کد خبر: ۱۴۳۲۷۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۰۴ تير ۱۳۹۲
غالب قندیل با تشریح بسترهای فتنه الاسیر در صیدا، حمایت‌های قطر و عربستان سعودی و همچنین پشتیبانی جریان المستقبل از این جبهه تروریستی را بررسی کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از الشرق الجدید، غالب قندیل کارشناس مسائل خاورمیانه در مقاله‌ای به بیان فعالیت‌های احمد الاسیر در روزهای اخیر پرداخته و می‌نویسد: ارتش لبنان به منظور تعقیب جنایتکارانی که اقدام به کشتن افسران و سربازان ارتش نمودند، وارد نبردهای عبرا شد.

این نبردها حاکی از ماهیت اقدامات خرابکارانه در تمام لبنان و میزان قدرت‌های سیاسی شرکت کننده در آن است که تمام توان و ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را برای ضربه زدن به ارتش بکار گرفته است.

قدرت‌های مذکور در راستای تلاش‌‌های مذبوحانه خود برای نجات تروریستی که در دو سال گذشته آتش فتنه را برافروخته است، از دو روز پیش فعالیت‌های سیاسی و میدانی خود را گسترش داده است.

قندیل در این زمینه به بیان چند نکته می‌پردازد:

نخست: پدیده الاسیر با هزینه قطر و چنانکه گفته می‌شود در پی ارتباطات گسترده احمد الاسیر و نیز حمایت مستقیم و پوشش جریان حریری و عربستان بوجود آمده است.

پیشینه گفته‌های فتنه‌انگیز این شیخ فراری حاکی از آن است که وی پیش از بالاگرفتن موج خرابکاریهایش، با احمد حریری دبیرکل جریان المستقبل ملاقات‌های شبانه داشته است. این در حالی است که گفته‌های دو نماینده صیدا یعنی فؤاد سنیوره و خانم بهیه حریری در طول روزهای گذشته، از افزایش درگیری‌ها با هدف حمایت از گروهی تروریستی حکایت دارد که به کشتن نیروهای ارتش روی آورده است.

این دو چنین وانمود کرده‌اند که درگیری‌ها بین دو گروه داخلی با هدف تخریب حزب‌الله صورت گرفته است. حال آنکه واقعیت چیز دیگری است و تمام لبنانی‌ها می‌دانند که برنامه اصرار بر قتل مظلومانه نیروهای ارتش، به طور تمام و کمال مانند نبرد نهر البارد است.

حمایت جریان حریری از الاسیر نشان دهنده فعالیت سیاسی گروه 14 مارس و حضور گروه تکفیری "جند الشام" در درگیری‌ها و مشارکت عناصر تروریستی در قالب شبه نظامیان المستقبل و نیز حضور الجماعه الاسلامیه در نبردها می‌باشد.

همگان می‌دانند که جند‌الشام از گروهای تروریستی دنباله‌‌رو فتح الاسلام است که از زمان شکل‌گیری، از حمایت جریان حریری برخوردار بوده و مسئولان المستقبل در طی سال‌های گذشته در ساپورت مالی و چینش مسئولان آن سهیم بوده‌اند، به گونه‌ای که تمامی اعضای این گروه، به خانم بهیه الحریری منتسب بوده و اهالی صیدا نام "جند الست" را برای آن انتخاب کرده‌اند و بارها در روزنامه‌های لبنان از آن سخن به میان آمده است.

دوم: جریان المستقبل ظرفیت نمایندگان، رسانه‌ها، سخنگویان و نیروهای مسلح خود که در منطقه شمال و البقاع از الاسیر حمایت کرده‌اند را بکار گرفته است و بسیاری از نمایندگان آن مسئولیت بیان جزئیات حمله به ارتش، که خود بانی آن بوده‌اند را بر عهده گرفته‌اند. در این میان الاسیر جزئیات مذکور را از قاموس دو تن از نمایندگان این جریان، یعنی خالد الضاهر و معین الزغبی که از نیروهای ارتش خواسته است از ارتش جدا شوند، استخراج نموده است. این در حالی است که فرماندهی ارتش پرونده‌های بسیاری از تلاش این گروه را فاش ننموده و با مهاجمان تکفیری آن رودرو نشده است. ارتش بارها از در تساهل سیاسی وارد شده و با هزاران ترفند و وسیله در برابر این گروه نرمش نشان داده است، به گونه‌ای که هیبت و صلابت این نهاد ملی که با تروریست‌ها مبارزه کرده و نیروهای مظلوم خود را فدای کینه و عداوت دو ساله عده‌ای کرده، از دست رفته است.

این در حالی است که در طول این مدت، نهادهای قانونی مسئول، هیچ فعالیت درخوری انجام نداده و فعالیت ارتش را پوشش نداده تا جایی که با شکل‌گیری جنایت عبرا، کارد به استخوان رسید و فرماندهی ارتش، ریخته شدن خون‌هایی پاک توسط مزدوران الاسیر در داخل و خارج لبنان را نامشروع دانست.

از همین رو جان قهوه چی زمام امور را به دست گرفت و برای دفاع از دوستان همسنگر خود و امنیت داخلی و وحدت ملی به پا خاست.

وی در این راستا از حمایت گسترده ساکنان تمامی مناطق بخصوص مناطق تخت نفوذ جریان حریری یعنی عکار، طرابلس، صیدا و البقاع و بیروت که گروه‌های تکفیری و افراطی لبنانی و سوری در آنجا فعالیت دارند، برخوردار شد.

بدین ترتیب حامیان حریری وقتی نتوانستند مردم را برای حمایت و پشتیبانی الاسیر بسیج کنند، مزدوران مسلح خود را به صحنه آوردند تا به راهزنی پرداخته و به سمت افراد غیر مسلح تیراندازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها