کد خبر: ۱۴۲۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
مردم مصر فردا در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تظاهرات گسترده‌اي را براي محكوم كردن جاسوسي گسترده اين رژيم در مصر برگزار مي‌كنند.
به گزارش فارس، فعالان مصري از مردم اين كشور خواستند تا روز جمعه براي محكوم كردن جاسوسي‌هاي مكرر اين رژيم از دولت و ملت مصر تظاهرات گسترده‌اي را در برابر سفارت اين رژيم در قاهره برگزار كنند.

پايگاه خبري نشريه "الشعب " با اعلام اين خبر تاكيد كرد كه دعوت كنندگان به اين تظاهرات اعلام كردند كه اسرائيل هرگز به پيمان‌هاي صلح پايبند نيست و سعي دارد تا ميان مردم و ارتش و نيروهاي پليس و همچنين ميان مسلمانان و قبطي‌ها اختلاف ايجاد كند.

سازماندهي كنندگان اين تظاهرات سه درخواست اصلي را هدف اصلي اين تظاهرات معرفي كرده و اعلام كردند كه اخراج سفير رژيم صهيونيستي، قطع صادرات گاز به اسرائيل و پايين كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي از مطالبات شركت كنندگان در اين تظاهرات خواهد بود.

فعالان سياسي از شوراي عالي نظامي نيز خواستند در واكنش به جاسوسي‌هاي مكرر رژيم صهيونيستي از مصر و فتنه‌انگيزي در اين كشور اين مطالبات را محقق كند.

چندي پيش يك جاسوس رژيم صهيونيستي در مصر شناسايي و دستگير شده، وي كه عامل موساد است و به‎دنبال سوء‌استفاده از حوادث 25 ژانويه براي ايجاد آشوب و فتنه ميان ملت و نيروهاي مسلح مصر بوده است، "ايلين گورين " نام دارد.

در زمان بازداشت اين جاسوس كه در هتلي مشهور در مركز شهر قاهره روي داده است، يك كامپيوتر و سه تلفن همراه از وي كشف شده كه اطلاعات مهم و خطرناكي از جمله شامل اسرار محرمانه كشور را در خود جاي داده بود.

وي در همان دوره‌اي كه ميان تظاهرات‌كنندگان در ميدان "التحرير " قاهره حاضر مي‌شد و تظاهرات‌كنندگان را به حمله به سوي افسران نيروهاي مسلح در داخل "الازهر " تحريك مي‌كرد، به يك معبد يهودي در خيابان "عدلي " براي ديدار با شخصيت‌هاي غيرمصري نيز مي‌رفت، وي بارها نيز در مقر يهودي‌ها در اسكندريه ديده شده است و منابع آگاه اعلام مي‌كنند كه اين جاسوس اسرائيلي قصد داشته كه از طريق مرزهاي مصر وارد ليبي شود و در آنجا نيز مامور ايجاد شكاف ميان انقلابي‌ها در مناطق شرقي ليبي بود.

وي براي نخستين بار پس از سقوط دولت مبارك وارد قاهره در 11 فوريه از فرانكفورت وارد مصر شده و 15 فوريه از اين كشور خارج شده است و بار ديگر در 10 مي گذشته با ويزاي آمريكايي وارد فرودگاه قاهره شده است.

اين جاسوس از يهوديان آمريكايي مهاجر به اسرائيل است كه به ارتش اسرائيل پيوسته بود و با داشتن دو ويزاي اسرائيلي و آمريكايي در تيپ نخبه چتربازها فعاليت مي‌كرد. وي در مصر فعاليت دستگاه اطلاعات عمومي مصر را رصد مي‌كرد و تمام فعاليت‌هاي آن را تحت نظر داشت وي حتي عكسهايي از اماكن مختلف مثل دانشگاه الازهر نيز گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
از خوانندگان محترم دعوت می شود در نظرسنجی وبلاگ زیر شرکت نمایند.

http://bdpnur.blogfa.com/

باتشکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها