کد خبر: ۱۴۴۰۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۸ تير ۱۳۹۲
مقامات پاکستانی با انتقاد از شرایط سخت صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به این کشور، اعلام کردند در صورت لزوم بودجه مورد نیاز خود را از طریق دیگری تأمین می‌کنند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مذاکره پاکستان با هیئت اعزامی صندوق بین‌المللی پول که از روز گذشته در اسلام‌آباد آغاز شده بود بی‌نتیجه پایان یافت.

قرار بود این مذاکرات تا 3 روز آینده ادامه داشته باشد اما شرایط سخت صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به پاکستان سبب شد نمایندگان دولت به وضوح اعلام کنند که حاضر نیستند چنین شرایطی را بپذیرند و اگر مجبور شوند از دریافت وام صرف‌نظر خواهند کرد.

دولت جدید پاکستان قرار بود 3 تا 5 میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول دریافت کند اما به نظر می‌رسد این موضوع منتفی شده است و بودجه کشور از راه دیگری تأمین می‌شود.

این در حالی است که پاکستان هنوز چاره‌ای برای بازپرداخت وام‌های قبلی خود نیندیشیده و بیشتر کارشناسان معتقدند که این کشور در این شرایط قادر به وام گرفتن دوباره نیست.

اعضای تیم مذاکره کننده صندوق بین‌المللی پول شرایطی را در نظر گرفته‌اند که دولت نتواند به میل خود وام دریافتی را مصرف کند بلکه با نظارت آنان تمام وجوه دریافتی برای بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان به کار برده شود.  

نمایندگان پاکستان معتقدند که از طریق دریافت مالیات می‌توان بودجه مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها