کد خبر: ۱۴۴۱۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۸ تير ۱۳۹۲
اما پس از استراحت فنی ، گویا برای چند لحظه بازیکنان ایران در زمین خود قفل شده بودند، امیتازهای یکی پس از دیگری به نفع ایتالیا بر تابلوها افزوده می شد، بیشترین فشار بر ایران در طول بازی در همین مقطع بود. نتیجه بازی از 16 ، 14 به نفع ایران به به 18، 16 به نفع ایتالیا درآمد.
بامداد شنبه یک شب رویایی برای والیبال ایران بود.

دلاورمردان تیم واللیبال جمهوری اسلامی در یک بازی زیبا و تکنیکی و در سایه حمایت پرشور و گسترده ایرانیان حاضر در ورزشگاه شهر مدونا رقیب مطرح خود ایتالیا را سه بر یک شکست دادند تا یک هفته پس از شکست قهرمان اروپا، این بار و در خانه ایتالیا قهرمان 8 دوره مسابقات لیگ جهانی مقهور تکنیک ایرانی باشند.

به گزارش رجانیوز، ایتالیایی ها که به گمان خود بازی راحتی را در برابر ایران در پیش خواهند داشت در ابتدای بازی "زایتسف" بلند زن معروف خود را که کمی هم دچار آسیب دیدگی بود روی نیمکت گذاشتند و چشم به آبشارهای شماره یازده خود،  ساوانی دوخته بودند البته جریان بازی برخلاف خواسته آنان بود چرا که موسوی ، مباشری،  تشکری ، غفور ، رحمان داودی ، سعید معروف و فرهاد ظریف در میان بهت ناظران گیم اول را 25 بر 22 به سود خود به پایان رساندند.

در گیم دوم نیز با سرویس های ریسکی و پرقدرت موسوی ایران توانست اخاتلاف امتیاز را به سه برساند. اما یکی از جذاب ترین بخش های مسابقه دیشب تقابل امیتاز آورترین بازیکن لیگ جهانی با بهترین مدافع روی تور این مسابقات بود که البته جنجال هایی هم در دورن زمین داشت.

ساوانی که در غیاب زایتسف ، محوری ترین بازیکن ایتالیا در موقع حمله به حساب می آمد در مقابل دستان کشیده مدافعان زیرک والیبال ایران به ویژه موسوی نتوانسته بود کاری از پیش برد .

البته خط و نشان کشیدن های موسوی و ساوانی که از ابتدای بازی آغاز شده و تا پایان بازی نیز ادامه داشت ، اواسط گیم دوم به نقطه اوج خود رسید.

ساوانی که پس از هر امتیاز گیری رو به بازکن های ایران خوشحالی می کرد و برای تحت تاثیر قراردادن داور اعتراض های متعددی نیز به داور بازی می کرد اواسط گیم دوم هدف سرویس های بی تقص و پرقدرت موسوی قرار گرفت.

موسوی که اواسط گیم دوم برای زدن سرویس توپ را در دست خود گرفت سرویس پرقدرت خود را دقیقا به همان نقطه ای زد که ساوانی در آنجا قرار داشت و البته این بازیکن ایتالیایی نتوانست سوریس را به خوبی دفع کندپ.

این اتفاق دو بار دیگر تکرار شد و پس از سه امتیاز سرویس ، مربی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد.

پس از این وقت استراحت، ساوانی به داخل زمین بازنگشت تا سرویس های موسوی به اتمام برسد و وی دوباره به زمین باز گردد.

پس از این اتفاق که با حضور زایتسف در زمین همزمان شده بود؛ ساوانی کمی آرام گرفت.

البته حضور زایتسف هم نتوانست در گیم دوم کمکی به ایتالیایی های مغرور بکند و تا ایران با پیروزی در این گیم حداقل گرفتن یک امیتاز را برای خود مسجل کند.

اما گیم سوم ایتالیا که گویی خطر شکست تحقیرآمیز سه بر صفر را به وضوح حس کرده بود، طوفانی آغاز کرد به گونه ای که توانستند در اواسط گیم سوم اختلاف خود با ایران را به 6 امتیاز برسانند.

غفورکه ابتدای این گیم ودر گیم های قبلی نیز سرویس های خود را بدون استثنا به تور زده بود، با تشخیص ولاسگو بیرون آمد و شهرام محمدی جای او را گرفت.

با حضور شهرام محمدی اوضاع به نفع ایران کمی بهبود پیدا کرد هر چند که آبشارهای زایتسف نمی گذاشتند اختلاف پوئن به 3 برسد.

اواخر گیم سوم بار دیگر تعویض معروف ولاسگو انجام شد و مهدوی نیز به زمین بازی آمد . سرویس های مهدوی و دفاع روی تور معروف،موسوی و محمدی و در پشت آنها فرهاد ظریف و تشکری در کنار آبشارهای زیبای مباشری کار را به ایتالیا سخت کرد تا اختلاف 6 امتیازی ، به 2 امتیاز تقلیل پیدا کند و تابلو نتایج را 24 ، 22 به تفع ایتالیا نشان دهد.

استرس بازیکن ها ایتالیایی و براتو مربی این کشور برای کسب امتیاز سبب شد تا بار دیگر درخواست وقت استراحت دهند.

ایتالیا در نهایت و البته با استرس زیاد توانست این گیم را به سود خود پایان ببرد.

البته درگیری لفظی بین سیچلو و براتو، سرمربی و مربی تیم ایران که هر دو ایتالیایی بودند در نوع خود عجیب بود به حدی که داور مسابقه مجبور شد موضوع را حل کند.

اما گیم چهارم ، گیم طلایی برای ایران بود.

اختلاف دو امتیازی که رامین تشکری در همان ابتدای گیم چهارم ایجاد مقدار قابل توجهی فشار و استرس بر روی بازیکنان و همچنین تماشاگران ایرانی که از گیم قبل به ارث رسیده بود، را کاست.

تمشاگران ایرانی که اغلب آنان دانشجویان بودند با تکان دادن پرچم جمهوری اسلامی با امتیازات تشکری بار دیگر جان تازه ای گرفتند. تشویق والیبال به سبک ایرانی که با شمارش "یک دو سه" صورت میگرد ، و همچنین فریاد های ایوالله ایوالله ایوالله ، جو استادیوم مدونای ایتالیا را به استادیم دوازده هزارنفری آزادی تغییر داده بود .

حتی فرهاد ظریف پس از بازی گفت زمانی که ما به سمت راست زمین که تماشاگران ایرانی حضور داشتند، می‌رفتیم، کاملا این حس را داشتیم که در ایران بازی می کنیم.

بازی در گیم چهارم ادامه داشت، ایران توانست امیتیاز 16 را کسب کند تا با دو امتیاز بشتر، برای استراحت فنی به نزد ولاسگو برود.

اما پس از استراحت فنی ، گویا برای چند لحظه بازیکنان ایران در زمین خود قفل شده بودند، امیتازهای یکی پس از دیگری به نفع ایتالیا بر تابلوها افزوده می شد، بیشترین فشار بر ایران در طول بازی در همین مقطع بود. نتیجه بازی از 16 ، 14 به نفع ایران به به 18، 16 به نفع ایتالیا درآمد.

 ولاسگو بار دیگر مجبود شد وقت استراحت بگیرد و البته پس از این وقت اسرتاحت روند امتیاز گیری ایران آغاز شد.

تایم استراحتی که براتو گرفت دیگر فایده نداشت و موتور ایران گویا بار دیگر روشن شده بود.

اما حرکت طلایی این بازی ضربه ای بود که موسوی با پای خودش به توپ زد.

در حالی که اختلاف ایران و ایتالیا در عدد 23، 22 به یک امیتاز رسیده بود ضربه زایتسف ، به وسیله مهدوی و موسوی دفاع شد ولی توپ به آرامی در حال فرود در زمین ایران بود، در صورتی که همگان گمان می کردند این امتیاز به نفع ایتالیا ثبت خواهد شد موسوی که تعادل کامل هم نداشت پای خود را به توپ زد تا توپ به زمین ایتالیا برود و در یک رفت و برگشت ، آبشار زایتسف توسط مدافعان والیبال ایران دفع شود این امتیاز حساس به ایران تعلق گیرد.

از دیگر نکات جالب توجه در این گیم ، تعویض شهرام محمدی با غفور بود.

بازیکنان ایتالیا که به خوبی توانسته بودند از اواسط گیم سوم محمدی را کنترل کنند ، پس از آنکه بازی 18 ، 16 به نفع ایتالبا در گیم چهارم در جریان بودغفور بار دیگر به میدان آمد و باز ضربه های طوفانی خود بازیکنان ایتالیا را گیج و گنگ کرد.

خروج به موقع غفور و ورود بهنگام محمدی در گیم سوم و همچنین خروج به موقع محمدی و ورود بهنگام غفور در گیم چهارم توسط ولاسگو سبب شده بود تا شاگرد او براتو ، نتواند نقشه ایران را برای امتیازگیری بخواند.

از سوی دیگر واسانی که توسط مدافعان ایرانی تحقیر تکنیکی شده بود در این گیم سه سرویس را از دست داد تا امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی به یکی از بدترین سرویس زن های بازی ایران و ایتالیا تبدیل شود.

ماراتن ایران و ایتالیا پس از کسب امتیاز 25 ادامه داشت و با درخشش غفور و موسوی و دیگر بازیکنان ایران در گیم چهارم نتیجه این گیم با نتیجه 32 بر 30 به سود ایران خاتمه پیدا کرد و ایران توانست بدون آنکه یک امتیاز به قهمران دنیا دهد ، سه امیتاز ارزشمند دیگر کسب کند.

بازی بعدی ایران و ایتالیا فرداشب برگزاری میشود . مطمئنا زایتسف از ابتدای بازی در زمین حضور خواهد داشت و البته ولاسگو برنامه ویژه ای برای مهار او دارد.

دستهای موسوی که ساوانی را از پای درآورد آیا زایتسف می تواند در بازی بعدی از دیوار بلند ایران عبور کند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها