کد خبر: ۱۴۴۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

بولتن نیوز:  می گویند روزی از نصرالدین می پرسند وسط دنیا کجاست .او که جوابی نداشت پایش را به زمین کوبید وگفت همین جا. اگر قبول ندارید بروید اندازه بگیرید.



 امروزدر حالی که از گرما کلافه بودیم، خبر رسید که ریز گردها هم در حال هجوم دوباره به کشور هستند .خبر مصاحبه معاون منابع طبیعی استان بوشهر را که خواندم یاد این داستان نصرالدین افتادم.

 آقای کریمی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد که  برا ی مقابله با بیابان زایی در استان بوشهر تاکنون 26 هزار هکتار از اراضی این استان جنگلکاری شده است. حالا اگر بنده وامثال بنده این آمار را باور نمی کنیم لابد باید برویم درختان کاشته شده دربیابان های استان را بشماریم!


!

حالا چرا ما باورنمی کنیم به این دلیل که 26 هزار هکتار را اگر بخواهیم ضربدر هر هکتار یعنی 10 هزار مترمربع بکنیم یعنی 260 میلیون مترمربع از بیابانهای استان نهال کاری شده است که برای هرمترمربع یک درخت هم اگر حساب کنیم 260 میلیون اصله درخت باید کاشته شده باشد که انصافا عملکرد بی نظیری است.اگر ما وامثال ما این عدد و رقم ها راقبول نداریم می توانیم بشماریم !!



ایشان در این مصاحبه  خبرداده که  325 هزار هکتار از اراضی استان بیابانی است و امسال سرجمع740 هکتار! مراقبت و آبیاری شده و 970 هکتار! هم نهال کاشته شده است. درواقع اگر منابع طبیعی استانی مانند بوشهر بخواهد با همین آهنگ به کارش ادامه دهد و به قول خودش سالی 1000هکتارنهال کاری کند وتا امروز 26 هزار هکتارهم جنگل کاری شده یعنی کمتر از 10 درصد، پس 300 سال دیگر طول می کشد تا کار جنگلکاری دراستان بوشهر به اتمام برسد! راستی 26 هزارهکتار جنگلکاری فعلی از چه موقعی شروع شده 26 سال پیش؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها