کد خبر: ۱۴۲۷۸۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۲ تير ۱۳۹۲
چه جمعه‎ها که یک به یک غروب شد و نیامدی چه بغض‏‎ها که در گلو رسوب شد و نیامدی تمام طول هفته را به انتظار جمعه‎ات صبح، ظهر، نه، غروب شد نیامدی...

شب جمعه که از راه می‎رسد به امید صبح جمعه سر از پا نمی‎شناسیم چرا که می‎دانیم در یکی از صبح‎های جمعه خواهی آمد و ما برای اولین بار صدای مهربان و روح‎نواز «ان ‎المهدی» تو را که در گوش اهل زمین می‎پیچد، خواهیم شنید.

ای منجی عالم بشریت، بارها از خودمان پرسیده‎ایم که چرا صبح جمعه شادی و هیجان بیش از حدی احساس می‎کنیم، ولی غروب که می‎شود دنیای غم و اندوه سرتاسر وجودمان را می‎گیرد.

آری! شادی صبح جمعه به خاطر آمدنت است و چشم به راه تو داریم تا از در بیایی اما وقتی غروب فرا می‎رسد و می‎بینیم هنوز نیامده‎ای، بی‎اختیار غم سنگینی در دلمان رخنه می‎کند.

ای مولایم! باور کن هرشب هوایت می‎کنم و روبه قبله اشک برچشمم دعایت می‎کنم کاش می‌دانستم کدامین سرزمین غریب با وجود نازنین تو آشنایی دارد و آغوش خود را بر مهربانیت گشوده است.

کاش می‎دانستم کدام خاک با لطافت و نرمی بر کف پای تو بوسه می‎زند و با بوی قدم‎های تو جان می‎گیرد و جانی دوباره سراسر وجودش را پر می‎‎کند.

یابن‎الحسن هر گاه جمعه از راه می‌رسد، عاشقانت رو به قبله می‌نشینند و چشم به راه دارند تا تو بیایی ولی غروب آدینه آئینه دلمان تار می‎شود و بهانه تو را می‎گیرد اما با خود می‎گویم شاید جمعه‌ی دیگر بیاید..

با آمدن ماه شعبان نسیمی از امید در دلمان وزیدن می‎گیرد که شاید یکی از جمعه‎های این ماه بیایی تا ماه خدا را در کنار تو باشیم و سر سفره افطار با تو باشیم.

مولایم! امید آمدنت، تنها بهانه‌ی جشن ماست ای گل نرگس، اینجا کسانی منتظر شما ایستاده‎اند و چشم انتظار نشسته‎اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه لرستان، هر سال نیمه شعبان با هاله‎ای از غم و شادی فرا می‎رسد شادی میلاد او که بهار دلهاست با غم فراق او در هم می‎آمیزد و دوستدارانش را امیدی دوباره می‎بخشد.

مردم استان لرستان از روزها قبل به مناسبت نیمه شعبان به صورت خودجوش اقدام به آذین‎بندی کوچه‎ها و خیابان‎ها کرده‎اند و بوی اسپند و گلاب تمام فضای شهرها را پر کرده است.

همچنین از مدت‎ها قبل مردم در هر محل و کوی و برزنی مکانی را برای برپایی جشن نیمه شعبان اختصاص داده‎اند و با شیرینی و شکلات و شربت از رهگذران پذیرایی می‎کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این رابطه گفت: در زمان غیبت امام عصر(عج) شیعیان وظایفی دارند که باید به آنها توجه کنند و افزایش معرفت نسبت به امام زمان(عج)، انتظار فرج و دعا کردن برای تعجیل در ظهور این امام همام از جمله این وظایف است.

حجت‎الاسلام میرعمادی با بیان اینکه باید در زمان غیبت امام عصر(عج) خود را در ابعاد مختلف آماده ظهور حضرت کنیم، تصریح کرد: در زمان غیبت وقتی به امام معصوم دسترسی نداریم باید از نایب ایشان تبعیت کنیم، در عصر غیبت باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‎تر جشن‎های نیمه شعبان تاکید و اظهار کرد: نیمه شعبان بسیار پرفضیلت است به طوری که در روایات شب نیمه شعبان همتای لیله‎القدر نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خواستار مشارکت مردم به ویژه جوانان در برگزاری جشن‎های خودجوش مردمی و آذین‎بندی شهرها شد و خاطرنشان کرد: همچنین حسینیه‎ها و مساجد نیز برای برگزاری جشن‎های نیمه شعبان آماده شوند چرا که انتظار این است این جشن با شکوه هر چه تمام‎تر برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها