کد خبر: ۱۴۴۷۲۴
زمان انتشار: ۰۲:۴۴     ۱۰ تير ۱۳۹۲
برخي کشورهاي حاشيه خليج‌فارس از طولاني شدن جنگ سوريه و توانايي دمشق در پيروزي بر شورشيان و گروه‌هاي مسلح نگران شده‌اند.
القدس العربي چاپ لندن با انتشار اين خبر نوشت: مهم‌ترين دغدغه اين کشورها که در نشست روز شنبه وزراي خارجه در منامه مطرح مي‌شود، طولاني شدن بحران سوريه، توانايي دمشق در مقاومت و ايستادگي آنها و دخالت حزب‌الله در نبردهاي سرنوشت‌سازي مثل نبرد «القصير» است.
اين روزنامه افزود: همه اين عوامل باعث نگراني کشورهاي خليج‌( فارس) شده، زيرا دستاوردهاي نظامي دولت سوريه در ميدان جنگ را تهديدي براي خود و تقويت ايران مي‌دانند. همچنين انتظار مي‌رود که وزراي کشورهاي شوراي همکاري در نشست مشورتي خود به موضوع تبادل اتهام بين عربستان و روسيه بپردازند که تنش بي‌سابقه‌اي را در روابط دو طرف بر سر سوريه ايجاد کرده است.
وزارت خارجه روسيه در پاسخ به اتهام سعود الفيصل به مسکو مبني بر مشارکت در نسل‌کشي مردم سوريه، رياض را به حمايت مالي و نظامي از تروريست‌ها و گروه‌هاي افراطي در اين کشور متهم کرد.
از سوي ديگر پايگاه آمريکايي «نيو آمريکن مديا» از دولت متبوع خود خواست براي حل بحران سوريه از ايران کمک بخواهد.
اين پايگاه اينترنتي تصريح کرد: نشست ژنو 2 که از ابتدا براي ماه ژوئن (خرداد/تير) برنامه‌ريزي شده بود به ماه ژوئيه (تير/ مرداد) و سپس سپتامبر (شهريور) موکول شد؛ البته گزارش‌هايي از احتمال تاخير بيشتر در برگزاري اين نشست وجود دارد. يکي از مهم‌ترين نکات فهرست شرکت‌کنندگان در نشست ژنو 2 است. در حالي که اکثريت شرکت‌کنندگان از کشورهايي هستند که با مخالفان احساس نزديکي مي‌کنند، روسيه و چين اصرار دارند که ايران نيز بايد به فهرست افزوده شود. واشنگتن تاکنون اين درخواست را رد کرده و همزمان به سوي تسليح مخالفان «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه، گام برمي‌دارد. با وجود اين نظام سوريه نيز طرفداراني دارد. اسد غير از دو متحد يعني مسکو و پکن از حمايت رزمندگان شيعه داوطلب عراقي و اعضاي حزب‌الله برخوردار است که نقش مهمي در جبهه‌هاي مختلف نبرد در سوريه دارند. آمريکا ناچار است از کمک ايران براي حل بحران سوريه استفاده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها