کد خبر: ۱۴۲۵۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۱ تير ۱۳۹۲
رييس اتحاديه كشوري لوازم‌خانگي از احتمال ایجاد محدودیت در توزیع برخی از مدل‌های لوازم‌خانگی در چند ماه آینده خبر داد.
به گزارش رجانيوز محمد طحان پور  اظهار داشت: در چند ماه گذشته اتاق بازرگانی هیچ‌گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم‌خانگی انجام نداده و اگر اکنون کالایی وارد بازار می‌شود، یا در انبار شرکت‌ها بوده و یا از گمرک ترخیص شده است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم طی چند ماه آینده و با آغاز کار دولت یازدهم شاهد رفع محدودیت‌ها در روابط بین‌المللی باشیم و به این ترتیب شرایط بهتری در بخش لوازم‌خانگی خواهیم داشت.
طحان‌پور درباره برخی اظهارات مبنی بر تمایل نداشتن شرکت‌های کره‌ای برای کار کردن با ایران توضیح داد: این مساله نمی‌تواند در حوزه لوازم‌خانگی مشکلی ایجاد کند، زیرا قبلا کالاها ثبت سفارش شده و تعدادی از این وسایل در گمرک یا انبار شرکت‌ها وجود دارد، اما باید گفت برای مثال تا چند ماه گذشته می‌توانستیم 12 مدل از یک لباسشویی کره‌ای یا آلمان را به بازار عرضه کنیم که با وجود مسائل جاری، این تعداد به 7 مدل رسیده و شاید تا 3 ماه آینده این تعداد کاهش یافته و به 4مدل برسد.
وی در پاسخ به این سوال که با وجود این‌که چند روزی است قیمت دلار و سایر ارزها کاهش یافته، چرا قیمت لوازم‌خانگی در بازار پایین نیامده است؟ اظهار داشت: این سوال برای ما نیز وجود دارد و تاکنون کسی نتوانسته پاسخی برای آن بیابد. اکنون بسیاری از کالاها در انبارها وجود دارد و تولیدکنندگان، واردکنندگان و حتی فروشندگان استدلال می‌کردند به علت افزایش نرخ ارز مجبور به افزایش قیمت کالاها هستند و حداقل 15درصد بر قیمت محصولات خود افزودند، اما با وجود روند کاهشی قیمت ارز این افراد در خوشبینانه‌ترین حالت تنها 5 درصد از قیمت لوازم‌خانگی کاسته‌اند.
وی تاکید کرد: متاسفانه این مساله سال‌هاست که در فرهنگ ما جا افتاده است و چه تولید کننده، چه وارد کننده و چه فروشنده حاضر به کاهش منطقی قیمت‌ها نیستند.
رييس اتحاديه كشوري لوازم‌خانگي درباره وضعیت افزایش قیمت لوازم‌خانگی تولید داخل گفت: در سه ماه گذشته بعضی از کارخانه‌های داخلی اقدام به افزایش 10درصدی قیمت محصولات خود کرده‌اند، اما باید گفت بازار از نظر وجود کالاهای داخلی اشباع شده است.
طحان پور تصریح کرد: هم‌اکنون فصل فروش کولر است و خوشبختانه این محصول به وفور در بازار یافت می‌شود و این محصول تقریبا زیر قیمت مصرف‌کننده به فروش می‌رسد.
وی درباره وضعیت فعلی بازار لوازم‌خانگی در کشور بیان کرد: غیر از بازار مواد غذایی، اکثر صنوف در حالت رکود به سر می‌برند و بازار لوازم‌خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولا لوازم‌خانگی کالاهای بادوام و گران هستند و تعویض آنها در هر سال صرفه اقتصادی ندارد با توجه به این وضعیت این بازار نیز در رکود به سر می‌برد.
وی خاطر نشان کرد: رکود حاکم بر بازار لوازم‌خانگی حاصل این چند ماه نیست، بلکه در ماه‌های پایانی سال 91 و در آستانه سال 92 نیز این بازار با رکود مواجه بود و رونق نداشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها