کد خبر: ۱۴۴۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش شیعه آنلاین، "محمد الحسيني" جوان شيعه مصري در سايت خود مقاله اي با عنوان "روابط مصر و ايران به کجا..." نوشته و نکاتی در مورد وضعیت شیعیان در زمان دیکتاتوری "حسنی مبارک" و پس از آن را مورد مقایسه قرار داده است. بخشی از این مقاله به شرح ذیل است:

پس از سرنگوني رژيم شاه در ايران و پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره)، روابط ايران و مصر تنش و نگراني هايي از سوي قاهره شاهد بود و "حسني مبارک" مانعي بر سر راه روابط سياسي، اقتصادي، سياحتي و يا نظامي دو کشور بود. روابط سياسي ايران و مصر طي اين مدّت متوقف شده بود و ايران در کاهش سطح روابط ميان دو کشور مقصّر نبود؛ بلکه هميشه گسترش روابط با مصر را خواهان بود.

الحسيني در ادامه با اشاره به ضرورت بازگشت روابط ايران و مصر بعد انقلاب اخير مصر و حمايت "عمر موسي" دبير سابق اتحاديه عرب از بازگشت روابط مصر و ايران مي نويسد: نزديکي ايران و مصر حمايت از مسأله فلسطين را تقويت خواهد نمود. برگزاري مانور مشترک ميان ايران و مصر، آمريکا و رژیم اسرائيل را به لرزه درخواهد آورد.

وي با اشاره به همکاري مبارک و وهابي هاي سعودي در سرکوب و ممنوعيت فعاليت هاي پيروان اهل بيت در مصر مي نويسد: در زمان "مبارک" شيعيان مصر به مزدوري براي ايران و خيانتکار متهم مي شدند و اجازه ساخت مسجد و حسينيه نمي دادند؛ اما امروزه پس از سرنگوني رژیم "مبارک" شيعيان اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) جمعه ها در مقام امام حسين (ع) در قاهره براي آشنا شدن با يکديگر گرد هم مي آيند و آزادانه اعتقادات خود را بيان مي کنند.

گفتنی است محمد الحسيني يکي از اعضاي برجسته اخوان المسلمين است که بعد از تحقيق و تفحص در سال 2003 مذهب شيعه را براي خود انخاب نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۳۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
۰
۰
خاک پای قنبر و فضه توتیای چشم ما ایرانی ها و شما مصری ها.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها