کد خبر: ۱۴۴۲۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۸ تير ۱۳۹۲
دفتر دوم کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه ۸۸ در نگاه تحلیلگران آمریکا» از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.
به گزارش فارس دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دو کتاب دیگر درباره فتنه سال 88 منتشر کردند.
 
کتاب اول «اعتراف سبز: گزیده‏‌ای از نوشتار وبلاگ‏نویسان شورش سبز و مخالفان دکتر احمدی‌نژاد در رفع شبهه تقلب» نام دارد.
 
این کتاب به این تقلب بزرگ سران فتنه می‏‌پردازد. آن هم توسط کسانی که به طرف پیروز انتخابات رأی ندادند. «اعتراف سبز» مجموعه‌‏ای است از 54 یادداشت، مصاحبه، خاطره و... افرادی که مخالف رأی آوردن آقای احمدی‏‌نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست‏ جمهوری ایران بودند. مطالب این کتاب جمع ‏آوری شده از وبلاگ‏‌ها و سایت‏‌های اینترنتی در دوران قبل و بعد از انتخابات است. همه مطالب کتاب در همان روزگار به عنوان سندی برای اثبات عدم وجود تقلب در انتخابات سال 88 توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در وبلاگی با عنوان اعتراف سبز جمع آوری شد.
 
مطالب این کتاب، یادداشت‏‌های وبلاگی و اینترنتی هستند برای از دست نرفتن سندیت، مطالب با همان نوع نگارش نویسنده نقل شده‌‏اند و در انتهای کتاب عکس‏‌هایی از صفحات این وبلاگ‏‌ها در بخش پیوست آورده شده است. نویسندگان این مطالب هم در چند گونه قابل تقسیم ‏بندی هستند. بعضی در داخل چارچوب نظام می‏‌گنجند و مشکلشان رأی آوردن احمدی‏ نژاد است و تمایل به غیر وی داشتند. بعضی دیگر دشمن نظام اسلامی هستند و حتی در انتخابات شرکت نکرده‌‏اند! گروه دیگری هم هستند که با نظام اسلامی مشکل دارند و فکر می‏کردند اگر میرحسین موسوی یا مهدی کروبی رأی بیاورند فضای کشور آن به چیزی که آنها علاقه دارند نزدیک‏تر خواهد شد. فصل مشترک گردآوری مطالب این کتاب مخالفت با احمدی‏ نژاد و پرداختن به عدم وجود تقلب در انتخابات است.
 
چاپ اول «اعتراف سبز» در 1392، در 248 صفحه و قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 6000 تومان منتشر شده است.
 
**فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا
 
کتاب دوم دفتر دوم کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا» با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی است.
 
بازخوانی، نقد و تحلیل فتنه 88 از نگاه بیرونی بسیار خواندنی است و ابعاد ناشناخته بین ‏المللی این فتنه فراگیر را آشکار میکند. با توجه به اهمیت ثبت تاریخ مبارزات و حوادث انقلاب اسلامی برای آیندگان و تحلیل درست از آنها، گزیده نظرات تحلیلگران و روزنامه ‏نگاران آمریکایی در خصوص حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران اسلامی، در رسانه‌های آمریکایی گردآوری و به همت علی فتحعلی آشتیانی ترجمه است.
 
در این مجموعه، سه مقاله به قلم روزنامه‏ نگاران و تحلیلگران آمریکایی که در نقد و تحلیل فتنه 88 نوشته شده و به سئوالات و شبهات درباره انتخابات سال 88 در ایران پاسخ می‌‏دهند، ترجمه و منتشر ‏شده است. یک مقاله هم از منظر شکاف طبقاتی جامعه، به حوادث پس از انتخابات می‏‌پردازد.
 
این کتاب از مقالات زیر تشکیل شده است: «حق‌ه‏ای به نام تقلب» (جیمز پتراس، استاد ممتاز جامعه‏ شناسی در دانشگاه بینگ همتون نیویورک)، «تقلب در انتخابات ایران: ادعایی بدون سند و مدرک»(گلن کسلر و یان کوهن، اعضای تحریریه واشنگتن پُست)، «تفرقه در میان ملت»(علیرضا دوستدار، دانشجوی دوره دکترای مردم‏ شناسی و مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد)، «آیا احمدی‏ نژاد، نتایج انتخابات سال 2009 ایران را به نفع خود دستکاری کرد؟»(اریک آلن بریل).
 
چاپ اول این کتاب در 72 صفحه و قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 1700 تومان منتشر شده است.
 
گفتنی است پیش از این، دفتر اول این کتاب که به تحلیل روزنامه ‏نگاران خاورمیانه از فتنه 88 دارد، به کوشش حجت ‏الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی منتشر شد.
 
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف برای تبیین و ثبت حقایق فتنه 88 تاکنون کتاب‌هایی چون «تیغ دودم»، «اعتراف سبز: گزیده‏ای از نوشتار وبلاگ‏نویسان شورش سبز و مخالفان دکتر احمدی‏ نژاد در رفع شبهه تقلب» و «تقلب سبز: طنز سیاسی در فتنه 88» را منتشر کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها