کد خبر: ۱۴۳۹۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۷ تير ۱۳۹۲
رئیس جمهور اکوادور به شدت از تلاش آمریکا برای غیرقانونی نشان دادن دولت این کشور به خاطر دریافت درخواست پناهندگی از سوی افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور»؛ رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور شامگاه پنجشنبه در مصاحبه‌ای خبری  با بیان اینکه اجازه باجگیری به مقامات آمریکا را نمی دهد اقدام این کشور برای غیرقانونی جلوه دادن این کشور تنها به دلیل دریافت درخواست اعطای پناهندگی بهیک شهروند آمریکایی را امری"غیرمعمول" خواند.

کورئا در خصوص اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا گفت: این حق هر کشوری است که به هرکسی بخواهد حق پناهندگی دهد و هیچ کشوری اجازه دخالت در تصمیمات دولت دیگر را ندارد.

این اظهارات پس از اعلام تصمیم دولت این کشور برای امتناع ورزیدن از اعمال تعرفه‌های آمریکایی بر کالاهای صادراتی این کشور ایراد شد.

کورئا اعلام کرده است که به مقامات آمریکایی اجازه نمی دهد تا از این کشور باج بگیرد.

دولت این کشور این تصمیم را پس از فشارها و تهدیدهای دولت آمریکا بر دولت اکوادور برای اعطای پناهندگی به افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا، اتخاذ کرد.

طی دو هفته اخیر که موضوع جمع‌آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی آمریکا فاش شد، اسنودن خاک این کشور را به‌سوی هنگ‌کنگ ترک کرد.

مقامات آمریکایی از این بخش خودمختار خواستند تا اسنودن را به پلیس آمریکا تحویل دهد؛ اما مقامات این کشور به این درخواست اهمیتی ندادند و اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات آمریکایی را برای استرداد اسنودن کافی ندانستند.

این افشاگر اطلاعاتی را در اختیار روزنامه‌های هنگ کنگ قرار داد که نشان می دهد مقامات آمریکایی به صورت مخفیانه به سرورهای تلفن‌های همراه کشور چین دسترسی داشته و تمام پیامک های شهروندان این کشور را تحت نظر داشته است.

سرانجام افشاگر فعالیت‌های جاسوسی اینترنتی آمریکا چند روز پیش به صورت قانونی خاک هنگ کنگ را ترک کرده و وارد روسیه شد.

اسنودن در بدو ورود به مسکو، پایتحت روسیه از دولت اکوادور در خواست پناهندگی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها