کد خبر: ۱۴۳۹۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۷ تير ۱۳۹۲
598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی: هنگام اذان برای نماز صبح بیدار شدم و تا ساعت هشت خوابیدم. مقداری وقت صرف نوشتن خاطرات کردم. برای ملاقات با رئیس‏جمهور لی شیانیان آماده شدم. یک ربع ساعت دیر شد. خبرگزاری یونایتدپرس از این تأخیر سوء استفاده کرد و این خبر را روی تلکس بُرد که من به خاطر مرض سرطان معده در بیمارستانی در چین بستری شده‏ام. این خبر مثل بمب در دنیا منفجر شد. نمی‏دانم این خبرگزاری چه فکری برای اعتبار و آبروی خود کرده است؛ لابد حساب شده است.
ملاقات با رئیس‏جمهور بیشتر به تعارف و حرفهای معمولی گذشت. در چین، رئیس‏جمهور مقام تشریفاتی است. آقایان ولایتی و آقازاده هم با همتاهای خود ملاقات کردند و راضی بودند. سپس به ملاقات آقای پنگ‏زین رئیس کنگره رفتیم و مذاکرات گرمی درباره استراتژی ابرقدرتها در ایجاد جنگ‏های منطقه‏ای و کانونهای نزاع برای بهره‏برداری و سوء استفاده‏های فراوان و تضعیف جهان سوم داشتیم. از شوروی خیلی ناراحتند و نسبت به آن حساسیت دارند. آنها سه مسأله افغانستان، کامبوج و نیروهای شوروی در مرز چین را مانع بهبود روابط می‏دانند.
آقای پنگ‏زین به افتخار ما مهمانی ناهار داد. سر میز ناهار اطلاعات زیادی نسبت به چین کسب کردم. معمولاً در بین راه هم وزیر بهداری چین با یک مترجم در اتومبیل من است و به سئوالاتم خوب پاسخ می‏دهد. خیلی چیزها را پرسیده‏ام. می‏گویند در آمد مردم در ماه بین چهل یوآن تا هزار یوآن متغیر است. یک کارگر ساده چهل یوآن می‏گیرد ولی یک هنرمند یا نویسنده یا مدیر کارخانه ممکن است تا هزار یوآن بگیرد. رهبران و رؤسای طراز اول، ماهیانه چهار صد یوان درآمد به علاوه مسکن و یا ماشین و... و وزرا سیصد یوآن در آمد دارند. یوآن - واحد پول چین - مساوی است با 35 درصد یک دلار. آنها مدعیند در چین در آمد روستائیان از شهر نشین‏ها بیشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها