کد خبر: ۱۴۲۵۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۱ تير ۱۳۹۲
در پی اقدام «آلیس واکر» در نوشتن کتابی در حمایت از فلسطینی‌ها و نامه سرگشاده او علیه این رژیم، لابی صهیونیستی موج جدید حملات خود علیه این نویسنده سیاه‌پوست برنده پولیتزر را آغاز کرده است.

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، «آلیس واکر» نویسنده آمریکایی رمان مشهور «ارغوانی» بار دیگر مورد حمله جریان‌های صهیونیستی قرار گرفته است.

 
به نوشته پایگاه خبری ایلاف، این حملات پس از آن آغاز شد که وی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «آلیشیا کیز» خواننده سیاه‌پوست آمریکایی از وی خواست تا از برگزاری کنسرت موسیقی در سرزمین‌های اشغالی منصرف شود.
 
وی در این نامه که در اواخر ماه گذشته میلادی نوشته از این خواننده آمریکایی خواسته است تا به جای اجرای کنسرت موسیقی در تل‌آویو به غزه برود و در آنجا کنسرتی برای کودکان غزه برگزار کند و گفته است: این اقدام می‌تواند به تو کمک کند تا این حقیقت تلخ را درک کنی که دولت آمریکا از رژیمی ظالم، شرور و ستمکار حمایت می‌کند.
 
 
 
* نوشتن کتاب «بالشی در مسیر جاده» در حمایت از مردم فلسطین
 
در همین حال به نوشته خبرگزاری شعر و ادب عربی، از دیگر دلایل حملات صهیونیست‌ها به این نویسنده آمریکایی، کتاب جدید او به نام «بالشی در مسیر جاده» است که نزدیک به 80 صفحه از آن به صورت کامل به حمایت از مردم فلسطین اختصاص یافته است.
 
وی در این کتاب آنچه که در فلسطین می‌گذرد را به «پاک‌سازی نژادی»، «کشتار جمعی»، «جرائم ضدبشری» توصیف کرده و اقدامات اسرائیلی‌ها را به اقدامات نازی‌ها علیه یهودیان تشبیه کرده است.
 
بنابر این گزارش پس از این بوده است که حتی «ایدو آهارونی» کنسول رژیم صهیونیستی در نیویورک وارد معرکه شد و در پاسخ به سخنان این نویسنده آمریکایی مدعی شد که این رژیم از خود دفاع می‌کند و نوشت: واکر به حمایت از آزادی سخن می‌گوید اما در عین خال هزاران عاشق موسیقی را از گوش دادن به موسیقی محروم می‌کند.
 
وی افزود: اسرائیل دولتی تاریخی، شگفت‌انگیز و سرزمین ارزش‌هاست و نباید آن را با مشکلات موجود مورد حمله قرار داد!
 
اما پس از این حملات رسانه‌ای بود که فعالان فضای مجازی و همچنین صدها فعال فرهنگی و ادبی در جهان عرب همبستگی خود را با «آلیس واکر» اعلام کردند.
 
 
 
* انجمن خبرنگاران فلسطینی: این حملات نشانه عجز رژیم صهیونیستی است
 
همچنین انجمن خبرنگاران فلسطینی نیز از وی حمایت کرد و در بیانیه خود در این باره نوشت: این حملات وحشیانه بر «آلیس واکر» و دیگر آزادگان و اندیشمندان جهان که تحت تاثیر تبلیغات فریبکارانه اسرائیل قرار نگرفته‌اند دلیلی آشکار بر حجم بالای تروریسم فکری و مادی اسرائیل است.
 
این انجمن با بیان اینکه این نخستین بار نیست که لابی صهیونیستی علیه آزادگان و اندیشمندان جهان اقدام می‌کند، افزود: این گونه رفتارها نشانه عجز رژیم صهیونیستی از حتی یک کلمه نقد شفاف نسبت به سیاست‌های ظالمانه آن علیه مردم فلسطین است که برای آزادی تلاش می‌کنند.
 
به گزارش فارس، سال گذشته نیز پس از آنکه «آلیس واکر» با ترجمه کتاب «ارغوانی» که با آن برنده جایزه پولیتزر شد به عبری و در رژیم صهیونیستی مخالفت کرد و گفت «نژادپرستی در اسرائیل بدتر از آمریکاست» مورد حمله شدید لابی صهیونیستی قرار گرفت.
 
او که در سال 2010 و پس از جنگ 22 روزه به غزه سفر کرده است و از مخالفان بمب هسته‌ای و حامیان زنان و جوانان به حاشیه رانده شده و از حامیان محیط زیست است که در سال 2010 به کاروان آزادی در کشتی ماوی مرمره پیوست و شاهد هجوم اسرائیل به این کشتی بود.
 
وی که به دلیل یک حادثه از یک چشم نابیناست، در سال 2003 در روز جهانی زن و در تظاهراتی در آستانه جنگ عراق دستگیر شد؛ واکر همچنین از جمله 50 امضاکننده مخالفت با جشنواره فیلم تورنتو در سال 2009 بود که در برنامه‌ای به بررسی سینمای اسرائیل می‌پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها