کد خبر: ۱۴۳۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۹ خرداد ۱۳۹۰
اين روزها كه شاهد نوسان قيمت در بازار سكه هستيم به لحظه مي‌توان از آخرين وضعيت قيمت سكه مطلع شد، سكه‌اي كه در سال‌هاي اخير معياري براي قيمت‌گذاري زندگي زوج‌هاي جوان شده است، البته اين معيار نتيجه‌اي عكس داشته و هرچه قيمت سكه و تعداد سكه در نظر گرفته شده براي مهريه‌ افزايش مي‌يابد، زندگي‌ها ارزان‌تر مي‌شوند و زوج‌هاي جوان با وجود اينكه مهريه‌اي به ميزان سال تولدشان در نظر گرفته‌اند خيلي زود به پايان خط مي‌رساند و عطاي زندگي را به لقايش مي‌بخشند.

بررسي آمار و ارقام طلاق و افزايش نرخ رشد طلاق در جامعه ما نشان مي‌دهد كه با وجود بالارفتن ميزان مهريه‌ها، ميزان طلاق‌ها هم در جامعه ما افزايش يافته است و ديگر مهريه‌هاي بالا نيز تضميني براي سامان يافتن زندگي جوانان نيست.

در زندان‌ها نيز جواناني هستند كه به دليل اينكه نتوانسته‌اند مهريه متعارف يا غيرمتعارف را به همسر خود پرداخت كنند، بايد بهترين سال‌هاي زندگي را در گوشه زندان سر كنند.

بايد جوانان امروز چشمان خود را براي زندگي مشترك بيشتر بگشايند و با ديد بازتري نسبت به انتخاب شريك زندگي خود اقدام كنند، چرا كه ديگر مهريه‌هاي هزار و سيصد‌تايي نيز ديگر ضامني براي زندگي نيست و فقط تفاهم، هم كفو بودن و تعامل فرهنگي است كه مي‌تواند زندگي شيرين و پايداي را رقم بزند.

اي كاش رسانه‌ها به همين ميزان كه به بررسي نرخ سكه مي‌پرداختند گوشه چشمي هم به بهاي زندگي‌ها داشتند و نكات لازم را به نسل جوان گوشزد مي‌كردند تا طلاي ناب جواني و شيريني زندگي مشترك را به راحتي از دست ندهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سال جهاد اقتصادی رو فراموش کردین؟ سرکارتون گذاشتن بیدار شید!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها