کد خبر: ۱۴۲۶۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۲ تير ۱۳۹۲
سرمربی سابق استقلال گفت: «خیلی چیزها را در مورد دلایل موفقیت قلعه‌نویی می‌دانم اما نمی‌گویم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ پرویز مظلومی در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی، وضعیت استقلال، شایعه شکایت خود از استقلال، رابطه با قلعه نویی، بازگشت علی دایی به پرسپولیس، وضعیت آلومینیوم، عملکرد خود در این تیم و مسائل مختلف صحبت کرد که در ادامه می آید:


* نظرت در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی چیست؟
 - واقعا این پیروزی را بار دیگر به همه مردم ایران، بازیکنان و جامعه فوتبال تبریک می گویم. بچه ها گل کاشتند و 3 بازی حیاتی را بردند. وقتی قطر را در دوحه بردیم، واقعا بازی حیاتی برای ما بود، در این 3 بازی خیلی خوب و فکورانه بازی کردیم. همین که قدرت فوتبال ایران را به رخ آسیا کشیدیم، می تواند روزنه ی امیدی باشد تا انشالله ضعف ها را برطرف کنیم و از الان به فکر جام جهانی باشیم. دیگر باید این برد را فراموش کنیم و تیم ملی را بسازیم تا در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم.


* رمز موفقیت تیم ملی ایران در 3 بازی آخر مقابل قطر، لبنان و کره چه بود؟
- کی روش خدا را شکر در این 3 بازی آخر طبق هر حریفی برنامه ریزی و دقیقا طبق سیستم تیم  مقابل مهره چینی کرد. در این 3 بازی از 2 دفاع راست و چپ کناری یعنی بیگ زاده و منتظری که بازیکنان پا به توپی هستند، استفاده کرده بود تا در مواقع لزوم در حملات هم شرکت کنند. البته حسن دیگری که این ترکیب داشت، بلندزن بودن این 2 بازیکن در دفاع های کناری روی ارسال حریفان بود. واقعا خط هافبک ما هم که در این 3 بازی گل کاشت، چه در توپ گیری و دوندگی و چه در حملات.


* فکر می کردید، ایران به جام جهانی آن هم به طور مستقیم برود؟
- معتقدم باید ایران خیلی زودتر صعود خود را مسجل می کرد ولی مشکلاتی پیش آمد که نتوانستیم. ما بعد از شکست قطر شانس زیادی پیدا کردیم تا مستقیم به جام جهانی برویم. مقابل کره هم تیم پرقدرتی بود، هوشیار بازی کردیم. با این که گفته می شد، پیروزی کره مقابل ازبک خیلی به نفع ما می شود و آنها دیگر برای برد مقابل ما به آب و آتش نمی زنند ولی دیدید که کره فقط برد می خواست. کره مقابل ما فقط از توپ های مستقیم استفاده کرد و بازیکنان و رحمان احمدی خیلی خوب همدیگر را پوشش دادند. این شیوه بازی کره جنوبی خیلی به ما کمک کرد.


* سرمربی کره جنوبی گفته بود برای شکست ایران بازی می کنیم و می خواهیم انتقام بگیریم. دقیقا همان طور هم شد ولی آخر سر این کی روش بود که تلافی کرد.
 - او می خواست با جنگ روانی تمرکز تیم را به هم بریزد و کی روش هم با حرف های او مشغول شود ولی سرمربی ایران نشان داد که چقدر تجربه بین المللی می تواند در این شرایط به یک تیم کمک کند. ما کادر فنی باتجربه ای داشتیم و حتی دیدید که از یک توپ به گل رسیدیم و مستقیم رفتیم. این بهترین جواب برای سرمربی کره بود.


* بگذریم. مظلومی در لیگ سیزدهم بازهم اول فصل بیکار خواهد بود؟
- ما هنوز منتظریم تا ببینیم که تکلیف برگزاری لیگ چه می شود. هنوز آلومینیومی ها و تیم های دیگر منتظر و امیدوارند  که لیگ 18 تیمی بماند و در لیگ برتر ماندگار شویم. واقعا نمی دانم چه می شود ولی امیدواریم که حالا تیم ملی مستقیم به جام جهانی صعود کرده، لیگ همان 18 تیمی بماند. حالا که مستقیم به جام جهانی رفتیم دیگر نیازی به اردوی بیشتر نداریم و لیگ می تواند 18 تیمی بماند. حالا که شرایط برای صعود مستقیم فراهم شده، فدراسیون فوتبال هم به باشگاه ها پاداش و عیدی بدهد و لیگ برتر را 18 تیمی برگزار کند. چون صعود مستقیم به جام جهانی دیگر وقت نمی خواهد. 16 تیمی شدن برای این بود که تیم ملی اگر به پلی آف رفت، زمان برای کار کردن بیشتر داشته باشد.


* خیلی از کارشناسان معتقدند که پرویز مظلومی با پذیرفتن شرایط آلومینیوم و کار کردن در این تیم ریسک بزرگی کرد و کارنامه اش زیر سوال رفت. نظر شما چیست؟
 - اولا اصلا این حرف را قبول ندارم. مربیگری یک هنر است و نباید فقط یک مربی جایی برود که بهترین بازیکنان را داشته باشد و امکانات و همه شرایط مهیا باشد. طبق آمار من در آلومینیوم از 9 بازی 10 امتیاز گرفتم. با توجه به شرایط آخر لیگ واقعا گرفتن این امتیازها کار سختی بود. ما رو به رشد کار کردیم و بازی با سپاهان هم که در اصفهان 2 بر 2 شد، اوج کار ما بود. بالاخره باید در شرایط سخت خود را محک می زدم. پیشنهادهای زیادی داشتم اما ترجیح دادم استراحت کنم ولی وقتی بحث رفاقت پیش آمد، هدایت آلومینیوم را قبول کردم. وقتی هم رفتم، فکر می کردم که واقعا لیگ 18 تیمی می ماند و می توانم تیم را حفظ کنم. می دانستم اگر لیگ 16 تیمی می شود، این ریسک را قبول نمی کردم.


* حالا که آلومینیوم با توجه به 16 تیمی شدن لیگ، سقوط کرده، چقدر در این شکست سهم دارید و آیا قبول دارید که کارنامه شما لکه دار شد؟
- همه می دانند که در 9 هفته نمی شود یک مربی معجزه کند. تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که رفاقت ها را بیشتر کنم و بتوانم از تجربه ام برای بازی های باقی مانده سود ببرم. این شکست را نباید به پای من نوشت چون قبل از این که به آلومینیوم بیایم، نمی دانستم لیگ قرار است 16 تیمی شود. یکی دو بازی آخر بود که به ما شوک وارد کردند و گفتند 4 و نیم تیم سقوط می کند. من در لیگ 18 تیمی آلومینیوم را در لیگ برتر حفظ کردم و حالا امیدواریم که همین 18 تیمی بماند.


* اگر لیگ 18 تیمی بماند، در آلومینیوم می مانی؟
- بله صددرصد چون قول دادم اگر لیگ 18 تیمی بماند من هم بمانم. الان هم اگر تیم به لیگ یک برود مرا می خواهند ولی دوست ندارم در لیگ یک کار کنم.  متاسفانه الان هم اگر 18 تیمی تصویب شود، نمی شود کاری کرد. تیم آلومینیوم هنوز هم بلاتکلیف است. تیم های لیگ یکی هم تکلیف خود را نمی دانند. هر سال این طوری است و به تازه واردها ظلم می شود. اکثر تیم ها الان تمرینات را برای فصل آینده شروع کردند ولی هنوز لیگ یکی ها پا در هوا مانده اند. وقتی تیمی بدنسازی را از دست دهد، معلوم است که به مشکل می خورد.


* شنیدیم می خواهی از استقلال شکایت کنی؟
- بله درست است. من یک سال و نیم به خاطر هواداران و فتح الله زاده و باشگاه استقلال صبر کردم ولی خبری نشد. حتی چکی که بابت پرداخت مالیات به من داده بودند، پاس نشد و خودم مالیات پولی که نگرفتم را دادم. این برخوردها درست نیست و وقتی پول می آید نباید فقط کسانی را ببینند که در تیم هستند. الان ارزش پولی که باید می گرفتم، یک سوم شده است.


* قراردادت با استقلال میلیاردی بود یا سقف را رعایت کرده بودی؟
- مثل دیگران نیستم که دنبال پول میلیاردی وقراردادهای آنچنانی باشم. من سقف را رعایت کردم و جالب است که هنوز موفق به گرفتن آن نشدم. درست است بی پول هستند ولی پولی هم که آمد اصلا به قدیمی ها نگاه نکردند. ما بالاخره آمار و ارقامی در استقلال داریم و باید به ما احترام می گذاشتند. همان بحث 4 برد پیاپی در دربی و آمارهای دیگر. احترام که یک طرفه فایده ای ندارد. ما احترام می گذاریم ولی احترامی نمی بینیم. حالا هم از راه قانونی پولم را می گیرم.


* فتح الله زاده امسال هم استعفا کرد و دوباره برگشت. نظر شما چیست؟
- پارسال هم صحبت از رفتن فتح الله زاده بود ولی حیف بود، می رفت. جز او کسی نمی تواند با دست خالی تیم پرستاره ببندد و استقلال را جمع و جور کند. با اخلاقی که دارد، بازیکنان جذب او می شوند. باید به او کمک کنند و او به خاطر این که دست خالی است، رفته بود. به خاطر این بی پولی خجالت می کشد، جواب ما را بدهد. او هیچ وقت "نه" نمی گوید. به من هم قول داده ولی منتظرم عملی شود. بعضی وقت ها وقتی برای طلب می رفتم، این قدر خوب رفتار می کرد که خودم شرمنده می شدم و اگر پولی در جیبم بود، روی میزش می گذاشتم و بیرون می آمدم.(باخنده)


* آینده استقلال را چطور می بینی؟
- کار استقلال سخت است و باید تقویت شود. الان شرایط طوری است که همه دارند تیم قدرتمند می بندند با هزینه های زیاد. همین بازیکنان استقلال را با رقم های درشت می خواهند. باید استقلال سرمایه های خود را حفظ کند. آنها اگر همین مهره ها را حفظ کنند و کمی هم تقویت شوند، می توانند در آسیا برای قهرمانی بروند.


* راستی چرا در استقلال هیچ کس به جز قلعه نویی نمی تواند موفق شود؟
- این را من نباید پاسخ بدهم و بهتر است افکار عمومی این موضوع را بررسی کند. البته من خیلی چیزها را می دانم اما نه اینجا و الان به زبان می آورم و نه هیچ وقت از زبانم بیرون نمی آید. انشالله آقایان همیشه در استقلال باشند و همیشه قهرمانی بیاورند. خدا را شکر که من در آن شرایط سخت که همه می دانند چه اتفاقاتی افتاد، یک قهرمانی آوردم و دست خالی نرفتم. هنوز هم باورم نمی شود که در نیم فصل اول با سپاهان 9 امتیاز اختلاف داشتم و نهایت سپاهان قهرمان شد. نیم فصل دوم تیم من را از هم پاشاندند و باعث شدند قهرمان نشویم.


* رابطه ات با قلعه نویی الان خوب است؟
- دروغ چرا؟ من رابطه ای با قلعه نویی ندارم.


* علی دایی به پرسپولیس برگشته و حالا می گویند استقلالی ها از این بازگشت خوشحالند. نظر شما چیست؟
- دایی با هزار حرف و حدیث بالاخره برگشت. دوست دارم با دایی دوباره در دربی دوئل کنم ولی دوستان هستند. دایی برای من در دربی ها خوش یمن بود و 2 بار مقابل او پیروز شدم. می توانستیم برد پنجم متوالی را هم بیاورم ولی نتوانستم مچ دنیزلی را بخوابانم. هنوز هم البته حسرت آن دربی 3 بر 2 را می خورم ولی واقعا نشستن روی نیمکت استقلال در دربی به خصوص وقتی پیروز می شوی، لذت خاصی دارد. من عاشق دربی ها هستم چون شور و حرارت خاصی دارد. حالا هم چون استقلالی ها از دایی خاطره خوش دارند، از آمدنش خوشحال شدند. البته دایی مربی بزرگی است و معتقدم می تواند پرسپولیس را به روزهای اوج برساند و دل هواداران قرمز را شاد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها