کد خبر: ۱۴۲۴۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۰۱ تير ۱۳۹۲
بازتاب افشاگری لس آنجلس تایمز در رسانه های جهان:
ساعاتی پیش لس آنجلس تایمز در مطلبی که در دیگر رسانه های جهان نیز بازتاب داشت فاش کرد شورشیان سوریه به طور محرمانه تحت آموزش سازمان سیا و همچنین نیروی عملیات ویژه امریکا بوده اند که این اقدام مدتها پیش از اعلان رسمی باراک اوباما جهت تسلیح اپوزوسیون در سوریه صورت گرفته است. رسانه ها بدون ذکر نام منابع خود (مقامات امریکایی و فرماندهان شورشیان) فقط به ذکر این نکته بسنده نمودند که این آموزش ها سال گذشته میلادی، در پایگاه های نظامی [امریکایی] در خاک اردن و ترکیه صورت پذیرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، ساعاتی پیش لس آنجلس تایمز در مطلبی که در دیگر رسانه های جهان نیز بازتاب داشت فاش کرد شورشیان سوریه به طور محرمانه تحت آموزش سازمان سیا و همچنین نیروی عملیات ویژه امریکا بوده اند که این اقدام مدتها پیش از اعلان رسمی باراک اوباما جهت تسلیح اپوزوسیون در سوریه صورت گرفته است.

رسانه ها بدون ذکر نام منابع خود (مقامات امریکایی و فرماندهان شورشیان) فقط به ذکر این نکته بسنده نمودند که این آموزش ها سال گذشته میلادی، در پایگاه های نظامی [امریکایی] در خاک اردن و ترکیه صورت پذیرفته است.



در نوامبر گذشته فقط در یک پایگاه جدید ایالات متحده در بیابانی در جنوب غربی اردن، بین 20 تا 45 نفر طی دوره های دو هفته ای برای اقدامات آشوبگرانه و ضدامنیتی در سوریه آموزش دیده اند.

این خبر در حالی منتشر می شود که چندی پیش باراک اوباما رسما به تسلیح شورشیان سوری دستور داده بود. برخی تحلیلگران انتشار خبر دست داشتن سیا در آموزش شورشیان را سرپوشی بر اجتناب امریکا از ارسال بعضی سلاح های خاص از جمله تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی می دانند.

به نظر می رسد نگرانی ایالات متحده از این بابت است که قدرت گرفتن یک گروه افراطی وهابی در منطقه ممکن است به سرانجامی مانند طالبان افغانستان منتهی گردد که اگرچه دست نشانده امریکا بودند ولی نهایتا برای خود آنها دردسر ساز شدند.

کاخ سفید و سازمان سیا تا کنون از اظهار نظر رسمی در این خصوص طفره رفته اند. ولی یک فرمانده شورشی که نخواست نامش فاش شود، استفاده از سلاح های 14.5 میلیمتری ضدتانک روسی، موشک های ضدتانک، و سلاح های 23 میلیمتری ضدهوایی را از جمله آموزش های دریافت شده از سوی سازمان سیا عنوان کرد.



تجهیز شورشیان به اقلامی مانند رادیوهای مخصوص و لباس فرم واحد از دیگر همکاری های سازمان نیروی عملیات ویژه امریکا با ارتش آزاد سوریه بوده است.

در همین راستا، فرماندهان شورشیان بارها از تاخیر ارسال محموله های تسلیحات ضدتانک از سوی قطر، عربستان سعودی، و دیگر کشورهای عربی اعتراض کرده ولی همچنین اعلام کرده اند هم اکنون تسلیحاتی به دست آنها رسیده که سرنوشت جنگ را تغییر خواهد داد.

این افشاگری باعث شد حنای بی طرفی امریکا در امور منطقه از جمله سوریه بیش از پیش رنگ ببازد.
منبع (+)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها