کد خبر: ۱۴۳۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۴ تير ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه ذوب آهن از تصميم باشگاهش براي تشکيل "تيمي قدرتمند ولي منطقي" براي فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال خبر داد.

خسرو ابراهيمي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آماده سازي تيمش براي حضور در فصل آينده ليگ برتر – در صورت گذشتن از سد پاس همدان در بازي برگشت پلي‌آف – اظهار کرد: اگر خدا بخواهد و در ليگ برتر بمانيم براي فصل بعد تيمي قدرتمند ولي منطقي مي‌بنديم. نمي گذاريم که قيمت‌ها افسار گسيخته بالا بروند و قراردادها را بدون حساب و کتاب نمي‌بنديم چون معتقديم که مبلغ قرارداد را بايد طوري تنظيم کنيم که از عهده پرداختش برآييم.

وي ادامه داد: نمي‌خواهيم با مطرح کردن عدد و رقم‌هاي بزرگ، دهان بازيکني را شيرين کنيم، ولي آخر فصل بازيکن به دنبال طلبش بدود و نتوانيم آن را پرداخت کنيم. در فصل گذشته که هنوز براي ما ادامه دارد، بهترين پرداخت را ما داشتيم. همه بازيکنان ما 80 درصد قراردادشان را گرفته‌اند و فکر نمي‌کنم تيم ديگري چنين ميزان پرداختي داشته باشد. اين در حالي است که فصل قبل شرايط مالي ويژه و سختي داشتيم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن همچنين در آستانه ديدار برگشت تيمش در پلي‌آف ليگ برتر برابر پاس همدان درباره وضعيت ذوب آهن، گفت: تيم ما پس از مدت طولاني خارج از مسابقه بودن کمي فرسوده شده بود، ولي در بازي رفت، دوباره به شرايط مسابقه بازگشتيم. بازي را خوب شروع کرديم، ولي اتفاقاتي رخ داد، داور يک گل ما را نپذيرفت و يک پنالتي براي حريف گرفت. نمي‌خواهيم کسي را مقصر قلمداد کنيم، اما دوست داريم قضاوت‌ها منصفانه و از روي عدالت باشد و حق کسي ضايع نشود.

ابراهيمي ادامه داد: مي‌توانستيم بازي رفت را 4 بر صفر ببريم و حالا خيالمان راحت باشد، اما بازيکنان ما کاملا مصمم هستند که در همدان بازي بهتري انجام دهند. اميدوارم قضاوت داوران در همدان بهتر از اصفهان باشد!

وي درباره زمان شروع نقل و انتقالات باشگاه ذوب آهن هم گفت: با تعدادي از بازيکنان ليگ برتري، دسته يکي و خارجي صحبت ‌کرده‌ايم که بلافاصله پس از ديدار برگشت پلي‌آف با آنها مذاکره مي‌کنيم.

ابراهيمي همچنين درباره آخرين وضعيت "پيام صادقيان" به ايسنا گفت: بر اساس دستور سازمان ليگ هيچ باشگاهي حق ندارد با بازيکنان تيمي که هنوز درگير مسابقات هستند مذاکره کند، چون آرامش تيم را بر هم مي‌زند. از طرفي هم بازيکنان اين تيم‌ها حق ندارند با تيم ديگري مذاکره کنند. کاري که پرسپوليس با پيام صادقيان و يکي دو بازيکن ديگر ما کرد، غير حرفه‌اي و خلاف قانون فدراسيون و ليگ است. اين کار خلاف عرف و اخلاق هم هست.

وي افزود: وقتي تيمي مثل ذوب آهن در شرايط دشواري قرار مي‌گيرد، باشگاهي مثل پرسپوليس اگر به حق سال‌ها کنار هم بودن، به آن کمک نمي‌کند، نبايد آن را به سمت اتفاقات بد سوق دهد. اين کار از مردانگي به دور است. عملي که صادقيان و پرسپوليس انجام داده‌اند، غير قانوني، غير اخلاقي و غير حرفه‌اي است.

ابراهيمي در ادامه درباره شکايت باشگاهش از "صادقيان" و پرسپوليس گفت: همه فکرمان به بازي چهارشنبه معطوف است، اما به فدراسيون فوتبال نامه‌اي نوشته‌ايم و از رفتار صادقيان و پرسپوليس شکايت ‌کرده‌ايم. صادقيان تا آذر ماه 92 با ما قرارداد دارد، اما گفته ديگر سر تمرين نمي‌آيد و بازي نمي‌کند، چون ديگر يک پرسپوليسي است! اين کار خلاف قانون است و ما آن را از طريق کميته‌ انضباطي پيگيري مي‌کنيم.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه به بالا رفتن قيمت بازيکنان فوتبال اشاره کرد و گفت: پيشنهاد کرده بودم که سقف قراردادها برداشته نشود چون در آن صورت حداقل کساني که قرارداد خارج از سقف مي‌بستند، مي دانستند که کارشان خلاف قانون است و نمي توانستند بر اساس آن ادعايي داشته باشند. کميته‌ انضباطي فدراسيون هم تنها در حد همان سقف قرارداد مي توانست به شکايت بازيکنان بپردازد، اما حالا خيلي از تيم‌ها براي بازيکن گرفتن با مشکل روبرو هستند. ليگ ما هنوز ظرفيت رقم هاي بالا را ندارد و اين مساله به سود ورزش و به ويژه فوتبال ايران نيست.

چندي پيش مديران باشگاه‌هاي ليگ برتري در حضور وزير ورزش و جوانان بر لزوم کنترل قيمت بازيکنان با تاکيد بر نقش سه باشگاه استقلال، سپاهان و پرسپوليس تاکيد کردند، اما پس از اين جلسه روند صعودي قيمت‌ها با شدت بيشتري ادامه يافت و حتي بين اين سه باشگاه درگيري‌هاي لفظي و حقوق شديدي در گرفت.

ابراهيمي با اشاره به اين اتفاق، گفت: در همان جلسه بود که پيشنهاد دادم سقف قراردادها باقي بماند. متاسفانه نتايج آن جلسه کاملا برعکس به عمل درآمد. در آن جلسه گفتم که بهتر است فدراسيون قانون سقف را حفظ کند و پاي آن بايستد. اگر بازيکن گفت که باشگاه مبلغ قرارداد داخلي‌اش را پرداخت نمي‌کند به او بگويد که کارش خلاف بود و نبايد قرارداد داخلي مي‌بست نه اين که باشگاه را به پرداخت پول ملزم کند. نمي‌دانم با اين وضعيت به کجا مي‌خواهيم برسيم؟ عدد و رقم‌هايي که مطرح مي‌شوند نجومي هستند. مگر يک باشگاه چقدر مي‌تواند هزينه کند؟ به هر حال فکر مي‌کنم آن جلسه منجر به اين شد که سه باشگاه بزرگ ايران رقابت تند و تيزتري براي جذب بازيکن در پيش بگيرند.

مديرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه درباره وضعيت ساير رشته‌هاي ورزشي باشگاهش ، گفت: پس از خصوصي شدن کارخانه ذوب آهن، هر نوع هزينه کردن در ورزش به امضاي مجمع سهامداران کارخانه وابسته است. فکر مي‌کنم در شرايط موجود، بهترين تصميم حفظ وضعيت فعلي است. ذوب آهن در بخش آموزش همه رشته‌ها فعال است و تيم‌هاي پايه را دارد و در برخي از رشته‌ها هم در رده قهرماني حاضر است. فکر نمي‌کنم امسال رشته ديگري به جمع رشته‌هاي قهرماني باشگاه اضافه شود. همچنين تيم‌هاي غير فوتبالي ما مطالباتي دارند که سعي مي‌کنيم هر چه سريع‌تر پرداخت کنيم.

ابراهيمي در پايان ضمن تبريک سالروز ميلاد خجسته حضرت مهدي "عج" گفت: پيروزي تيم ملي واليبال را برابر صربستان تبريک مي گويم و خوشحالم که پس از صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني، واليباليست‌ها هم دل مردم را شاد کردند. اميدوارم در کنار موفقيت رشته‌هاي انفرادي مثل کشتي، وزنه‌برداري ، کاراته و مانند آنها، در آينده‌شان موفقيت‌هاي چشمگير رشته‌هاي گروهي مثل واليبال و بسکتبال باشيم. اين رشته‌ها خود را از آسيا فراتر برده اند و اميدوارم جهاني شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها