کد خبر: ۱۴۴۰۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۰۸ تير ۱۳۹۲
تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه، موضوع اصلی نشست روز جمعه شورای امنیت روسیه با حضور «ولادیمیر پوتین» بود که اقدامات برخی کشورهای غربی و خاورمیانه تاکنون مانع از برگزاری آن شده است.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مهمترین مسائل بین المللی، بخصوص در رابطه با فراهم سازی شرایط برای برگزاری کنفرانس بین المللی «ژنو 2» در خصوص سوریه و همچنین روابط روسیه و آمریکا، موضوعات اصلی نشست روز جمعه شورای امنیت روسیه با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه بود.

به گفته پسکوف، در این نشست جزییات مربوط به تلاش‌های صورت گرفته در چارچوب فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو 2 و همچنین وضعیت کنونی و دورنمای روابط روسیه و آمریکا، بخصوص جدول زمان بندی ملاقات‌های دوجانبه در بالاترین سطح مورد تبادل نظر قرار گرفت.

این در حالی است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که کشورهای غربی با کمک نظامی به مخالفان سوری برخلاف مفهوم کلی برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 که این نشست بدون هیچ پیش شرطی باید برگزار شود، عمل می‌کنند.

لاوروف گفت: زمانی که ما با طرف آمریکایی به این ابتکارعمل مشترک دست یافتیم، تاکید کردیم که دولت و مخالفان در سوریه باید موافقت کنند که بدون هیچ پیش شرطی در این کنفرانس شرکت کنند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه برخی کشورهای خاورمیانه و مخالفان سوری از شرکت در این کنفرانس تا زمانی که گروهی‌های مسلح آنها تسلیحات نظامی لازم را بدست نیاورده اند و به قول آنها توازن نظامی در سوریه برقرار نشده است، حاضر به شرکت در کنفرانس بین المللی نیستند، تاکید کرد که این اقدام در واقع  مغایر با مفهوم در نظرگرفته شده برای این کنفرانس است.

لاوروف یادآور شد که وی در دیدار آتی خود با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در برونئی، این مسئله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها