کد خبر: ۱۴۳۱۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۴ تير ۱۳۹۲
پيشكسوت فوتبال ايران گفت: «آقايان فكر مي‌كنند حالا كه به جام‌جهاني صعود كرده‌ايم ديگر جايگاه‌شان محكم شده است و ديگر نبايد بروند.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ خداداد عزیزی درباره اینکه فدراسیون فوتبال قرارداد کارلوس کی روش را تمدید کرده است عنوان کرد: «اين نظر فدراسيون بود كه قرارداد كي‌روش را تمديد كند و حق‌اش بود كه قراردادش تمديد شود چرا كه تيم‌ملي را به جام‌جهاني برده است. البته با توجه به مبلغ قراردادش، كي‌روش بايد تيم‌ملي را به جام‌جهاني مي‌برد.»


وی درباره اینکه چرا به رغم صعود تیم ملی به جام جهانی از کی روش انتقاد می کند گفت: «من در گذشته از كي‌روش حمايت مي‌كردم به دليل اينكه منتظر تغييراتي در تيم‌ملي بودم. سابقه كي‌روش نشانگر همه‌چيز بوده و در تيم‌هاي بزرگي فعاليت كرده است. من فكر مي‌كردم با توجه به اسم و رسمي كه كي‌روش دارد به نيمكت تيم‌ملي شخصيت دهد. بتواند شخصيت حرفه اي خود را به بازيكنان انتقال دهد.»


مهاجم پیشین تیم ملی تاکید کرد: «در اين 28 ماه كه كي‌روش در ايران حضور دارد نوع فوتبال ما تغيير نكرده است و همچنان با شيوه علي اصغري بازي مي‌كنيم. در بازي‌هاي گذشته ديديم كه كار تاكتيكي در تيم وجود نداشت. اگر كي‌روش نوع فوتبال ما را تغيير مي‌داد، خوب بود اما ما همچنان همان فوتبال 30 سال پيش را بازي مي‌كنيم. اميدوارم حالا كه به جام‌جهاني رفته‌ايم و فشارها بر روي كي‌روش كمتر شده است از اين به بعد به تيم‌ملي كمك كند.»


وی درباره شرایط کلی فوتبال ایران گفت: «فوتبال ما چيزي ندارد. ستاره كه ندارد. سوپر استار كه ندارد. برنامه‌ريزي كه ندارد. فوتبال پايه كه ندارد. مدير فوتبالي كه ندارد. مدير ورزشي كه ندارد. باشگاه واقعي كه ندارد. ما چه چيزي داريم كه انتظار داريم در جام‌جهاني از گروه خودمان صعود كنيم؟اگر قرار بود AFC من را به عنوان نماينده به ايران بفرستد تا از باشگاه‌هاي ايراني ديدن كنم و استانداردهاي آنها را مورد تاييد قرار دهم، تنها 2 باشگاه را تاييد مي‌كردم. بقيه باشگاه نيستند و تنها تيم فوتبال هستند. نخستين چيزي كه فوتبال نياز دارد امكانات اوليه است. ما امكانات اوليه را نداريم. ما هيچ چيزي نداريم. فوتبال ما در مقايسه با قطر و امارات كه تيم‌هاي درجه سوم هستند نيز هيچ چيزي ندارد. آنها مربي حرفه‌يي براي تيم‌هاي باشگاهي خود آوردند، امكانات مناسب در باشگاه‌هايشان وجود دارد اما ما به غير از كي‌روش و دنيزلي كدام مربي درست و حسابي را به كشورمان آورده‌ايم؟ كدام امكانات استاندارد را داريم؟ كاسميرو مربي نفت آبادان 10 بار اخراج شد و 10 بار به نفت آبادان بازگشت. براي همين رفتارهاست كه فوتبال ما از حالت عادي خارج شده است و نمي‌شود كاري برايش كرد.»


عزیزی درباره اینکه چه باید کرد که در جام جهانی 2014 برزیل زنگ تفریح نبود عنوان کرد: «ما در جام جهاني 1998 فرانسه ستاره‌هاي زيادي در تيم‌ملي داشتيم. تمام بازيكنان تيم‌ملي ستاره بودند و خوب بازي مي‌كردند. ما با شرايطي كه در حال حاضر داريم، هر كاري انجام دهيم بازهم نمي‌توانيم نتيجه بگيريم. ما در مرحله‌ مقدماتي جام‌جهاني 2014 برزيل در گروهي قرار داشتيم كه در آن قطر و لبنان خيلي ضعيف بودند، تيم‌هاي ازبكستان و كره‌جنوبي نيز معمولي هستند اما با اين حال باز با خوش‌شانسي صعود كرديم.»


وی افزود: «ما اگر در گروه ديگر بوديم با حضور ژاپن و استراليا صعود نمي‌كرديم. ديديد كه در مرحله مقدماتي تا زماني كه دژاگه حضور داشت و مصدوم نشده بود، تمام فشار تيم روي اين بازيكن بود و او بود كه براي ما نتيجه مي‌گرفت پس از مصدوميت دژاگه فشار تيم روي دوش رضا قوچان‌نژاد افتاد و گوچي بود كه ما را نجات داد.»


عزیزی درباره نقش مدیران فعلی فدراسیون در صعود تیم ملی به جام جهانی گفت: «بودن يا نبودن مسوولان فعلي هيچ تاثيري در عملكرد فوتبال ايران ندارد و نقشي در صعود ما به جام جهاني نداشتند. آقايان فكر مي‌كنند حالا كه به جام جهاني صعود كرده‌ايم همه‌چيز تمام شده است، در حالي كه اصلا اين گونه نيست و تازه كار فدراسيون شروع شده است. آقايان فكر مي‌كنند حالا كه به جام‌جهاني صعود كرده‌ايم ديگر جايگاه‌شان محكم شده است و ديگر نبايد بروند. بايد فوتبال را به فوتبالي‌ها داد تا كار كارشناسي شده انجام دهند و براي آينده برنامه‌ريزي كنند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها