کد خبر: ۱۴۲۵۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۱ تير ۱۳۹۲
هافبک ملی پوش فصل گذشته استقلال گفت: «با این شرایط به قهرمانی استقلال در آسیا خوشبین نیستم.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ مجتبی جباری درباره صعود تیم ملی، شرایط استقلال، شروطش برای ماندن در این تیم، پیشنهاد باشگاه قطری و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

* از صعود تیم ملی به جام جهانی شروع کنیم.

- در این باره زیاد صحبت شده است. باید بگویم سال بسیار سختی داشتیم و بسیار حساس بود اما شخصا از شرایطی که تجربه کردیم خیلی لذت بردم. خوشحالم که زحمات زیادی کشیدیم و در نهایت به نتیجه خوبی رسیدیم و موفق شدیم. همه بازیکنان تلاش کردند و یکدل بودند. شرایط اردویی بسیار خوب بود و  امیدها را در بین مردم زنده کردیم. خوشحالی ناشی از این صعود  طوری نیست که به امروز و فردا ختم شود و شور و حرارت این موفقیت تا مدت ها در بین طرفداران فوتبال خواهد ماند. خدا راشکر می کنم که توانستیم به این مهم برسیم و دل مردم را شاد کنیم.

 

* برخی می گویند مسئولان فدراسیون این صعود را مدیون باشگاه استقلال هستند. این را قبول داری؟

- چطور؟

 

* به هر حال استخوان بندی تیم ملی را بازیکنان استقلال تشکیل می دادند.

- استقلال فصل گذشته شرایط بسیار خوبی داشت و نتایج خوبی گرفت. ما در آسیا نشان دادیم توانایی های بالایی داریم و از طرفی هماهنگی بسیار خوبی هم میان بازیکنان استقلال وجود داشت. با این حال این مهم نبود و مهم این بود تیم ملی یکپارچه بود و 25 بازیکن تیم در این صعود نقش داشتند. به نظر من این صعود را مدیون کارلوس کی روش هستیم که با مدیریت و نوع برخوردش باعث شد تیم با اقتدار راهی جام جهانی شود.

 

* این روزها صحبت های زیادی هم درباره جدایی کی روش شنیده می شود. با رفتن او موافقی؟

- شک نکنید مخالفم. او طوری برخورد می کند که انگار عمری است در ایران است و در کشور ما بزرگ شده است. کی روش به خوبی شرایط را کنترل کرد و همه چیز را تحت مراقبت قرار داد. با اینکه در برخی اوقات شرایط سختی برای کی روش به وجود آمد اما باید بگویم او نتایج بسیار خوبی گرفته و شخصا دوست دارم بماند. برای من هم افتخار است در جام جهانی شاگرد کی روش باشم.

 

* تیموریان در بازی با کره جنوبی دچار شکستگی شد. با او تماسی گرفته ای؟

- من روز پنجشنبه با او تماس گرفتم و موبایلش خاموش بود. شنیدم دستش را عمل کرده است. به محض اینکه او را پیدا کنم حالش را جویا می شوم.

 

* کمی هم درباره استقلال صحبت کنیم. قبول داری شرایط فعلی کمی نگران کننده است؟

- من مدت زیادی از استقلال دور بودم و زیاد اطلاعی ندارم چه اتفاقاتی در استقلال رخ داده است اما باشگاهی که سال قبل قهرمان شده و موفق لقب گرفته و باید شرایط خوب فصل قبل را ادامه می داد، نباید این شرایط را دنبال کند. در استقلال هیچ چیز مشخص نیست.

 

* با تو تماسی گرفته شده است؟

- اصلا، هیچ تماسی با من گرفته نشده و هنوز مطالباتمان از سال گذشته را هم نگرفتیم. پاداش قهرمانی هم جای خود دارد. متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست اما امیدوارم  باشگاه به آن چیزی که حقش است برسد و هواداران انتظاری که دارند را بدست آورند.

 

* قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم انجام پذیرفت و استقلال باید به مصاف بوریرام تایلند برود. به نظرت استقلال می تواند قهرمان آسیا شود؟

- ما سال گذشته در لیگ قهرمانان شرایط خوبی داشتیم اما امسال ماجرا فرق می کند. اگر بازیکنان پارسال همچنان در استقلال بودند می شد قهرمان آسیا شد اما با این شرایط من اصلا به قهرمانی در آسیا خوشبین نیستم. الان با توجه به حذف تیم های بزرگ شرق آسیا شانس خوبی است تا استقلال به قهرمانی برسد اما فکر می کنم تیمی که می خواهد به این مهم دست یابد باید امکانات بیشتری داشته باشد. با حداقل ها، با فردا پس فردا کردن و به طور کلی با این شرایط نمی توان موفق بود. پارسال استقلال، مجموعه بی نظیری بود اما امکانات اصلا در شان استقلال نبود. خدا کند مسئولان استقلال نخواهند راهی که پارسال طی کردند را بروند.

 

* فکر می کردی استقلال که قهرمان لیگ برتر شد و به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافت مشکلاتش ادامه داشته باشد؟

- من فکر نمی کردم فصل گذشته با این شرایط تمام شود. اگر قرار باشد با این مشکلات فصل جدید شروع شود شرایط برای استقلال جالب نخواهد بود و مشکلات زیادی پیدا می کنند. هنوز مطالبات سال گذشته پرداخت نشده و از طرفی باید پیش پرداخت های فصل جدید هم پرداخت شود. آقایان باید شرایط لازم را برای موفقیت فراهم کنند. سال گذشته اگر استقلال قهرمان شد به خاطر از خودگذشتگی بازیکنانی بود که بدون پول ایستادند اما متاسفانه دیگران سرشان را بالا گرفتند و پز قهرمانی دادند.

 

* با این شرایط در استقلال می مانی؟

- من دوست دارم در استقلال بمانم اما نه با این شرایط. نه تماسی می گیرند و نه به فکر مطالبات سال گذشته هستند. به واسطه چند سال حضور در استقلال گزینه همیشگی ام برای بازی در ایران این تیم است اما دوست دارم شرایط طوری باشد که حداقل به حق و حقوق بازیکنان توجه شود.

 

* انگار از یک تیم قطری هم پیشنهاد داری؟

- بله، در حال حاضر مدیربرنامه هایم مشغول کار روی این مساله است. من از جزئیاتش خبر ندارم اما مدیربرنامه هایم در جریان است. اگر شرایط مهیا شود شاید فوتبالم را در این کشور دنبال کنم.

 

* به نظر می رسد نکونام در آستانه جدایی از استقلال است؟

- من صحبتی در این خصوص ندارم.

 

*حرف خاصی باقی نمانده است؟

- فقط می خواهم از همسرم تشکر کنم که در این مدت خیلی به من کمک کرد. همسران سایر بازیکنان هم واقعا فداکاری کردند. آنها دوری ها را تحمل کردند و به اندازه بازیکنان آنها هم در این موفقیت سهیم هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها