کد خبر: ۱۴۴۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۳۱ خرداد ۱۳۹۰
فعالان معترض در منطقه منهتن نیویورک از تاکتیک‌های فعالان مصری، اسپانیایی و یونانی که در یک میدان اصلی تجمع می‌کردند، بهره برده‌اند و تظاهرات خود را علیه کاهش بودجه خدمات رفاهی و  آموزشی آغاز کرده‌اند.
 
به گزارش الف به نقل از اُپد نیوز، فعالان معترض در منهتن نیویورک از جمله اعضای اتحادیه‌های مختلف از 14 ژوئن محل دائمی را (با نام Bloombergville) به عنوان پایگاهی برای اعلام اعتراض خود علیه سیاست‌های دولتی و ایالتی که باعث لطمه به سطح استانداردهای معیشتی طبقه متوسط و ضیعف شده، بر پا کرده اند. این معترضان آمريكايي اعلام کرده‌اند که از تظاهرکنندگان در میدان التحریر مصر، جوانان اسپانیایی در میدان اصلی شهر مادرید و جوانان یونانی الهام گرفته‌اند و پایگاهی دائمی را برای اعلام اعتراض‌های خود برپا کرده‌اند.
 
از جمله اعتراض‌های این فعالان می توان به کاهش بودجه امور رفاهی، آموزشی و خدمات شهری در نیویورک اشاره کرد.
 
یکی از معترضان در مورد دلیل اعتراض‌اش گفت: زمانیکه مقامات نیویورک و دولت امریکا طرحی را با هدف کاهش بودجه تصویب می کنند، گویی نمی دانند که عملا به مردم فشار می آورند و آنها را با مشکلات فراوانی مواجه می کنند. مقامات ایالتی در آمریکا باید برای جبران کسری بودجه طرحهای را که به مردم طبقه متوسط و فقیر فشار وارد نکند، تایید کنند.
 
زمانی که این پایگاه اعتراضی معترضان در «برادوی» و «پارک پلیس» منهتن بر پا شد، پلیس این منطقه چند مرتبه تلاش کرد تا این پایگاه دائمی معترضان را از بین ببرد اما معترضان همچنان در منهتن به اعتراض‌های خود در این منطقه ادامه می دهند. حتی معترضان برای خود سایتی را نیز به راه انداخته‌اند تا شمار معترضان بیشتر شود و مردم نیویورک در جریان آخرین اعتراض‌ها قرار بگیرند.
 
پیشتر گمانه زنی‌های بسیاری در مورد اینکه جنبش‌های مردمی در خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا سرانجام به آمریکا نیز کشیده می شود، در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود و مشخص شده است که معترضان به سیاستهای ایالتی و دولت اوباما از تکنیک‌های اعتراضی معترضان در خاورمیانه و اروپا الهام گرفته‌اند و با توجه به اینکه مشاهده کرده‌اند این معترضان در خاورمیانه و اروپا با این تکنیک‌ها توانسته‌اند موفق عمل کنند، می‌خواهند از این روش‌ها بهره ببرند.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها