طلبکار است واين مجامع حقوقش را نمي‌پردازند. بايد بگذارند ورزش و فوتبال کشور به ثروتي که حقش است برسد. الان واليبال و بسکتبال به فوتبال طعنه مي‌زنند. ورزش هنجارساز است و بايد هزينه اش را پرداخت. چرا دولت‌ها فقط در تلاش هستند که مشوق قهرماني‌ها باشند. آنها بايد بستر عام براي ورزش فراهم کنند.

 وي افزود: الان مي‌گويند چرا بازيکنان ميلياردي پول مي‌گيرند در حالي که اين پول در معيارهاي فوتبالي رقم اندکي است. امروزه تنيس درآمد بيشتري دارد. اگر بسترهاي اقتصادي و صنعتي براي ورزش فراهم شود و بگذارند ورزشکار کارش را خود انجام دهد هزينه‌اش را در مي‌آورد. متاسفانه صدا و سيما کم لطفي مي‌کند و ساير بخش‌ها هم حق فوتبال را هم نمي‌دهند. اجازه بدهند ورزش از خزانه اي که خيلي‌ها از آن بهره مي برند استفاده کند. ورزش هنجارساز و زيبايي کلام يک جامعه است.

 عابديني درباره مجمع ساليانه اتحاديه نيز گفت: جلسه خوبي بود و خوشحال شدم اکثريت اعضا در آن حاضر شدند و اين جلسه مصوباتي دارد که انجام شد. امروز تصميم گرفتيم دوره اتحاديه فوتبال سه ساله باشد. با توجه به کاهش تعداد ليگ برتري اعضاي جديدي از ليگ دسته يک اضافه مي‌شوند. بخشي از اساسنامه هم مصوب نشد و برگشت به کميته‌ بازنگري تا درباره آنها دوباره بررسي شود. در مجموع اين اتحاديه تلاش‌هايي مي‌کند که به نفع فوتبال است. رياست جلسه که امروز بر عهده من بود يک رياست سني و سالي بود و براي تعيين رياست مجمع هم مصوبه اي داريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها